SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Marka FX będzie jednym z fundamentów platformy Disney+

Dostępny m.in. w USA kanał FX coraz więcej inwestuje w ofertę programową. Menadżerowie Disneya zamierzają to wykorzystać. Marka FX będzie jednym z najważniejszych składników platformy Disney+ na całym świecie.

Article

Logo FX ma być eksponowane przed każdą z produkcji tej stacji dostępną na platformach streamingowych Hulu, Disney+ oraz w linearnych kanałach. Będzie też jedną z kluczowych marek, którymi reklamuje się serwis Disney+. Obecnie to Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic i Star. Amerykański koncern dołączeniem do tej listy FX chce podkreślić, że jego produkcje nie są adresowane głównie do dzieci, z czego najbardziej znana jest marka Disneya.

- Wielokrotnie nagradzane produkcje FX dla dorosłych mają kluczowe znaczenie dla naszych usług zarówno w kraju, jak i za granicą. Chcemy tym samym rzucić jaśniejsze światło na markę w naszym doskonałym i szybko rozwijającym się portfolio treści dla dorosłych odbiorców - powiedziała Rebecca Campbell, dyrektorka odpowiedzialna za Disney+.

Zobacz także: Pierwsze od 2 lat zmiany na stronie Disney+. Kanały Fox zmienią nazwę na Star?

Marka nieobecna w Polsce, ale jej produkcje znane widzom

Kanał FX rozpoczął nadawanie 1 czerwca 1994 roku. Jest obecny m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Turcji, Brazylii i we Włoszech. Jego siostrzane kanały to FXM i FXX, które ostały uruchomione odpowiednio w 1994 i 2013 roku. Jeszcze kilka lat temu kanał był związany z grupą medialną Ruperta Murdocha. 20 marca 2019 roku koncern The Walt Disney Company przejął 21st Century Fox. Tym samym firma FX Networks została włączone do jednostki Walt Disney Television.

Zobacz także: Disney na razie nie zamknie kanałów w Polsce

Choć kanał FX nigdy na polskim rynku nie wystartował, to jego produkcje znane są widzom nad Wisłą. Serial „American horror story” od lat pokazuje kanał Fox. Produkcja jest też dostępna w bibliotece Fox Play, obecnej m.in. w Canal+ online. „American Crime Story” trafił do oferty m.in. Fox, Netflixa I TVP1. „Atlantę” można było zobaczyć w Fox Comedy, „Better things” w HBO3, „The Bridge” w Fox, „Demages” w AXN i Polsacie, „Fargo” w HBO i Netflixie, „Snowfall” w Canal+, HBO Go, Playerze i Polsat Box.

 

Dwa razy więcej premierowych treści

Biblioteka FX zawiera obecnie ponad 170 sezonów poszczególnych produkcji i ponad 1800 odcinków seriali telewizyjnych. FX planuje podwoić swoją produkcję programową w 2022 roku. Oprócz produkcji treści za pośrednictwem FX Productions (FXP), FX zwiększy współpracę z Disney Television Studios - 20th Television, ABC Signature, The Onyx Collective i Searchlight.

- Dziesięć lat temu zdaliśmy sobie sprawę, że FX wkrótce nie będzie już przede wszystkim nazwą stacji, ale markowym znakiem jakości, który będzie podróżował przez wiele platform dystrybucyjnych na świecie. Przez 20 lat pracowaliśmy niestrudzenie, aby znak FX był synonimem dla konsumenta dzięki oryginalnymi treściom, które są charakterystyczne i doskonałe, a także zabawne. Ta zmiana sprzyja naturalnej ewolucji FX i jesteśmy wdzięczni naszym partnerom z Disneya za ich wiarę i inwestycje w ofertę programową marki FX. Jesteśmy przekonani, że FX, gdziekolwiek konsument ją znajdzie, będzie nadal dostarczać najwyższej jakości produkcje - stwierdził John Landgraf, prezes FX.

Disney+ za pół roku w Polsce

Disney+ zadebiutuje na polskim rynku latem 2022 roku. Wielu fanów marki nie może się doczekać tego momentu. Kilka miesięcy temu apelowali do koncernu o przyspieszenie prac nad debiutem platformy. Niektórzy korzystają z usług VPN, aby korzystać z zagranicznych wersji serwisu.

Obecnie na całym świecie Netflix ma 214 mln użytkowników, Amazon Prime Video 200 mln, a Disney+ 118 mln. Ta ostatnia platforma dopiero w przyszłym roku zadebiutuje w Polsce i na wielu innych rynkach.  Na 2022 rok zapowiadany też jest debiut serwisu HBO Max. Apple TV+ nie zdradza liczby subskrybentów, ale wiadomo, że to mniej niż 20 mln. Z prognozy Digital TV Research wynika, że Disney+ może pokonać Netflixa, ale dopiero w 2027 roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Marka FX będzie jednym z fundamentów platformy Disney+

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl