SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Polska Codziennie” najwięcej zyskała. „Przegląd Sportowy” i „Wyborcza” najmocniej w dół

„Fakt” niezmiennie pozostaje liderem średniej sprzedaży ogółem w segmencie dzienników ogólnopolskich. Największy wzrost w grudniu ub.r. - kolejny miesiąc z rzędu - zanotowała „Gazeta Polska Codziennie”, najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”.

Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w grudniu 2015 roku wyniosła 303 182 egz., czyli o 3,61 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 160 350 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 4,44 proc. - był to drugi największy spadek w zestawieniu.

Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 1,68 proc. do 143 819 egz.

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) znalazła się tradycyjnie tuż za podium. Jej średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 2,34 proc. Dziennik ten w grudniu 2015 r. sprzedawał się w liczbie 55 252 egz.

>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 44 369 egz., po spadku o 1,97 proc.

Największym wzrostem pochwalić się mogła ponownie wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 10,66 proc. i wyniosła 20 881 egz.

Oczko wyżej uplasował się „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu. Tytuł ten stracił 7,73 proc. i zanotował średnią sprzedaż ogółem na poziomie 26 915 egz.

ZKDP

Grudzień

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Fakt Gazeta Codzienna

423 063

303 182

303 182

435 174

314 547

314 547

Gazeta Wyborcza

245 545

179 966

160 350

252 670

196 949

167 805

Super Express

244 601

144 539

143 819

254 421

146 998

146 278

Rzeczpospolita

63 965

55 556

55 252

66 429

58 585

56 576

Dziennik Gazeta Prawna

55 313

52 677

44 369

60 435

55 104

45 260

Przegląd Sportowy

54 859

26 915

26 915

56 856

29 169

29 169

Gazeta Polska Codziennie

57 282

20 909

20 881

64 683

18 883

18 870

Puls Biznesu

14 043

13 084

10 500

15 653

14 313

10 753

Parkiet Gazeta Giełdy

8 657

5 691

5 071

10 107

5 357

4 967

W grudniu ub.r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się także mogła „Gazeta Polska Codziennie”, która zyskała 4,78 proc.

Najwięcej również i w tym ujęciu stracił „Przegląd Sportowy”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała tutaj o 6,29 proc.

ZKDP

2015

Wirtualnemedia.pl

Grudzień

Listopad

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Fakt Gazeta Codzienna

423 063

303 182

303 182

418 700

299 819

299 819

Gazeta Wyborcza

245 545

179 966

160 350

243 396

177 979

157 055

Super Express

244 601

144 539

143 819

243 377

141 778

141 058

Rzeczpospolita

63 965

55 556

55 252

66 107

56 000

55 055

Dziennik Gazeta Prawna

55 313

52 677

44 369

58 334

56 251

46 142

Przegląd Sportowy

54 859

26 915

26 915

60 058

28 721

28 721

Gazeta Polska Codziennie

57 282

20 909

20 881

57 525

19 975

19 929

Puls Biznesu

14 043

13 084

10 500

14 109

13 181

10 594

Parkiet Gazeta Giełdy

8 657

5 691

5 071

10 127

5 740

5 135

 

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
 

 

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska Codziennie” najwięcej zyskała. „Przegląd Sportowy” i „Wyborcza” najmocniej w dół

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
maxi
dla GW kończą się powoli rządowe prenumeraty, teraz znowu podniosła cenę choć za darmo można mieć rozdawane Metro- jakość ta sama. Na Czerskią kolejne cięcie kosztów nadciąga i pewnie sami stażyści będą tam niedługo pracować...
odpowiedź
User
KOD
pan Adam musi być smutny...
odpowiedź
User
Tomek
pan Adam musi być smutny...
i to babababababbaabrdzo.
odpowiedź