SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Wyborcza” z nowymi pakietami prenumeraty cyfrowej. Dla klubowiczów wideoczat z Michnikiem

„Gazeta Wyborcza” uruchomiła nową, poszerzoną formę prenumeraty - Klub Wyborcza.pl. Dołączając do klubu można wejść w bezpośredni kontakt z redakcją lub uczestniczyć w spotkaniach online dziennikarzy. Zmieniają się też dwa dotychczasowe pakiety: Podstawowy i Premium.

Article

Jak mówi wydawca „Gazety Wyborczej” Jerzy Wójcik pandemia okazała się dla tego tytułu największym wyzwaniem w 30-letniej historii. - Z  jednej strony ograniczenia i ryzyka w pracy dziennikarzy, a z drugiej wielkie zaufanie tysięcy nowych czytelniczek i czytelników, którzy szukali u nas rzetelnej informacji o koronawirusie - podkreśla Wójcik.

W 2020 roku dziennik rozwijał ofertę: w lipcu pojawił się nowy magazyn „Wolna Sobota”, dzięki porozumieniu z „The New York Times” ukazywały się materiały związane z wyborami w USA przygotowane przez najważniejszą amerykańską redakcję, a w Wigilię miały premierę „Słówka. Magazyn o języku” z tekstami m.in. Jerzego Bralczyka i Michała Rusinka.

Nowe pakiety prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej”

Zespół „Gazety Wyborczej” podaje, że obecnie z oferty dziennika korzysta ćwierć miliona subskrybentów. - Ostatni raz Agora informowała o liczbie prenumeratorów cyfrowych na koniec trzeciego 2020 r. - było ich wówczas ponad 240 tys. Od tego czasu nie podawaliśmy wyników subskrypcji cyfrowych dziennika, choć oczywiście zespół cały czas rozwija tę ofertę - i to z sukcesem, jak często podkreślamy. Kolejne dokładne wyniki w tym zakresie podamy wraz ze sprawozdaniem finansowym Grupy Agora za 2020 r. - informuje portal Wirtualnemedia.pl Agata Staniszewska, rzeczniczka prasowa Agory.

Od poniedziałku internauci mają do wyboru dwie rozszerzone prenumeraty „Gazety Wyborczej”: Podstawową i Premium, a także nowy Pakiet Klubowy. Pakiet Podstawowy skierowany jest do prenumeratorów szukających informacji, opinii i dziennikarskich śledztw, a Premium ma zawierać dodatkowo sekcję z tekstami europejskich partnerów dziennika, m.in. „Die Welt”, „Le Figaro”, „El Pais”, „La Repubblica” i innych.  W dniu startu nowej oferty zespół dziennika przeniósł dotychczasowych prenumeratorów pakietu podstawowego na nową, bogatszą platformę Premium, a osoby z dawną prenumeratą Premium - stały się członkami Klubu Wyborcza.pl (bez zmian warunków rozliczeniowych i cenowych).

- Wprowadzenie nowej oferty to doskonały moment, żeby podziękować i odwdzięczyć się naszym dotychczasowym, wiernym czytelniczkom i czytelnikom - dla wszystkich, którzy byli naszymi prenumeratorami do tej pory, warunki subskrypcji będą jeszcze korzystniejsze - wyjaśnia Dorota Adamczyk-Mroczek, chief digital revenue officer „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl.

- Podstawą do stworzenia nowej oferty były wyniki badania przeprowadzonego na dużej grupie respondentów. Dzięki nim wiemy, że spora część naszych czytelników czeka na właśnie taką ofertę jak Pakiet Podstawowy, umożliwiający głównie dostęp do wiarygodnych tekstów informacyjnych. Jednocześnie Pakiet Klubowy jest odpowiedzią na potrzeby zaangażowanych prenumeratorów, którym zapewni on możliwość bycia w bezpośrednim kontakcie z redakcją, dzielenia się swoimi opiniami i wpływu na działania „Wyborczej”.

Nowością - Pakiet Klubowy

Pakiet Podstawowy, zapewniający dostęp do Wyborcza.pl, bez magazynów i serwisów lokalnych, w przeglądarce na komputerze, tablecie i smartfonie, można wykupić na 4 tygodnie w cenie 19,90 zł. Pakiet Premium obejmujący pełen dostęp do strony Wyborcza.pl i aplikacji mobilnej „Gazety Wyborczej”, a także magazynów, m.in. „Książek. Magazynu do czytania” i 27 serwisów lokalnych, kosztuje teraz 29,90 zł (na 4 tygodnie). - W nadużywanym dziś słowie „Premium” w naszym przypadku nie ma przesady. Daje ono bowiem dostęp nie tylko do szerokiego i wiarygodnego serwisu informacyjnego, ale również do wielu tekstów bardzo rzadkich w dzisiejszych mediach: pogłębionych, prawdziwie użytecznych, o niezwykle różnorodnej tematyce – komentuje Aleksandra Sobczak, zastępczyni redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”.

Pakiet Klubowy, obok wszystkich opcji Pakietu Premium, umożliwia też przekazanie dwóch dodatkowych prenumerat bliskim osobom oraz korzystanie z dodatkowych opcji umożliwiających bezpośredni kontakt z „Gazetą Wyborczą” i udział w spotkaniach organizowanych przez redakcję. Jego cena wynosi 49,90 zł na 4 tygodnie.

Pierwsze spotkanie w ramach klubu Wyborcza.pl odbyło się 20 stycznia br. Gościem redakcji była Anne Applebaum, a tematem - wybory w USA i początek prezydentury Joe’go Bidena.

Wideochat z Michnikiem dla klubowiczów

Redakcja zaproponuje klubowiczom także wideochat z Adamem Michnikiem, redaktorem naczelnym „Gazety Wyborczej” i lekturę piątkowego serialu Kolegium „W”, z którego dowiedzą się m.in., o co ostatnio trwały spory w redakcji oraz co jest w planach na najbliższy tydzień. Wszystkie pakiety można też kupić w wersji na rok. Nowi użytkownicy będą mogli skorzystać z oferty promocyjnej Wyborcza.pl, zapewniającej dostęp do treści dziennika za 1 zł przez pierwsze 4 tygodnie subskrypcji we wszystkich 3 pakietach (po tym okresie przejdą na standardową cenę).

W sierpniu ub. roku szefostwo „Gazeta Wyborczej” poinformowało, że redakcja  przechodzi na model biznesowy oparty na subskrypcjach cyfrowych, gdyż nie może liczyć na reklamy spółek skarbu państwa. - Nowemu modelowi musi towarzyszyć troska o to, co dzieje się na forach internetowych gazety, które są platformami rozbuchanego hejtu. Jeżeli gazeta sobie z tym nie poradzi, będzie tkwiła na pozycji wojownika, który jest zepchnięty do narożnika i nie umie udowodnić, że jest czymś więcej niż tylko propagandowym bojownikiem – komentował wówczas dla Wirtualnemedia.pl prof. Jan Kreft, medioznawca.

W trzecim kwartale ub. roku grupa kapitałowa Agora zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 34,2 proc. do 193 mln zł, a jej strata netto wg nowego standardu rachunkowego MSSF 16 pogłębiła się z 3,1 do 9 mln zł. O ponad 70 proc. zmalały wpływy kin Helios.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” z nowymi pakietami prenumeraty cyfrowej. Dla klubowiczów wideoczat z Michnikiem

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rynek zweryfikuje
Kurs akcji Agora na GPW rzetelnie ocenia poczynania tej firmy, tak GW to tylko część Agory ale bardzo istotna część.
odpowiedź
User
Maciej
"Ostatni raz Agora informowała o liczbie prenumeratorów cyfrowych na koniec trzeciego 2020 r. - było ich wówczas ponad 240 tys. Od tego czasu nie podawaliśmy wyników subskrypcji cyfrowych dziennika, choć oczywiście zespół cały czas rozwija tę ofertę - i to z sukcesem, jak często podkreślamy"

Nie podajecie, bo 240 tys to był pierwszy raz jak liczba zaczęła spadać. Stąd zmiany w ofercie i ukrywanie danych.
odpowiedź
User
Ulster
Jedni mają telewizję z Rydzykiem , inni czat z Michnikiem, inni tok-toka z tiktokerami. Każdy dostaje takiego idola na jakiego sobie zasłużył :-)
odpowiedź