SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

'Gazeta Wyborcza' liderem, 'Polska' na drugim miejscu

Wpływy reklamowe dzienników w lutym 2008 roku wzrosły o 18,6 proc.Sporo zyskała 'Gazeta Wyborcza, 'Dziennik', 'Rzeczpospolita', 'Fakt'oraz 'Super Express' czyli rynek reklamy prasy codziennej wraporcie Wirtualnemedia.pl.

'Gazeta Wyborcza' liderem, 'Polska' na drugim miejscu

"Gazeta Wyborcza" (Agora) zwiększyła w lutym 2008 roku cennikowewpływy z reklam do poziomu 81,87 mln zł, czyli o 9,3 mln zł wobecanalogicznego okresu 2007 - wynika z monitoringu gazet codziennychfirmy Expert Monitor przygotowanych dla portaluWirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce awansował dziennik "Polska" (Polskapresse),który zanotował przychody reklamowe na poziomie 25,86 mln zł (narynku od połowy października 2007). Trzecie miejsce przypadło dla"Rzeczpospolitej" (Presspublika) - 14,76 mln zł (wzrost o 1,91 mlnzł).

Tuż za podium uplasował się "Dziennik" (Axel Springer Polska),którego cennikowe wpływy z reklam wyniosły 13,17 mln zł (wzrost o4,96 mln zł).

Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w lutym 2008roku 210 761 080 zł wobec 177 735 324 zł w 2007 roku (dane bezautopromocji).

bezautopromocji
Rok /MiesiącII.2008
Główne medium +wyd. lokalneWpływy [zł]
Gazety: Razem210 761 080 zł
GAZETA WYBORCZA81 870983 zł
POLSKA25 869657 zł
RZECZPOSPOLITA14 765357 zł
DZIENNIK13 176228 zł
FAKT13 003555 zł
SUPER EXPRESS8 119715 zł
METRO8 071147 zł
ECHO MIASTA4 686460 zł
DZIENNIK POLSKI3 265617 zł
EXPRESS BYDGOSKI2 963045 zł


bezautopromocji
Rok /MiesiącII.2007
Główne medium +wyd. lokalneWpływy [zł]
Gazety: Razem177 735 324 zł
GAZETA WYBORCZA72 578989 zł
RZECZPOSPOLITA12 815111 zł
FAKT10 451150 zł
DZIENNIK8 215400 zł
GŁOS WIELKOPOLSKI do 13.10.20075 788106 zł
SUPER EXPRESS5 743447 zł
DZIENNIK BAŁTYCKI do 13.10.20075 417036 zł
METRO4 040420 zł
GAZETA PRAWNA3 902346 zł
DZIENNIK POLSKI3 818922 zł


dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor

Podsumowanie wpływów reklamowych w lutym 2008 roku (zautopromocją)

Rok /MiesiącII.2007II.2008
MediaWpływy [zł]Wpływy [zł]
Telewizja588563 807 zł681414 404 zł
Radio114099 242 zł142037 586 zł
Gazety184720 105 zł223844 555 zł
Magazyny152992 515 zł166501 928 zł
Outdoor68 264151 zł88 551612 zł
Kina18 325005 zł43 867299 zł
Razem1126 964 825 zł1346 217 384 zł
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 'Gazeta Wyborcza' liderem, 'Polska' na drugim miejscu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl