SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” wycofuje reklamy z TVP, bo uważa ją za narzędzie propagandowe rządu

Telewizja Polska stała się narzędziem propagandowym rządu, dlatego wycofujemy z niej cały wielomilionowy budżet reklamowy - informuje Wirtualnemedia.pl Jerzy B. Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej” (Agora). - Wbrew pozorom to dobry i przemyślany krok - komentuje Katarzyna Baczyńska z domu mediowego Codemedia.

Warszawska siedziba Agory, fot. materiały PR Article

„Gazeta Wyborcza” przygotowała kampanię swojego odnowionego portalu Wyborcza.pl. Przy okazji szefostwo „ Gazety Wyborczej” poinformowało, że rezygnuje zupełnie z reklamy w telewizji publicznej. - Postanowiliśmy zrezygnować z usług reklamowych Telewizji Polskiej i wycofać z tego medium cały nasz budżet reklamowy. Powód jest ważny i prosty. Nie chcemy wspierać telewizji, która nie ma dziś nic wspólnego z ustawową misją telewizji publicznej, a stała się narzędziem propagandowym rządu - mówi dla Wirtualnemedia.pl Jerzy B. Wójcik, wydawca dziennika.

„Gazeta Wyborcza" postanowiła, że promocja serwisu Wyborcza.pl będzie prowadzona na nośnikach reklamy zewnętrznej AMS, w prasie („Gazeta Wyborcza” i „Polityka”), w telewizji (m.in. TVN, Polsat News, Puls, Stopklatka TV, Kino Polska, Film Box i METRO), w sieci kin Helios w całej Polsce, a także w internecie (serwisy „Gazety Wyborczej", media społecznościowe, wyszukiwarki internetowe i serwis YouTube). - Jesteśmy niezależnym medium, które działa dzięki zaufaniu czytelników. Sądzimy, że takie wartości jak rzetelna informacja, obiektywizm, wolność słowa są dla nich tak samo ważne jak dla zespołu dziennika. Dlatego wydawanie w Telewizji Polskiej pieniędzy, które nasi czytelnicy płacą za treści tworzone przez dziennikarzy "Gazety Wyborczej", byłoby nieetyczne. Nasz wielomilionowy budżet reklamowy wolimy przeznaczyć na wzmocnienie niezależnego dziennikarstwa i jego promocję w mediach, które nie niszczą polskiej demokracji - podsumowuje Jerzy B. Wójcik.

Katarzyna Baczyńska, TV director w Codemedia, mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że „Wyborcza” dobrze przemyślała ten ruch. - Dziennik chce precyzyjnie uderzać do swojego odbiorcy. Mam wrażenie, że nie rekrutuje się on spośród widzów TVP, więc nie ma sensu tam reklamować swojego produktu. Decyzja o uszczelnieniu media miksu i dotarciu do swojego klienta jest jak najbardziej na miejscu - dodaje Baczyńska

Agora nie ujawnia, ile „Gazeta Wyborcza” wydała w ub. roku na reklamę w telewizji publicznej. Wg Kantar Media „GW" od stycznia do listopada 2016 r. wydała na reklamę w TVP 8,6 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Według danych ZKDP w listopadzie 2016 r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 129 786 egz., o 17,36 proc. mniej niż rok wcześniej. W październiku 2016 r. „GW” po raz pierwszy w historii zanotowała pod tym względem niższy wynik od „Super Expressu”.

W I półroczu 2016 roku Agora zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży o 1,6 proc. do 584,7 mln zł oraz 11,1 mln zł straty netto.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” wycofuje reklamy z TVP, bo uważa ją za narzędzie propagandowe rządu

30 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gryzipiórek
"rzetelna informacja, obiektywizm, wolność słowa są dla nich tak samo ważne jak dla zespołu dziennika"

mistrz ironii z Jerzego B. Wójcika
76 67
odpowiedź
User
ha ha ha
GW wycofuje reklamy z TVP bo zwyczajnie nie ma.kasy na reklamowanie sie w TV....
odpowiedź
User
Rick
Grupa docelowa GW to raczej czytelnicy urbanowego nie lub alimenciarze, więc powinna się reklamować w zakładach karnych hehe.
91 35
odpowiedź
User
TakBylo
"Słuchajcie mamy ciągle problemy z pieniędzmi, czas obciąć fundusze na reklamy jak to standardowo bywa. To co robimy szefie? - Obcinamy! A jak obetniecie w TVP to nie zapomnijcie przy okazji uderzyć w PiS jak codziennie robicie jak płaczące dziecko. Powiedzcie coś ludziom, że nie chcemy uczestniczyć w propagandzie, będzie się klikało na portalach. - Szefie ale przecież my też manipulujemy i jesteśmy pro platformerscy, w dodatku nie przeszkadzało nam upolitycznienie tvp przez ostatnie 8 lat, czy to nie hipokryzja szefie?!? - Nie, nasza propaganda jest dobra i właściwa, nie narzekaj tylko pisz komunikat dla mediów. Albo nie, nie ty. Niech stażysta napisze bo Ciebie kadrowa wzywa. Przy okazji dziękuje za wszystko."
80 30
odpowiedź
User
MK
Przyganiał kocioł garnkowi.
52 19
odpowiedź