Gannett chce dać 815 milionów dolarów za Tribune Publishing. Tribune oficjalnie nic nie wie

Medialny koncern Gannett CO zaoferował kupno grupy Tribune Publishing, wydawcy „Los Angeles Times" i „Chicago Tribune" za kwotę 815 milionów dolarów. Justin Dearborn, szef Tribune Publishing twierdzi, że o ofercie dowiedział się z komunikatu w należącym do Gannetta dzienniku „USA Today".

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Gannett chce dać 815 milionów dolarów za Tribune Publishing. Tribune oficjalnie nic nie wie
fot. Shutterstock.com

Pierwszy sygnał dotyczący możliwości kupna przez Gannetta Tribune Publishing - wydawnictwa mającego w swoim portfolio „Los Angeles Times", „Chicago Tribune" i dziewięć innych dzienników - pojawił się w poniedziałek na łamach „USA Today” - tytułu wydawanego przez Gannett Co.

Według prasowych doniesień Gannett byłby skłonny kupić konkurencyjne wydawnictwo za kwotę 815 mln dol. - 12,25 dol. za akcję, co oznaczałoby kwotę wyższą o ponad 60 proc. w porównaniu z obecną wyceną udziałów Tribune Publishing.

Wokół hipotetycznej transakcji przejęcia jednego wydawnictwa przez drugie pojawiły się spore niejasności. W wewnętrznym mailu skierowanym do pracowników Justin Dearborn,, dyrektor zarządzający Tribune Publishing przyznał, że o zamiarach Ganett Co. dowiedział się z publikacji w „USA Today”, natomiast nie dotarły do niego żadne oficjalne propozycje w tym zakresie.

- Nie oznacza to, że taka propozycja byłaby dla nas zupełnie niespodziewana - przyznał w korespondencji Dearborn. - Jednak na razie mamy własne plany restrukturyzacji firmy i wyjścia na prostą wobec finansowych wyzwań.

Na razie nie wiadomo jak potoczą się dalsze losy ewentualnej akwizycji Tribune Publishing przez Gannett Co. Na koniec ub.r. zadłużenie wydawnictwa sięgało kwoty 390 mln dol.

Do Gannetta należy także 107 lokalnych wydawców i tytułów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu