SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W brytyjskiej branży reklamowej kobiety zarabiają prawie 18 proc. mniej niż mężczyźni

Luka płacowa między kobietami a mężczyznami (tzw. gender pay gap) na brytyjskim rynku reklamowym wynosi 17,8 proc. Na tamtejszym rynku pracy kobiety zarabiają średnio o 11,6 proc. mniej niż mężczyźni, za tę samą pracę.

fot. Shutterstock.comArticle

Według raportu "The Times" luka płacowa na niekorzyść kobiet w Wielkiej Brytanii pogłębiła się przez pandemię. W latach 2020-2021 różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn zwiększyła się w całej gospodarce brytyjskiej do 11,1 proc. (wzrost z 10,6 proc. w 2019r.).

Jeszcze większe nierówności panują na rynku agencji reklamowych - tam kobieta za tę samą pracę mają o 17,8 proc. niższe pensje niż ich koledzy.

Rośnie gender pay gap

Jak wynika z danych z brytyjskich agencji reklamowych, które opublikował serwis The Drum, średnia mediana gender pay gap wynosi 17,85 proc., to wzrost o 0,56 proc. w porównaniu z poprzednią edycją badania.

Firmy z najwyższą medianą różnicy procentowej między wynagrodzeniem mężczyzn i kobiet to WPP 2005 (44,9 proc.), Grey (31,7 proc.) i OMD EMEA (27,3 proc.). Na drugim biegunie znalazły się firmy najrówniej wynagradzające za pracę bez względu na płeć: PHD (0,1 proc.), Mediacom Holdings (4,2 proc.) oraz Hill & Knowlton (2,6 proc.).

W spółce WPP 2005 gender pay gap od 2017 roku wzrosła o 12,5 proc., luka w spółce nie odzwierciedla jednak szerszych trendów w całej grupie WPP, w której luka płacowa zmniejszyła się o 0,1 proc. w ciągu ostatniego roku.

Agencja Wunderman Thompson odnotowała od 2017 roku największą zmianę w swojej luce płacowej ze względu na płeć, redukując różnicę między wynagrodzeniem mężczyzn i kobiet o 23,3 proc..

W agencji Ogilvy & Mather luka płacowa zmniejszyła się z 32.8 proc. w roku 2019 do 24.7 proc. w roku 2021, w Wavemaker - analogicznie z 10,2 proc. do 7,5 proc.; w Mediacom Holdings z 5,2 proc. do 4,2 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kobiety-ile-zarabiaja-gorzej-niz-mezczyzni-branza-reklamowahttps://www.wirtualnemedia.pl/artykul/marka-venus-williams-pomaga-w-wyrownaniu-gender-pay-gap

Agencja Essence Global zwiększyła lukę płacową w 2020 roku do 21,4 proc. (z poziomu 8,4 proc. w roku 2019), w Mindshare Media UK wskaźnik ten wzrósł do 16,2 proc. z 1,3 proc. w 2029.

W Discovery Corporate Services gender pay gap wzrosła w skali roku z 5,4 proc. w roku 2019 do 13,6 proc. w roku 2020.

Spośród brytyjskich firm medialnych, największa luka płacowa między kobietami a mężczyznami występuje w Channel 4 i wynosi 23 proc. W BBC Studios Productions wynosi proc., w ITV Studio 7,9 proc., w BBC Studios Distribution 6,1 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W brytyjskiej branży reklamowej kobiety zarabiają prawie 18 proc. mniej niż mężczyźni

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl