SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Gazeta Wyborcza” drożeje, zmienia dodatki i odświeża „Magazyn Świąteczny”. Będą nowi autorzy

„Gazeta Wyborcza” (Agora) od stycznia 2018 roku zmienia część wydań. Odświeżone zostaną dwa dodatki, „Mój biznes” przesunięty będzie z poniedziałku na wtorek, a „Gazeta Świąteczna” zyska nowe działy. Dodatkowo, zmienią się ceny wydań dziennika w niektóre dni tygodnia.

Adam Michnik, fot. PAP/Tomasz Gzell Article

Wydawany dotychczas w poniedziałki tygodnik „Mój biznes"  - poświęcony firmom, przedsiębiorczości i innowacjom w gospodarce - od stycznia będzie ukazywać się we wtorki.

- W poniedziałki mamy już dwa dodatki o ugruntowanej pozycji, czyli magazyn reporterów „Duży Format" oraz „Ale Historię". Tego dnia czytelnicy otrzymują więc aż cztery „grzbiety" w ramach dziennika, a z wydaniem lokalnym - pięć. Uznaliśmy, że treści „Mojego biznesu" są dziś na tyle atrakcyjne, że warto je lepiej wyeksponować, czyniąc z niego jedyny dodatek wydawany we wtorek - wyjaśnia Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej".

„Ale Historia” w nowym kształcie

Większą objętość będzie mieć poniedziałkowa „Ale Historia" - w związku z rocznicą stulecia odzyskania niepodległości redakcja „Gazety Wyborczej" postanowiła powiększyć tygodnik w 2018 roku z 8 do 12 stron. Na łamach „Ale Historii" znajdą się teksty nowych oraz stałych autorów, quizy, a w ciągu roku także konkurs dla czytelników związany z wielką rocznicą. Wśród publikujących na łamach „Ale Historii" zadebiutują profesor Tomasz Nałęcz oraz Anna Machcewicz - historyczka i dziennikarka, badaczka dziejów najnowszych Polski, związana z Muzeum Historii Polski i Europejskim Centrum Solidarności.

Odnowiony „Magazyn Świąteczny”

Od stycznia 2018 roku zmieni się także zawartość sobotniego wydania „Gazety Wyborczej". Stałą częścią ukazującego się tego dnia „Magazynu Świątecznego" będzie osobna, ośmiostronicowa sekcja, złożona z tekstów dziennika „Wall Street Journal". Od października 2017 r., tłumaczone na język polski pojedyncze artykuły z amerykańskiej gazety, głównie poświęcone gospodarce, nauce, nowym technologiom i wydarzeniom na świecie, ukazywały się w codziennych wydaniach „Gazety Wyborczej". Były one także dostępne dla prenumeratorów, którzy wykupili dostęp premium do serwisu Wyborcza.pl.

- Kiedy rozpoczynaliśmy współpracę z "Wall Street Journal", wydaliśmy na start właśnie taki ośmiostronicowy, specjalny dodatek. Odbiór czytelniczy i sprzedaż tego wydania były tak dobre, że postanowiliśmy na stałe wprowadzić taki model prezentowania polskiemu czytelnikowi najlepszych treści z "WSJ" - wyjaśnia Wójcik.

Nowe działy: Technologie i „Wyborcza to WY”

Od 2018 roku w „Gazecie Wyborczej" pojawi się także na stałe dział Technologie, którego teksty tworzy zespół Wyborcza Tech. W pierwszym kwartale nadchodzącego roku „Gazeta Wyborcza" wprowadzi też na łamy stałą sekcję „Wyborcza to WY", nawiązującą do hasła kampanii promocyjnej dziennika z jesieni 2017 r., którą zainspirowały obywatelskie protesty przeciwko łamaniu praworządności i konstytucji. „Wyborcza to WY” ma także pełnić funkcję forum obywatelskiego na łamach gazety.

