SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” uruchamia Szkołę Redaktorów, na razie szkoli własnych dziennikarzy

Ruszyła pierwsza edycja Szkoły Redaktorów, programu edukacyjnego „Gazety Wyborczej” skierowanego dla dziennikarzy prasowych i internetowych. Zajęcia prowadzą doświadczeni dziennikarze „GW”, w drugiej edycji będą mogły uczestniczyć osoby spoza Agory.

Wykładowcy i uczestnicy pierwszej edycji Szkoły Redaktorów „Gazety Wyborczej” Article

- Istnieją kierunki dziennikarskie na wyższych uczelniach, szkoły pisania, ale mało kto podejmuje się uczenia tych, którzy stoją za sukcesami dziennikarzy, pism, portali. Jednak kompetencje redaktorów powinny być przekazywane między generacjami i nieustannie modyfikowane, w rytmie zmian na rynku mediów. Właśnie to jest celem Szkoły: rozwijanie kompetencji młodych redaktorów dzięki kontaktowi z najlepszymi specjalistami, nie tylko z grona ludzi „Gazety Wyborczej", i przygotowanie ich do wyzwań, jakie stawia dziennikarstwu współczesny, niestabilny świat - opisuje Paweł Goźliński, twórca programu Szkoły Redaktorów, na co dzień pełniący funkcję redaktora naczelnego „Książek. Magazynu do czytania" i Wydawnictwa Agora.

Program pierwszej edycji Szkoły Redaktorów „Gazety Wyborczej” obejmuje 20 dwudniowych zjazdów zaplanowanych w ciągu 12 miesięcy. Zajęcia będą miały charakter ćwiczeń, wykładów oraz warsztatów obejmujących m.in. pracę nad konkretnymi tekstami z różnych gatunków, stylów i form dziennikarskich.

Zajęcia i wykłady będą prowadzili przede wszystkim doświadczeni dziennikarze „GW”, zajmujący się też pisaniem książek, scenariuszy i projektami w nowych mediach. W tym gronie są m.in. Roman Imielski, Ewa Wieczorek, Piotr Stasiński, Marcin Kącki, Aleksandra Sobczak, Zbigniew Pendel, Teresa Kruszona, Paweł Wroński, Vadim Makarenko, Ariadna Machowska, Dariusz Kortko i Paweł Goźliński.

- Chcemy kształcić nowoczesnych dziennikarzy i redakcyjnych liderów, dzieląc się z nimi naszymi bogatymi doświadczeniami i wiedzą. Zależy nam zwłaszcza na tym, aby kolejne pokolenia redaktorów dbały o to, co dla nas od zawsze było najważniejsze - o jakość treści, tak istotną w dobie „fake newsów" i „clickbaitów" - mówi Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej". - Do współpracy zapraszamy zaprzyjaźnione redakcje europejskie, należące do organizacji LENA, ekspertów od mediów społecznościowych, big data oraz designu mediów - wylicza.

Kolejna edycja Szkoły Redaktorów dla chętnych spoza Agory

W rozpoczętej właśnie pierwszej edycji Szkoły Redaktorów biorą udział dziennikarze różnych redakcji prasowych i internetowych Agory: „Gazety Wyborczej”, Wyborcza.pl, wydań lokalnych i magazynów „GW” oraz Gazeta.pl.

W kolejnych edycjach będą mogły uczestniczyć osoby z innych mediów, udział będzie odpłatny. Druga edycja zacznie się jesienią przyszłego roku, wtedy Agora poda dalsze informacje o niej.

- Współcześni odbiorcy mediów, zwłaszcza internetowych, są zewsząd atakowani informacjami nieprawdziwymi, źle i pospiesznie skonstruowanymi, pozbawionymi kontekstu - dodaje Piotr Stasiński, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej". - Tak podawane informacje nie zasługują na to miano, nie poszerzają wiedzy czytelnika, wręcz dają mu wiedzę fałszywą. Warsztat dziennikarski zanika albo staje się nieznośnie niechlujny. Trzeba go mozolnie odbudowywać - temu służy nasza Szkoła Redaktorów - podkreśla.

Według danych ZKDP w pierwszych trzech kwartałach br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 93 846 egz., o 16,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży „GW” wyniosły w tym okresie 66,4 mln zł (po spadku o 5,3 proc. w skali roku), a z reklam w „GW” - 58,6 mln zł (po spadku o 7,1 proc.).

Według badania Gemius/PBI we wrześniu br. portal Wyborcza.pl zanotował 6,14 mln użytkowników i 54,55 mln odsłon, a Wyborcza.biz - 988,1 tys. użytkowników i 1,78 mln odsłon.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” uruchamia Szkołę Redaktorów, na razie szkoli własnych dziennikarzy

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ASDF
Godlewskie - zakładają szkołę muzyczną
Wyborcza zakłada szkołę dla DZIENNIKARZY


świat się kończy XDD
odpowiedź
User
Gomi
Ta szkoła to jednooddzialowa będzie? Hahaha
57 13
odpowiedź
User
Koniec świata bliski
Powinien powstać specjalny uniwersytet do takich wydziałów. Wyborcza będzie miała wydział dziennikarstwa, Godlewskie muzykę, a na deser Pan Petru weźmie wydział geografii albo może politologię. .. Trudno teraz (hehehehe) zdecydować :)
75 12
odpowiedź
User
Tia
To w końcu redaktorów czy dziennikarzy chcą szkolić? Bo to chyba nie to samo.
50 11
odpowiedź
User
Szary Polak
W programie: trudna sztuka obsługi klienta. Tacos czy nachos, co lepiej smakuje z guacamole, optymalizacja techniki zmywania naczyń itp
67 11
odpowiedź