SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Golden Drum 2019: 11 nagród dla polskich agencji, VMLY&R z Grand Prix za „Ostatni Twój Weekend”

W tegorocznej edycji festiwalu Golden Drum agencje z Polski dostały 21 nominacji i 11 nagród. Po trzy wyróżnienia przyznano agencjom VMLY&R, Change Serviceplan i Digitas Poland, ta pierwsza za akcję „Ostatni Twój Weekend” otrzymała m.in. Grand Prix.

Okładka ostatniego wydania "Twojego Weekendu"Article

Agencji VMLY&R nagrodę Grand Prix za „Ostatni Twój Weekend” przyznano w kategorii Print. Ponadto otrzymała za tę akcję dwa Srebrne Bębny: w kategoriach Social Good (podkategoria Profit social good) i Content (Native Advertising, Brand Integration, Sponsorships & Co-Promotions).

VMLY&R przygotowała i przeprowadziła tę kampanię wspólnie z firmami BNP Paribas i Mastercard oraz portalem Gazeta.pl (Agora). Na jej potrzeby wykupiono prawa do tytułu „Twój Weekend”, wystawionego kilka miesięcy wcześniej na sprzedaż, i wydano jego ostatni numer, w którym zamiast nagich zdjęć były teksty o sytuacji kobiet.

Za akcję VMLY&R była już nagradzana w innych międzynarodowych konkursach. W Cannes Lions jako pierwsza agencja z Polski dostała Grand Prix w kategorii Glass: The Lion for Change oraz nagrodę Tytanowego Lwa, a w Print Innovation Awards pierwszą nagrodę.

 

Agencja Change Serviceplan dostała na Golden Drum trzy nagrody za kampanię serwisu dla graczy wideo G2A.com.: Złoty Bęben w kategorii Craft (podkategoria Best Direction) oraz Srebrne Bębny w kategoriach Craft (Best Cinematography) i Film (Retil & Plublic services).

Nagrodzona kampania ruszyła w połowie br., jest oparta na spocie w stylistyce gry wideo pokazującym jak gracze, którzy przepłacili, czują się tak, jakby dali się pokonać swoim wirtualnym wrogom.

 

Z kolei agencji Digitas Poland przyznano nagrody za kampanię „Facing emotion” dla Huawei. Dostała Złoty Bęben w kategorii Digital & Mobile (Interactive tools and other digital solutions) oraz Srebrne Bębny w kategoriach Craft (Best use of technology) i Audio (Social good).

W akcji promowano aplikację „Facing Emotions” na smartfona Mate 20 Pro udostępnioną przez Huawei na początku br. Poprzez aplikację smartfon skanuje twarz osoby, z którą rozmawia osoba niewidoma lub niedowidząca, identyfikuje jej emocje i przekłada na charakterystyczny dźwięk.

 

DDB Warszawa otrzymała Złoty Bęben w kategorii OOH (podkategoria Retail & Public Services) za akcję „Wejdź do śnieżnej kuli” dla McDonald’s Polska.

Projekt zorganizowano pod koniec ub.r., na placu Zamkowym w Lublinie zainstalowano wielką śnieżną kulę, wewnątrz której była restauracja McDonald’s w zimowej scenerii.

 

Z kolei agencji Gong przyznano Srebrnego Lwa w kategorii OOH (Food & Drink) za akcję „Winda” dla marki Tyskie należącej do Kompanii Piwowarskiej. W ramach projekty zainstalowano minibufet z piwem Tyskie w windzie, co miało zachęcać mieszkańców do nawiązywania ze sobą kontaktów. Był to jeden z niestandardowych elementów kampanii pod hasłem „Przejdźmy na Ty”.

 

Agencje z Polski w tegorocznym Golden Drum otrzymały łącznie 21 nominacji. VMLY&R miała pięć szans na nagrody za „Ostatni Twój Weekend” (także w kategoriach Integrated i Entertainment), Change Serviceplan - też cztery za reklamę G2A.com (m.in. w kategorii Film), a Digitas Poland - cztery za „Facing Emotions” (m.in. w Audio i Digital & Mobile). Z kolei DDB Warszawa z akcją „Wejdź do śnieżnej kuli” była też nominowana w kategorii Content.

Na shortlistach znalazły się też prace z Polski, za które ostatecznie nie przyznano nagród. McCann Worldgroup Poland miała dwie nominacje za akcję „Make Poland pretty again” dla Mastercard (w kategoriach Design i OOH) oraz po jednej za krzyżówkę dla seniorów też dla Mastercard (w kategorii Print) i „VI katastrofa” dla WWF Polska (w kategorii Craft). Natomiast BBDO Warszawa była nominowana w kategorii Entertainment za akcję „Cicha noc” dla Stowarzyszenia „Mali Bracia Ubogich”.

Ponadto Joanna Pragacz, designerka z VMLY&R Poland, ze swoją pracą znalazła się na shortliście konkursu Young Drummer.

W zeszłorocznej edycji Golden Drum agencja 180heartbeats + Jung v Matt otrzymała tytuł najlepszej agencji niezależnej oraz kilka nagród, m.in. Grand Prix i Best of Good. Złote Bębny otrzymały też BBDO Warszawa i polski oddział McCann Worldgroup, a Srebrne Bębny - Grey Group Poland, Plej i Saatchi&Saatchi Poland.

W Golden Drum 2019 triumfują McCann i Publicis

Do tegorocznej edycji festiwalu Golden Drum, odbywającego się Portorożu na Słowenii, Złotą Sieć dla sieciowej agencji z największą liczbą nagród otrzymała McCann Worldgroup. Było to dla niej czwarte takie wyróżnienie z rzędu.

Z kolei Złota Róża dla najbardziej nagradzanej agencji została przyznana Publicis Italy, a Złoty Smok dla najlepszej agencji niezależnej - fińskiej SOK Media.

Na festiwal zgłoszono 1 150 projektów, z czego 883 do głównego konkursu, a 267 do Young Drummers. Ogółem przyznano 9 nagród Grand Prix, 37 Złotych Bębnów i 62 Srebrne.

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Golden Drum 2019: 11 nagród dla polskich agencji, VMLY&R z Grand Prix za „Ostatni Twój Weekend”

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ciotka Ironia
A nie mogli od razu przyznac Nobla ?
odpowiedź
User
Alfred Nobel
A nie mogli od razu przyznac Nobla ?


A ty co? Znowu nic?
odpowiedź