SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza”: cotygodniowa rubryka „Wyborcza to WY” z opiniami czytelnikami

„Gazeta Wyborcza” (Agora) będzie oddawała swoim czytelnikom raz w tygodniu cztery strony na ich opinie, w ramach sekcji „Wyborcza to WY”. Komentarze te pojawiać się też będą codziennie w internecie. Przedsięwzięcie koordynują Katarzyna Pawłowska i Waldemar Paś. - Wierzymy, że właśnie tak trzeba robić - zapowiadają.

Article

Akcja zaczęła się w środę, 7 marca i trwać ma bezterminowo. Raz w tygodniu (zawsze w środę) czytelnicy dostaną cztery kolumny w papierowym wydaniu „Gazety Wyborczej”. Na ich łamach redakcja będzie drukowała opinie z Facebooka, listy, maile, tweety czy wpisy z blogów.

- Wierzymy, że wsłuchiwanie się w głosy czytelników dotyka samej istoty nie tylko „Wyborczej”, ale dziennikarstwa w ogóle. Wierzymy, że właśnie tak trzeba robić. W czasach, gdy jesteśmy podzieleni i dzielimy się coraz bardziej również za sprawą mediów społecznościowych, publikowanie w tradycyjnej gazecie Waszych poglądów, tego, co Was zaciekawia, irytuje, fascynuje, dręczy - może pomóc nam wszystkim. Nauczyć nas słuchać innego, pamiętając, że słuchać to nie zawsze akceptować - piszą dziennikarze prowadzący akcję we wstępniaku.

Kolumny "Wyborcza to Wy" będą ukazywały się także w internecie - tutaj będą publikowane codziennie, na specjalnej podstronie Wyborcza.pl/wyborczatowy.

Jak podkreślają wspólnie Katarzyna Pawłowska i Waldemar Paś - cztery strony „GW” oddawane są czytelnikom na początek, z czasem powierzchnia ta może wzrosnąć. Redaktorzy wspierani przez osoby z zespołu „Gazety Wyborczej” z całego kraju.

Hasło nawiązuje do promocji dziennika z jesieni 2017 roku, którą zainspirowały obywatelskie protesty przeciwko łamaniu praworządności. Już wówczas (koniec 2017 r.) Jerzy Wójcik, wydawca pisma, zapowiadał, że w pierwszym kwartale 2018 pojawi się w gazecie specjalna, stała sekcja dla czytelników. Strony „Wyborcza to WY” ma także pełnić funkcję forum obywatelskiego na łamach gazety.

Z danych ZKDP wynika, że w styczniu 2018 roku średnia sprzedaż „Gazety Wyborczej” wynosiła 96 668 egz.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza”: cotygodniowa rubryka „Wyborcza to WY” z opiniami czytelnikami

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
PonizejStuTysi
Czytam Wyborczą od 15 lat i myślę, że jako czytelniczka jestem w stanie napisać książke na temat tego jak GW się zachowuje w zależności od tego jaka partia ma władzę. Tak samo łatwo można przewidzieć jak będzie wyglądał klucz doboru treści czytelników do nowej rubryki... niestety...
34 10
odpowiedź
User
Ala
Tonący brzydko się chwyta - mawiał za Słonimskim Adam M.
27 9
odpowiedź
User
Gomez
To w GW nie ma już komu pisać?
34 9
odpowiedź
User
bla
rozumiem istnienie takich rubryk z głosami czytelników w wersji internetowej gazety. jest taka zakładka, nie interesują mnie te opinie, to nawet tam nie klikam, a jak interesują, to sprawdzam codziennie. ale w wersji papierowej? cztery kolumny? czyli kupując wydanie papierowe zapłacę za jakieś wypociny z internetu, i potem będę przerzucać te strony, by te opinie pominąć? dziękuję. sie dziennikarzom pisać nie chce, to wtedy najłatwiej głosy czytelników wrzucić... do roboty! bo inaczej to w przyszłym roku w 30 rocznicę pierwszego numeru będziecie się zamykać.
18 9
odpowiedź
User
xxx
To w GW nie ma już komu pisać?
Tak jest taniej. Nie trzeba płacić.
22 9
odpowiedź