SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

'Gazeta Wyborcza' liderem, dziennik 'Polska' wyprzedził 'Fakt'

Wpływy reklamowe dzienników w październiku 2007 roku wzrosły o 21,9proc., sporo zyskała 'Gazeta Wyborcza, 'Dziennik','Rzeczpospolita', 'Super Express' - udany debiut dziennika'Polska', czyli rynek reklamy prasy codziennej.

"Gazeta Wyborcza" (Agora) zwiększyła w październiku 2007 rokucennikowe wpływy z reklam do poziomu 109,36 mln zł, czyli o 20,68mln zł wobec analogicznego okresu 2006 - wynika z monitoringu gazetcodziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portaluWirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce awansował "Dziennika" (Axel Springer Polska),który zanotował przychody reklamowe na poziomie 22,40 mln zł (15,5mln zł więcej niż rok wcześniej). Trzecie miejsce przypadło dla"Rzeczpospolitej" (Presspublika) - 21,52 mln zł (wzrost o 5,88 mlnzł).

Tuż za podium uplasował się dziennik "Polska" (Polskapresse),którego cennikowe wpływy z reklam (na rynku od 15. października2007 r.) wyniosły 17,81 mln zł.

Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w październiku2007 roku 278 109 957 zł wobec 228 339 826 zł w 2006 roku (dane bezautopromocji).

bezautopromocji
Rok /MiesiącX.2007
Główne medium +wyd. lokalneWpływy [zł]
Razem:gazety278 109 957 zł
GAZETA WYBORCZA109355 045 zł
DZIENNIK22 402705 zł
RZECZPOSPOLITA21 520496 zł
POLSKA (od15.10.2007)17 818938 zł
FAKT16 335813 zł
SUPER EXPRESS10 180088 zł
METRO8 466462 zł
GAZETA PRAWNA5 379465 zł
PULS BIZNESU5 056125 zł
ECHO MIASTA4 145396 zł


bezautopromocji
Rok /MiesiącX.2006
Główne medium +wyd. lokalneWpływy [zł]
Razem:gazety228 339 826 zł
GAZETA WYBORCZA88 667944 zł
RZECZPOSPOLITA15 633874 zł
FAKT15 123674 zł
DZIENNIK BAŁTYCKI do13.10.20077 742456 zł
DZIENNIK6 822280 zł
GAZETA PRAWNA6 266286 zł
SUPER EXPRESS6 101377 zł
GŁOS WIELKOPOLSKI do13.10.20075 417779 zł
METROPOL5 324242 zł
PULS BIZNESU5 205768 zł

dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: ExpertMonitor

Podsumowanie wpływów reklamowych w październiku 2007 roku (zautopromocją):

Rok /MiesiącX.2006X.2007
MediaWpływy [zł]Wpływy [zł]
Telewizja943 210 727 zł1 163 487 013 zł
Radio145 588 939 zł199 361 215 zł
Gazety234 815 224 zł292 843 837 zł
Magazyny247 812 929 zł254 771 056 zł
Razem1 571 427 819 zł1 910 463 121 zł

Dołącz do dyskusji: 'Gazeta Wyborcza' liderem, dziennik 'Polska' wyprzedził 'Fakt'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl