SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agencja ISBnews omyłkowo opisała wtorkową sesję giełdową, której nie było

Agencja ISBnews przygotowała depeszę ze statystykami workowej sesji na Giełdzie Papierów Wartościowych. To duży błąd, ponieważ we wtorek nie handlowano na GPW. Notkę od ISBnews automatycznie pobrała część serwisów ekonomicznych, niektóre szybko ją usunęły.

Article

W depeszy ISBnews podano, że we wtorek indeks giełdowy WIG20 zmalał o 0,77 proc. do 2 461,21 pkt, WIG30 - o 0,67 proc. do 2 825,27 pkt, a WIG - o ,48 proc. do 63 746,20 pkt.

- Obroty na rynku akcji wyniosły 739 mln zł, a największe zanotował PKN Orlen - 55 mln zł. Na GPW we wtorek wzrosły ceny akcji 218 spółek, 141 spadły, a 127 nie zmieniły się - napisano.

Są to prawdziwe dane - ale nie z sesji wtorkowej, ponieważ ta nie odbyła się, tylko z notowań w piątek 29 grudnia.

Depesza ISBnews, wysłana we wtorek o godz. 17:23, natychmiast pojawiła się w niektórych serwisach gospodarczych. Z części (m.in. Money.pl) szybko ją usunięto, a w innych (np. Wyborcza.biz - patrz grafika powyżej - w środę rano nadal była dostępna).

- Bot agencji ISB zaciągnął dane z piątku. Za błąd przepraszamy. Artykułu już nie ma - wyjaśnił tę pomyłkę Sebastian Ogórek, wicenaczelny redakcji gospodarczo-technologicznej Wirtualnej Polski (do której należy Money.pl).

Podobny błąd jak ISBnews popełnił Marcin Pawlak z Private Wealth Consulting: w komentarzu giełdowym podał statystyki sesji GPW z minionego piątku, twierdząc, że to dane z wtorku.

Przy czym jego notka, którą też opublikowano w niektórych serwisach giełdowych, szybko została poprawiona.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Agencja ISBnews omyłkowo opisała wtorkową sesję giełdową, której nie było

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl