SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gino Rossi za 12 zł

Cena akcji w emisji publicznej, do której przygotowuje się producent i dystrybutor markowego obuwia Gino Rossi wyniesie 12 zł.

Inwestorzy instytucjonalni i indywidualni złożyli już ogółem deklaracje kupna 37 mln akcji, dwunastokrotnie więcej, niż zostało zaoferowanych, poinformowała spółka w piątek.

Oferta publiczna, którą spółka chce sfinalizować jeszcze w tym miesiącu, obejmuje 3 mln akcji nowej emisji serii C i jest podzielona na dwie transze. Dla inwestorów instytucjonalnych spółka przeznaczyła 2,2 mln akcji, zaś transza otwarta obejmuje 800 tys. akcji. Zapisy na akcje będą trwały od 12 do 14 czerwca.

W czwartek zakończył się proces budowy book-buildingu. W transzy otwartej złożono 964 deklaracje na łączną kwotę ponad 27,7 mln akcji, zaś w transzy inwestorów instytucjonalnych 36 deklaracji na ponad 9,6 mln walorów. Ogółem złożono deklarację nabycia 37 mln akcji wobec 3 mln akcji, które zostały zaoferowane.

„Jesteśmy zadowoleni z ogromnego popytu na akcje, tym bardziej, że giełda nie rozpieszcza inwestorów w ostatnich dniach, a emisja nie jest zbyt duża”- powiedział prezes spółki Maciej Fedorowicz.

Dodał, że większość inwestorów zaakceptowała górną granicę ceny za akcje wysokości 13 zł.

„Jednak postanowiliśmy zrobić ukłon w ich stronę i ustaliliśmy cenę na poziomie 12 zł” – powiedział prezes.

Jak poinformował Bartosz Zieliński z Internetowego Domu Maklerskiego (IDMSA) – oferującego w IPO – wśród inwestorów instytucjonalnych, którzy złożyli swoje oferty przeważają towarzystwa funduszy inwestycyjnych oraz towarzystwa funduszy emerytalnych. Zarząd wybierze około 10 inwestorów, których poszczególny udział w akcjonariacie Gino Rosii po emisji akcji nie będzie przekraczał 5%.

„Zarząd spółki chce, aby byli to stabilni inwestorzy długofalowi. W przyszłości mogą oni zwiększać swoje udziały w spółce” – powiedział Zieliński.

W transzy inwestorów indywidualnych redukcje będą proporcjonalne do zapisów.

„Inwestorzy indywidualni, którzy uczestniczyli w procesie budowy book-buildingu mają prawo do dwukrotnej alokacji” – powiedział Zieliński.

Po emisji akcji w wolnym obrocie znajdzie się 26,4% akcji spółki. Największymi akcjonariuszami pozostaną Gherardo Iannelli(18% akcji)oraz Gian Piero Luzzi (16,1%.

Środki z emisji Gino Rossi zamierza przeznaczyć na inwestycje w rozbudowę sieci sprzedaży, budowę centrum logistyczno-magazynowego, modernizację części maszyn oraz wdrożenie systemu informatycznego.

„W ciągu trzech lat chcemy otworzyć 24 salony sprzedaży w Polsce i 20 za granicą. To jest program minimum” – podkreślił Fedorowicz.

Obecnie sieć sprzedaży marki Gino Rossi liczy 87 salonów, w tym 18 za granicą.

Zapytany o możliwości przejęć na rynku, prezes powiedział, że nie jest to wykluczone. A jeśli pojawi się możliwość wspólnych przedsięwzięć kapitałowych, będzie konieczna następna emisji, dodał. Nie określił jednak jej terminu.

Gino Rossi opublikował również w piątek wyniki wstępne skonsolidowane wyniki finansowe po pierwszym kwartale tego roku.

Przychody ze sprzedaży netto wyniosły 29,849 mln zł. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 4,088 mln zł, a zysk netto sięgnął 2,711 mln zł.

Spółka nie publikowała wyników grupy za I kw. 2005 roku. Jak powiedział jednak prezes Fedorowicz, zysk netto Gino Rossi sięgnął w tym okresie około 2 mln zł, zaś spółki zależne zakończyły kwartał na minusie.

„To są dobre wyniki, choć jeszcze nie satysfakcjonujące nas do końca, ale trzeba wziąć pod uwagę sezonowość. Pierwszy kwartał jest dobry, ale najlepsze jest drugie półrocze” – powiedział Fedorowicz.

Podkreślił, że widać już efekty skali budowy nowych sklepów, które generują dodatkowe przychody oraz reorganizacji, które spółka przeprowadziła w spółkach zależnych.

Rentowność netto po pierwszym kwartale tego roku wyniosła 9,1%, a według zapowiedzi prezesa spółki na koniec przyszłego roku powinna zwiększyć się do 12-15%.

Prognoza na 2006 rok zakłada trzykrotny wzrost zysku netto – do 6,47 mln zł oraz 10,89 mln zł zysku z działalności operacyjnej, przy przychodach wysokości 112,33 mln zł.Po trzech miesiącach grupa zrealizowała 26,6% przychodów planowanych na cały 2006 rok i 48% prognozowanego zysku.

Dołącz do dyskusji: Gino Rossi za 12 zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl