SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

GeForce Grid - platforma do gier w chmurze od Nvidii

Firma Nvidia zaprezentowała GeForce Grid - platformę do gier w chmurze, dzięki której operatorzy serwisów oferujący gry jako usługę mogą je strumieniować do praktycznie każdego urządzenia.

GeForce Grid - platforma do gier w chmurze od Nvidii

Dzięki platformie GeForce Grid usługodawcy oferujący gry jako usługę mogą udostępniać klientom gry z zaawansowanymi efektami graficznymi i minimalnymi opóźnieniami.

Z kolei gracze otrzymają możliwość grania w gry na dowolnym urządzeniu podłączonym do internetu, w tym na komputerach, telewizorach, smartfonach i tabletach pracujących pod kontrolą systemów iOS i Android.

Platforma jest oparta na procesorach graficznych GeForce Grid firmy Nvidia, które obsługują technologię strumieniowania o niskim opóźnieniu, a także współpracują ze specjalnym oprogramowaniem do obsługi grafiki w chmurze. Te rozwiązania mają umożliwić firmom dostarczającym gry jako usługę obsłużenie skalowalnych centrów danych mniejszym kosztem, który będzie bliższy kosztowi utrzymania usług strumieniowania filmów.

Procesory GeForce Grid są oparte na architekturze Nvidia Kepler. Minimalizują one pobór energii, a także obsługują kodowanie do ośmiu strumieni gier jednocześnie.

Karta została wyposażona w dwa procesory graficzne, a każdy z nich został wyposażony we własny koder. Łącznie posiadają one 3072 rdzenie Cuda i oferują wydajność shaderów na poziomie 4,7 teraflopa. Usługodawcy mogą renderować gry w chmurze i kodować strumień obrazu z gry bezpośrednio na procesorze graficznym, uzyskując większą liczbę strumieni gier z każdego serwera. W porównaniu z poprzednimi rozwiązaniami pobór energii serwera na każdy strumień gry został zmniejszony o połowę.

Technologia szybkiego strumieniowania pozwala na przechwycenie i kodowanie klatki gry w jednym przebiegu, zmniejszając opóźnienia generowane przez serwer do 10 milisekund. Technologia redukcji opóźnień wbudowana w procesory graficzne GeForce Grid ma ograniczać spowolnienia spowodowane dużymi odległościami między komputerem źródłowym a docelowym.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: GeForce Grid - platforma do gier w chmurze od Nvidii

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl