Google wprowadza w AdSense automatyczne reklamy oparte na sztucznej inteligencji

Koncern Google udostępnił na platformie AdSense nowy format reklam o nazwie Auto Ads. Chodzi o system, który dzięki sztucznej inteligencji w sposób automatyczny umieszcza na stronach reklamy dobrane najlepiej do charakteru konkretnej witryny zależnie od jej treści i potencjalnych odbiorców.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Google wprowadza w AdSense automatyczne reklamy oparte na sztucznej inteligencji

Informując o wprowadzeniu do oferty Auto Ads Google ujawnił, że system automatycznych reklam był testowany przez firmę od wiosny 2017 r. przy udziale wybranych partnerów. Jak podaje Google w wyniku zastosowania Auto Ads przychody wydawców biorących udział w próbach wzrosły o 10 do 15 proc.

Auto Ads ma być rozwiązaniem ułatwiającym wydawcom pracę związaną z zamieszczaniem na ich stronach reklam pochodzących z AdSense. Według Google system oparty na sztucznej inteligencji w automatyczny sposób dobiera reklamy do charakteru i treści witryny, a także do zainteresowań potencjalnych odbiorców treści.

Google podkreśla, że w Auto Ads bez udziału człowieka reklamy są zamieszczane w najbardziej odpowiednich miejscach na stronie, system decyduje też o częstotliwości pojawiania się konkretnych reklam.

Według Google opcja Auto Ads będzie się stopniowo pojawiać dla wszystkich użytkowników platformy AdSense, a skorzystanie z tego rozwiązania ma być proste i szybkie. Według zapowiedzi sztuczna inteligencja sterująca Auto Ads będzie się stopniowo uczyć funkcjonowania na konkretnej stronie, dzięki czemu przekaz reklamowy ma być z czasem coraz bardziej efektywny.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"