SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

2353 billboardy "Gdzie są te dzieci". Ile wydaje Fundacja Kornice na swoje kampanie?

Fundacja "Nasze dzieci - edukacja, zdrowie, wiara" z Kornic na kampanie billboardowe w czerwcu i lipcu mogła wydać 26,2 mln złotych - wynika z danych na podstawie badania Kantar Media, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. W ostatnich tygodniach o organizacji zrobiło się głośno m.in. za sprawą plakatów "Gdzie są te dzieci".

fot. Twitter/Robert BiedrońArticle

Fundacja "Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara" działa od 2018 roku, a jej działalność finansuje lokalna firma Eko-Okna, w ostatnich latach obecna w zestawieniu stu największych polskich firm prywatnych wg miesięcznika „Forbes”.

Do jesieni ub.r. prezesem Fundacji Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara był Mateusz Kłosek, właściciel i członek rady nadzorczej Eko-Okien. Kłosek w 2021 roku znalazł się na liście stu najbogatszych Polaków wg „Forbesa” z majątkiem szacowanym na 674 mln zł. Od wiosny 2020 do połowy ub.r. Mateusz Kłosek był w radzie nadzorczej Wydawnictwa Agape, które od dwóch dekad wydaje dwumiesięcznik „Miłujcie się!”.

O fundacji "Nasze Dzieci" w mediach głośno jest głównie za sprawą nacechowanych ideologicznie kampanii społecznych. Organizacja posługuje się billboardami, na które trafiają hasła czysto religijne (jak "Jesteśmy piękni twoim pięknem Panie") ale i szerzą konserwatywną wizję świata - jak w wypadku głośnej kampanii z 2021 roku "Kochajcie się mamo i tato", krytykującej przerywanie ciąży.

Tamta akcja mogła kosztować nawet nawet 5.5 mln złotych, o czym pisaliśmy na łamach Wirtualnemedia.pl.

Miliony na plakaty Fundacji z Kornic

Analiza wydatków na reklamę zewnętrzną Fundacji "Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara" została przygotowana na podstawie badania Kantar Media, monitorującego aktywności reklamodawców. Obejmuje ona czerwiec i lipiec tego roku, w którym przy polskich ulicach widniało wiele plakatów kornickiej fundacji. Podawane sumy (jeśli nie wskazano inaczej) to wpływy cennikowe, a zatem bez uwzględniania rabatów i bez kosztów zamieszczenia treści nośników.

Z wyliczeń, z którymi zapoznał się portal Wirtualnemedia.pl wynika, że łączna kwota wydana przez fundację "Nasze dzieci" na outdoor w czerwcu i lipcu to 26 236 877 zł.

W czerwcu reklamodawca wykupił nośniki outdoorowe o wartości cennikowej ponad 9,5 mln zł.

- Przy założeniu bardzo dobrych rynkowych rabatów to kwota po rabatach ok. 2,85 mln zł (bez kosztów druku i wyklejenia) - wskazuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Weronika Szwarc-Bronikowska, ekspertka mediowa.

Największy budżet z wymienionej kwoty wydano na kreację "Pokój, Pokój, Pokój, Medjugorje" oraz "Jesteśmy Piękni Twoim Pięknem Panie, Fundacja Kornice". W całej Polsce fundacja wykupiła aż 1757 sztuk nośników z tymi hasłami. Kolejne 58,5 tys. zł fundacja wydała na pojedynczy plakat "Jesteśmy Piękni Twoim Pięknem Panie"

W czerwcu fundacja z Kornic wykupiła także dwa plakaty, na których zamieściła hasło "Wbrew Każdej Swojej Słabości Jan Paweł II". Cennikowo to koszt 2577 zł.

Prawie 5 milionów złotych na plakaty "Gdzie są te dzieci"

Jeszcze więcej na billboardy fundacja "Nasze dzieci" wydała w lipcu, kiedy trwała kampania "Gdzie są te dzieci?". Organizacja wykupiła na ten miesiąc powierzchnię reklamową na outdoorze o wartości cennikowej ponad 16,6 mln zł, z czego 16,15 mln zł stanowiły reklamy "Gdzie są te dzieci? Dziś, Lata Osiemdziesiąte, Pięćdziesiąte".

- Przy założeniu bardzo dobrych rynkowych rabatów, to kwota (bez kosztów druku i wyklejenia) dla całości działań wynosi 4,98 mln zł, a dla "Gdzie są te dzieci..." 4,85 mln zł - wskazuje Weronika Szwarc-Bronikowska.

W lipcu w Polsce były 2353 sztuki billboardów "Gdzie są te dzieci" - wynika z danych, do których dotarł portal Wirtuaalnemedia.pl.

W ostatnich dniach Fundacja "Nasze dzieci - edukacja, zdrowie, wiara" rozpoczęła kolejną kampanię społeczną poświęconą tematyce rozwodów.

Fundacja stojąca za kampanią "Gdzie są te dzieci" ma w celach statutowych m.in.: dożywianie dzieci, wspomaganie edukacji dzieci i ich rodzin, wspieranie inicjatyw społecznych na rzecz budowy dróg czy działalność wspomagająca kult religijny oraz rozwój duchowy.

Według danych przygotowanych przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) we współpracy z domem mediowym Starcom (Publicis Group), w drugim kwartale br. wartość rynku reklamy zewnętrznej to 151,27 mln zł. Z tej kwoty 14 proc., czyli około 21,17 mln zł, to wydatki na kampanie społeczne.

Dołącz do dyskusji: 2353 billboardy "Gdzie są te dzieci". Ile wydaje Fundacja Kornice na swoje kampanie?

39 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
777
Super że w świecie opanowanym przez skrajne lewactwo jest ktoś kto z własnej kieszeni promuje tradycyjne wartości. Brawo!
odpowiedź
User
Piotr
Nie ma czegos takiego jak 'lewactwo'. Istnieje podejscie lewicowe badz liberalne. 'Lewactwo' to wymyslona przez PiS nowomowa majaca na celu zdyskredytowanie, ponizenie i odczlowieczenie ludzi o innych niz PiS pogladach. Ot , taka dygresja i wytlumaczenie.
odpowiedź
User
fgh
Problemem w Polsce są single które nie wchodzą w żadne związki. Życie z rodzicami a potem samotność i choroby psychiczne.
odpowiedź