Stałe miejsce w dzienniku znajdzie również tematyka związana z przemianami demograficznymi i ich konsekwencjami dla ekonomii, stylu życia Polaków i ich oczekiwań wobec przyszłości. - W zmianach redakcyjnych, które zaplanowaliśmy na przyszły rok, najważniejszy jest dla nas harmonijny rozwój zarówno wydania prasowego, jak i internetowego „Gazety Wyborczej". Treści, którymi chcemy wzbogacać „Gazetę Wyborczą" w 2018, wychodzą naprzeciw obecnym trendom, ale przede wszystkim oczekiwaniom naszych czytelników - podsumowuje Jerzy Wójcik.

Zmiana ceny „Gazety Wyborczej”

Od nowego roku zmieniają się także ceny niektórych wydań dziennika. Wydanie poniedziałkowe z „Dużym Formatem" i powiększoną „Ale Historią" będzie kosztowało 4,49 zł (obecnie: 3,99 zł). Wtorkowy numer „Gazety Wyborczej" z „Moim biznesem" będzie dostępny w cenie 2,99 zł (dotychczas: 2,90 zł), a sobotnie wydanie „Gazety Wyborczej" z „Magazynem Świątecznym", dodatkiem „Wall Street Journal" i „Wysokimi Obcasami" - 4,99 zł (teraz: 4,29 zł kraju i 4,49 zł w Warszawie). W pozostałe dni cena „Gazety Wyborczej" pozostaje bez zmian (środa i czwartek - 2,99 zł, piątek - 3,99 zł.).

Ostatnia podwyżka cen wprowadzona została w październiku ub. roku, wraz ze zmianą i przenosinami niektórych dodatków.

Według badania ZKDP w październiku br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 102 127 egz.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” drożeje, zmienia dodatki i odświeża „Magazyn Świąteczny”. Będą nowi autorzy

66 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lucek
Niech oni się już w końcu zwiną. Tego trupa nie da się już reanimować, nie starczy nawet kasy na zabalsamowanie.
odpowiedź
User
ncx
Umieraj aniołku :))))))))))
odpowiedź
User
niesmigly rydz
Nie tak damno któryś z komentatorów napisał pod tekstem o kolejnym spadku sprzedaży GW, że w odpowiedzi Agora podniesie cenę gazety. Wtedy myślalem, ze to żart.
odpowiedź
User
mario
Drożej = mniej. A, że od dawna mają spadki w sprzedaży, czekam na pierwsze dane ze sprzedaży po wyższej cenie, żeby się pośmiać :)
odpowiedź
User
Melchior
Na Madagaskar
odpowiedź
User
Stefan
Na Madagaskar!
73 39
odpowiedź
User
Juli
Zastanawia mnie ta tepa nienawisc wioskowych idiotow,polanalfabetow ,do gazety bedacej zawsze sztandarem wolnej mysli. Nienawisc do tworcy gazety ktory obnazal czesto nacjonalne ciagoty niektorych grup spolecznych i ugrupowan politycznych. Adama Michnika. Zastanawiajaca jest ta fanatyczna nienawisc,bezmyslna, do ludzi broniacych pogladow demokratycznych i liberalnych.
odpowiedź
User
gand
samobojczy strzał
99 18
odpowiedź
User
beskit
Zastanawia mnie ta tepa nienawisc wioskowych idiotow,polanalfabetow ,do gazety bedacej zawsze sztandarem wolnej mysli. Nienawisc do tworcy gazety ktory obnazal czesto nacjonalne ciagoty niektorych grup spolecznych i ugrupowan politycznych. Adama Michnika. Zastanawiajaca jest ta fanatyczna nienawisc,bezmyslna, do ludzi broniacych pogladow demokratycznych i liberalnych.
mam podobnie
odpowiedź
User
Fritz
Gazeta Wyborcza dostarcza aż nadto przykładów, że nie ma pojęcia o zarządzaniu, co ciekawe do niedawna strofowała innych o nieelastyczności myślenia, nieumiejętności dostosowania się do wymagań rynku, etc. Aż chciałoby się rzec "lekarzu, lecz się sam!".
Ostatni krok przypomina mi zdanie Kisiela, "od samego mieszania herbata nie staje się słodsza". W dodatku coraz droższa herbata...
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing