SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” sprzedaje już poniżej 160 tys. egz. a „Przegląd Sportowy” poniżej 30 tys.

W marcu br. prawie wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem. Najwięcej - kolejny miesiąc z rzędu - stracił „Przegląd Sportowy”. Wzrost sprzedaży zanotował jedynie „Parkiet”.

Article

Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w marcu 2015 roku wyniosła 315 699 egz., czyli o 7,86 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce ze sprzedażą ogółem wynoszącą 158 523 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 7,77 proc. Na trzecim pozycji uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik w marcu br. zmalał o 2,84 proc. do 148 122 egz.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Czwarta w zestawieniu była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem spadła w ciągu roku o 1 proc. Dziennik ten w trzecim miesiącu br. sprzedawał się w liczbie 56 259 egz. Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w rankingu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 45 709 egz., po spadku o 6,31 proc.

Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”, która znalazła się na ostatniej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 11,14 proc. i wyniosła 4 899 egz.

Z kolei największy spadek w zestawieniu - wynoszący 12,22 proc. - odnotował kolejny miesiąc z rzędu „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w marcu br. wyniósł 29 804 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.

ZKDP

marzec

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Fakt Gazeta Codzienna

449 111

315 703

315 699

471 677

342 614

342 614

Gazeta Wyborcza

244 046

175 370

158 523

260 449

189 905

171 876

Super Express

251 653

148 842

148 122

253 095

153 172

152 452

Rzeczpospolita

63 977

56 556

56 259

69 262

58 440

56 824

Dziennik Gazeta Prawna

59 823

56 209

45 709

65 643

58 425

48 786

Przegląd Sportowy

59 608

29 804

29 804

70 192

33 956

33 956

Gazeta Polska Codziennie

58 860

18 162

18 160

75 383

20 641

20 630

Puls Biznesu

15 023

13 960

10 672

16 701

15 449

10 988

Parkiet Gazeta Giełdy

10 308

5 316

4 899

10 231

4 928

4 408

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” sprzedaje już poniżej 160 tys. egz. a „Przegląd Sportowy” poniżej 30 tys.

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aaaa
Miód na me oczy ;) ;) ;)
75 57
odpowiedź
User
plusk
Gazeta Pisowska Codziennie sprzedaje marne 18 tys. Wspaniała wiadomość.
57 70
odpowiedź
User
Smutne
Smutne, że prasa nie zabiega o nowych czytelników, tylko liczy, że reklamy ciągle w tych samych stacjach tv i radiowych coś dadzą. Brakuje głębszego myślenia, np. aby docierać z prasą do młodzieży..
43 10
odpowiedź
User
BB
Jaka jest jedyna różnica między Gazetą Wyborczą i Faktem? Fakt nie ukrywa, że jest szmat...awcem.
76 59
odpowiedź
User
YKK
GPC w natarciu:) Podobnie jak Duda:)
23 37
odpowiedź