SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Francuskie wydawnictwo drukowało pisma tylko dla reklamodawców, wśród oszukanych Pfizer, Airbus i Siemens

W Paryżu rozpoczął się proces w którym wydawnictwo CTEA jest oskarżone o oszukiwanie współpracujących z nim reklamodawców. Firma medialna twierdząca że sprzedaje wielotysięczne nakłady kilkudziesięciu specjalistycznych magazynów pobierała od reklamodawców pieniądze i drukowała kilkaset sztuk czasopism wysyłając je partnerom. Według aktu oskarżenia założyciel CTEA Jean Marouani dorobił się na tym oszustwie milionów euro, a sam proceder trwał od lat 60-tych XX wieku. Wśród ofiar CTEA są między innymi koncerny Pfizer, Airbus, Siemens, MAN czy Alcatel-Lucent.

fot. Shutterstock.comArticle

Według informacji podanych przez niemiecki dziennik „Süddeutsche Zeitung” CTEA przez dziesięciolecia tworzyło we Francji fikcyjne tytuły magazynów które mogły przyciągnąć reklamodawców ze specjalistycznych segmentów rynku, np. „Rejestry szpitalne”, „Przegląd technologii obronnych”, „Dostawca” czy „Magazyn technologii nuklearnych”.

Wydawnictwo przekonywało partnerów biznesowych, że ma w swoim portfolio kilkadziesiąt czasopism, których średni nakład wynosi 50 tys. egzemplarzy. Na podstawie tych danych CTEA podpisywało umowy i pobierało pieniądze za reklamy.

Według zebranych dowodów w rzeczywistości oskarżony wydawca drukował zwykle ok. 300 egzemplarzy każdego numeru wyłącznie po to by przedstawić je reklamodawcom.

Za każdym razem wydatki firm chcących się reklamować dzięki CTEA nie były znaczące - wynosiły kilka tysięcy euro, w sumie jednak ofiarami oszustwa mogło paść kilka tysięcy partnerów francuskiego wydawcy. Cały proceder sięga zaś swoją historią lat 60-tych XX wieku, co oznacza że CTEA oszukiwała klientów od ponad 50 lat. Na liście ofiar oprócz niewielkich firm są także duże koncerny takie jak Pfizer, Airbus, Siemens, MAN czy Alcatel-Lucent.

W procesie na ławie oskarżonych znalazł się 81-letni dzisiaj Jean Marouani, założyciel i długoletni szef CTEA, który według oskarżycieli dorobił się dzięki oszustwu wielu milionów euro. Oprócz Marouaniego o współudział w przestępstwie są oskarżeni także członkowie jego rodziny.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Francuskie wydawnictwo drukowało pisma tylko dla reklamodawców, wśród oszukanych Pfizer, Airbus i Siemens

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xyz
Polskie wydawnictwa niestety też tak postępują. Z całą odpowiedzialnością można stwierdzić, że jak ktoś nie jest w ZKDP to oszukuje.
odpowiedź
User
Piotr
Polskie wydawnictwa niestety też tak postępują. Z całą odpowiedzialnością można stwierdzić, że jak ktoś nie jest w ZKDP to oszukuje.


Wiem, że jako przedstawiciel jednej ze stron jestem mniej wiarygodny, ale chętnie bym był w ZKDP, gdyby to nie oznaczało płacenia chorego haraczu.
odpowiedź
User
aaa
Polskie wydawnictwa niestety też tak postępują. Z całą odpowiedzialnością można stwierdzić, że jak ktoś nie jest w ZKDP to oszukuje.


Wiem, że jako przedstawiciel jednej ze stron jestem mniej wiarygodny, ale chętnie bym był w ZKDP, gdyby to nie oznaczało płacenia chorego haraczu.


300 zł miesięcznie to nie jest wysoka kwota, a z tego co mi wiadomo można wnioskować o obniżenie składki.
odpowiedź