SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

'Gazeta Wyborcza' liderem, dziennik 'Polska' wyprzedził 'Fakt'

Wpływy reklamowe dzienników w październiku 2007 roku wzrosły o 21,9 proc., sporo zyskała 'Gazeta Wyborcza, 'Dziennik', 'Rzeczpospolita', 'Super Express' - udany debiut dziennika 'Polska', czyli rynek reklamy prasy codziennej.

'Gazeta Wyborcza' liderem, dziennik 'Polska' wyprzedził 'Fakt'

"Gazeta Wyborcza" (Agora) zwiększyła w październiku 2007 roku cennikowe wpływy z reklam do poziomu 109,36 mln zł, czyli o 20,68 mln zł wobec analogicznego okresu 2006 - wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce awansował "Dziennika" (Axel Springer Polska), który zanotował przychody reklamowe na poziomie 22,40 mln zł (15,5 mln zł więcej niż rok wcześniej). Trzecie miejsce przypadło dla "Rzeczpospolitej" (Presspublika) - 21,52 mln zł (wzrost o 5,88 mln zł).

Tuż za podium uplasował się dziennik "Polska" (Polskapresse), którego cennikowe wpływy z reklam (na rynku od 15. października 2007 r.) wyniosły 17,81 mln zł.

Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w październiku 2007 roku 278 109 957 zł wobec 228 339 826 zł w 2006 roku (dane bez autopromocji).

bez autopromocji
Rok / Miesiąc X.2007
Główne medium + wyd. lokalne Wpływy [zł]
Razem: gazety 278 109 957 zł
GAZETA WYBORCZA 109 355 045 zł
DZIENNIK 22 402 705 zł
RZECZPOSPOLITA 21 520 496 zł
POLSKA (od 15.10.2007) 17 818 938 zł
FAKT 16 335 813 zł
SUPER EXPRESS 10 180 088 zł
METRO 8 466 462 zł
GAZETA PRAWNA 5 379 465 zł
PULS BIZNESU 5 056 125 zł
ECHO MIASTA 4 145 396 zł


bez autopromocji
Rok / Miesiąc X.2006
Główne medium + wyd. lokalne Wpływy [zł]
Razem: gazety 228 339 826 zł
GAZETA WYBORCZA 88 667 944 zł
RZECZPOSPOLITA 15 633 874 zł
FAKT 15 123 674 zł
DZIENNIK BAŁTYCKI do 13.10.2007 7 742 456 zł
DZIENNIK 6 822 280 zł
GAZETA PRAWNA 6 266 286 zł
SUPER EXPRESS 6 101 377 zł
GŁOS WIELKOPOLSKI do 13.10.2007 5 417 779 zł
METROPOL 5 324 242 zł
PULS BIZNESU 5 205 768 zł

dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor

Podsumowanie wpływów reklamowych w październiku 2007 roku (z autopromocją):

Rok / Miesiąc X.2006 X.2007
Media Wpływy [zł] Wpływy [zł]
Telewizja 943 210 727 zł 1 163 487 013 zł
Radio 145 588 939 zł 199 361 215 zł
Gazety 234 815 224 zł 292 843 837 zł
Magazyny 247 812 929 zł 254 771 056 zł
Razem 1 571 427 819 zł 1 910 463 121 zł

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 'Gazeta Wyborcza' liderem, dziennik 'Polska' wyprzedził 'Fakt'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl