SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” drożeje o 50 groszy. „Wzrost kosztów, niekorzystne trendy reklamowe”

Od początku listopada „Gazeta Wyborcza” (Agora) od środy do weekendu będzie droższa o 50 groszy, nie zmieni się natomiast cena jej poniedziałkowych i wtorkowych wydań. - Obecna zmiana wiąże się przede wszystkim z ogólnym wzrostem kosztów dziennika, w tym energii i usług - komentuje Jerzy Wójcik, wydawca dziennika.

Adam Michnik, redaktor naczelny "Gazety Wyborczej"; fot. Wyborcza.pl Article

Po podwyżce w środy i czwartki „Gazeta Wyborcza” będzie kosztować 3,99 zł, w piątki - 5,49 zł, a w soboty - 5,99 zł. Nie zmieni się natomiast cena numerów poniedziałkowych (4,99 zł) i wtorkowych (3,99 zł).

- „Gazeta Wyborcza” publikuje unikalne, ekskluzywne treści, pisane przez wybitnych dziennikarzy, tworzone przez fotoreporterów, grafików i ekspertów z różnych dziedzin - od zawsze są one jej wizytówką. Stale rozwija też swoją ofertę dla czytelników, przygotowując dla nich nie tylko coraz grubsze i pełne niezwykłych tekstów wydania, ale też akcje specjalne i wydarzenia - wylicza Jerzy Wójcik, pełniący w „GW” funkcję wydawcy.

- Wymaga to jednak nakładów, szczególnie w obliczu niekorzystnych trendów na rynku reklamy. Obecna zmiana wiąże się przede wszystkim z ogólnym wzrostem kosztów dziennika, w tym energii i usług - dodaje.

Poprzednią podwyżkę „Gazety Wyborczej” wprowadzono w listopadzie ub.r., o 50 groszy w górę poszła cena wszystkich wydań oprócz wtorkowego.

„GW” ze spadkiem sprzedaży i wzrostem w prenumeracie cyfrowej

W sierpniu br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 84 572 egz., o 5,5 proc. mniej niż rok wcześniej (dane ZKDP).

Natomiast portal Wyborcza.pl we wrześniu zanotował 6,96 mln realnych użytkowników i 64,46 mln odsłon (według badania Gemius/PBI). Z cyfrowej prenumeraty „GW” na koniec czerwca korzystało 193 tys. internautów.

W pierwszej połowie br. wpływy ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” wyniosły 48,3 mln zł (po wzroście o 8,3 proc. w skali roku), a z reklam w niej - 34,7 mln zł (po spadku o 11,5 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” drożeje o 50 groszy. „Wzrost kosztów, niekorzystne trendy reklamowe”

39 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mich
no bo to elitarna gazeta jest!
77 10
odpowiedź
User
TS
Aaadaaaam, sztaaandaaar wypppprooowadziiiić
odpowiedź
User
pimpek
"niekorzystne trendy reklamowe" .... aż muszę sobie zapisać tę nowomowę. :) A po podwyżce kupować to to będą już chyba tylko "elity" lewacko-kawiorowe.
odpowiedź
User
eplum peplum
Aaadaaaam, sztaaandaaar wypppprooowadziiiić


looooooooooooool, a jak tam Trybuna Wolska Sokieiwcza? Dobrze rozdaje się za darmoszku na pokładzie LOT-u? muahahaha
29 72
odpowiedź
User
Tomek
Niekorzystne trendy reklamowe? Brak dopływu kasy z prorządowych spółek?
odpowiedź