Gemius SA partnerem w konkursie Teraz Internet

Firma badawcza Gemius SA przeprowadziła na potrzeby konkursu Teraz Internet dwuetapowe badanie gemiusAdHoc

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Jego celem było wyłonienie najbardziej atrakcyjnej w ocenie internautów witryny internetowej, spośród serwisów zgłoszonych do konkursu. Za kryteria oceny przyjęto: zawartość merytoryczną witryny, jej estetykę oraz szybkość ładowania strony. Ogłoszenie wyników badania i wręczenie nagrody odbyło się 15 kwietnia b.r. na uroczystej gali w warszawskim Multikinie.

Po raz pierwszy w ramach konkursu Teraz Internet internauci mogli czynnie uczestniczyć w wyborze najlepszej z nominowanych w konkursie witryn internetowych. Do konkursu przystąpiło 58 serwisów a przy ocenie korzystano ze złożonej metodologii badania gemiusAdHoc, realizowanego przez Gemius SA. Wyniki badania pozwoliły w krótkim czasie uzyskać obiektywne opinie respondentów na temat serwisów starających się o Nagrodę Internautów.

"Wyniki badania są reprezentatywne dla całej populacji internautów w Polsce" - zapewnia Wiceprezes Gemius SA, Marcin Pery. "Specyfiką przeprowadzonego badania jest to, że ocena serwisów dokonywana była zarówno przez użytkowników ocenianych witryn, jak też osoby nie będące ich stałymi użytkownikami" Realizacja badania

W pierwszym etapie badania poproszono internautów o wskazanie, które z wybranych elementów oceny atrakcyjności witryny internetowej są dla nich najważniejsze podczas wędrówek w sieci. Oceniano: zawartość merytoryczną, szybkość ładowania strony i podstron oraz estetykę. Kwestionariusz wyświetlano w Internecie, a elementy można było ocenić w skali od 1 do 5.

W efekcie zebrano 6069 ankiet, na podstawie których każdemu elementowi oceny witryny nadano wagę. Udział poszczególnych wag w ich sumie odzwierciedlał znaczenie danego elementu oceny.

Drugi etap badania polegał już na bezpośredniej ocenie przez internautów witryn zgłoszonych do konkursu. Każdy internauta oceniał jedną witrynę. Specjalnie skonstruowana ankieta, którą wyświetlano użytkownikom sieci wylosowanym metodą systematyczną, była brana pod uwagę tylko wtedy, jeśli użytkownik obejrzał witrynę przed rozpoczęciem jej oceniania. W ramach drugiego etapu badania dla wszystkich ocenianych witryn zebrano w sumie 5814 ankiet. Każda witryna oceniana była ze względu na szybkość ładowania, zawartość merytoryczną oraz walory estetyczne. Ważona suma ocen z tych trzech elementów (zgodnie z wynikami pierwszego etapu badania) decydowała o pozycji witryny w konkursie.

Zliczenie ocen dla każdej z witryn pozwoliło na wyłonienie zwycięzcy, któremu nagrodę wręczył Prezes Gemius SA, Piotr Ejdys. Za najlepszą witryn biorących udział w konkursie internauci uznali www.mediaforum.pl. Kolejne dwa miejsca zajęły odpowiednio: www.wrotapodlasia.pl oraz www.netsprint.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem