Google usunął w ubiegłym roku 5,5 miliarda reklam

Google w 2023 roku zablokował lub usunął ponad 5,5 miliarda reklam naruszających zasady. To ponad 9000 reklam na minutę - wynika z raportu Ads Safety 2023 od Google. Platforma ograniczyła ponadto widoczność ponad 6,9 miliarda reklam.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Google usunął w ubiegłym roku 5,5 miliarda reklam

Nowe dane Ads Safety 2023 opisują działania Google podjęte w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom, wydawcom i reklamodawcom.

Kluczowym trendem w branży reklamy cyfrowej w 2023 r. był wpływ generatywnej sztucznej inteligencji. Technologia ta wprowadziła znaczące zmiany w reklamie internetowej, od optymalizacji wydajności po edycję obrazów – wskazano w raporcie.

Czemu Google usuwa reklamy

Ze sprawozdania Google wynika, że w ubiegłym roku platforma usunęła ponad 5,5 mld reklam naruszających zasady, z czego najwięcej – ponad miliard – z powodu nadużycia sieci reklamowej (m.in. promowanie złośliwego oprogramowania). Częstym powodem kasowania reklam było także naruszenie znaków handlowych. 206,5 miliona reklam usunięto z powodu promowania oszustw,  u 30 mln - z powodu dezinformacji. 

grafika


Kolejne 6,9 mld reklam było przez Google ograniczanych. To głównie treści promujące usługi finansowe, gry i content dla dorosłych.

W celu walki z nieuczciwymi reklamami, Google decyduje się także na ograniczenie działania reklamodawcom. W ubiegłym roku koncern zawiesił ponad 12,7 miliona kont reklamodawców za naruszenia zasad - prawie dwa razy więcej niż w 2022 roku.

Reklamy w ubiegłym roku usunięto z ponad 2,1 miliarda stron – najczęściej erotycznych (ponad 1,8 mld), zawierających przemoc, reklamujących sprzedaż broni.

grafika

Osobna kategoria opisana w raporcie to reklama polityczna. Google przypomina, że w jego ekosystemie wszystkie reklamy dotyczące tematów politycznych przechodzą weryfikację tożsamości reklamodawcy oraz muszą zawierać informacje „opłacone przez”. W 2023 r. zweryfikowano ponad 5000 nowych reklamodawców wyborczych, w wyniku czego usunięto ponad 7,3 mln reklam wyborczych pochodzących od reklamodawców, którzy nie przeszli weryfikacji.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"