Wydawca „Charakterów” i „Psychologii w praktyce” ze spadkiem wpływów o 13 proc. i 6,5 mln zł zysku

W ub.r. firma Forum Media Polska, wydająca szereg czasopism z kilku obszarów tematycznych, zanotowała spadek przychodów o 12,6 proc. do 57,31 mln zł oraz zysku netto z 7,43 do 6,5 mln zł. W br. spodziewa się wzrostu wpływów o 3 proc., m.in. dzięki rozwojowi oferty cyfrowej.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wydawca „Charakterów” i „Psychologii w praktyce” ze spadkiem wpływów o 13 proc. i 6,5 mln zł zysku

Przychody Forum Media Polska ze sprzedaży wyrobów (m.in. czasopism) zmalały rok do roku z 27,92 do 24,22 mln zł, a z usług (m.in. reklam i usług cyfrowych) - z 34,98 do 30,25 mln zł. Wpływy krajowe poszły w dół z 60,46 do 51,86 mln zł, a te z zagranicy zwiększyły się z 2,44 do 2,61 mln zł.

Forum Media Polska przejęło „Charaktery”

W portfolio prasowym Forum Media Polska są magazyny z kilku obszarów tematycznych: edukacja (m.in. „Psychologia w praktyce”, „Głos Pedagogiczny”, „Charaktery”, „Polonistyka”, „Forum Logopedy”), medycyna (m.in. „Animal Expert”, „Wiadomości Dermatologiczne”, „Forum Pediatrii Praktycznej”), budownictwo („Real Estate Magazine”, „Mieszkanie i Wspólnota”), BHP i produkcja („Menedżer Produkcji”, „Logistyka a Jakość”, „Służby Utrzymania Ruchu”), administracja i zarządzanie (m.in. „Magazyn Online Marketing”, „PR Manager”, „Monitor Zamówień Publicznych”, „HR Business Partner”) oraz zdrowie i uroda (m.in. „Food Forum”, „Kurier Fryzjerski”, „BikeBoard”).

Ponadto Forum Media Polska wydaje kursy i programy na CD i DVD.

grafika

Rozwój cyfrowy, spadek wpływów mniejszy od prognoz

W złożonym w KRS sprawozdaniu Forum Media Polska zaznaczyło, że po wybuchu epidemii w marcu ub.r. władze firmy podjęły decyzje mające zminimalizować spadek przychodów.

- Rok 2020 to czas istotnych zmian w obszarze digitalizacji produktów: rozwój nowych platform edukacyjnych, produktów subskrypcyjnych on-line oraz zwiększenie przychodów z typu produktu nanodegree, a także zwiększenie sprzedaży w kanale on-line - wyliczono.

- Zmiana formuły edukacji stacjonarnej na on-line pozwoliła szybko dostosować portfolio produktowe pod oczekiwania klientów i rynku oraz zainicjować nowe projekty edukacyjne, które dały przewagę Wydawnictwu nad konkurencją oraz spowodowały, że spadek przychodów był mniejszy niż początkowo zakładano - dodano.

Firma nie skorzystała z tarczy finansowej od PFR ani umorzeń składek pracowniczych na ZUS.

Koszty 13 proc. w dół, ubyło 24 pracowników

Wydatki operacyjne Forum Media Polska zmalały o 13 proc., z 52,33 do 45,55 mln zł. Nakłady na usługi obce poszły w dół z 18,91 do 14,46 mln zł, na wynagrodzenia - z 22,66 do 21,17 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 4,13 do 3,89 mln zł.

W ub.r. w firmie pracowało średnio 249 osób na etacie, o 24 mniej niż przed rokiem.

Koszty amortyzacji poszły w dół z 2,31 do 1,83 mln zł, zużycia materiałów i energii - z 663,6 do 514,8 tys. zł, a pozostałe wydatki rodzajowe wzrosły z 3,15 do 3,23 mln zł.

Z kolei pozostałe wpływy operacyjne poszły w górę ze 197,2 do 445,3 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne zmniejszyły się z 4,08 do 4,05 mln zł. Mocno zmalały wydatki i przychody finansowe.

Zysk dla niemieckiego właściciela, w br. planowany wzrost o 3 proc.

Znacząco zmniejszyły się wyniki zyskowności wydawnictwa. Zysk sprzedażowy spadł z 13,27 do 11,76 mln zł, zysk operacyjny - z 9,39 do 8,15 mln zł, a zysk netto - z 7,43 do 6,5 mln zł. Firma zapłaciła w ub.r. 1,67 mln zł podatku dochodowego, a rok wcześniej - 1,91 mln zł.

Jedynym udziałowcem spółki jest niemieckie Forum Media Group. W połowie kwietnia zdecydowała, że jej cały zeszłoroczny zysk netto otrzyma jako dywidendę.

Z początkiem br. Forum Media Polska zyskało nową strukturę organizacyjną, która ma ułatwić rozwój w trzech głównych obszarach: digital, subskrypcji oraz e-marketingu.

Firma prognozuje, że w br. planuje osiągnąć wzrost przychodów o 3 proc. Podkreśla, że na koniec ub.r. miała 8 mln zł wolnych środków pieniężnych, co pozwala na wypłatę dywidendy oraz sfinansowanie inwestycji związanych z cyfryzacją.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"