Google, Facebook i YouTube ze spadkami zasięgu - w górę WP, Allegro i Gazeta.pl (Gemius/PBI ze stycznia)

W styczniu br. Grupa Google, Facebook, YouTube i Grupa Ringier Axel Springer Polska miały niższą odwiedzalności niż rok wcześniej. Spore wzrosty osiągnęły natomiast Grupa Wirtualna Polska, Grupa Allegro i Gazeta.pl, natomiast serwisy Grupy Eurozet weszły do TOP20 po raz pierwszy w historii.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Google, Facebook i YouTube ze spadkami zasięgu - w górę WP, Allegro i Gazeta.pl (Gemius/PBI ze stycznia)

W zeszłym miesiącu strony i aplikacje Google’a odwiedziło 27,02 mln realnych użytkowników, czyli 94,68 proc. wszystkich polskich internauci. Wykonali tam 8,26 mld odsłon, a każdy w ciągu dnia spędził średnio 31 minut i 32 sekundy - pokazują wyniki badania Gemius/PBI.

W skali roku mimo niewielkiego wzrostu liczby jej użytkowników zasięg Grupy Google zmalał z 96,16 do 94,68 proc. Wynika to z faktu, że w styczniu ub.r. łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 28 mln, a w styczniu br. - na 28,6 mln, z czego 23,3 mln korzystało z sieci na komputerach, a 24,1 mln na smartfonach i tabletach.

Facebooka odwiedziło w minionym miesiącu 22,45 mln użytkowników (co dało 79,22 proc. zasięgu), wykonując 4,32 mld odsłon i spędzając przez dzień przeciętnie 28 minut i 43 sekundy. Rok wcześniej portal miał 23,08 mln użytkowników, 5,1 mld odsłon i 82,46 proc. zasięgu.

Spory spadek zanotował też YouTube: w styczniu br. miał 20,52 mln użytkowników, 71,77 proc. zasięgu i 1,08 mld odsłon, a w styczniu ub.r. - 21,14 mln użytkowników, 75,52 proc. zasięgu i 1,55 mld odsłon.

Wzrosty osiągnęły natomiast Grupa Wirtualna Polska oraz Grupa Allegro. Strony i aplikacje pierwszego wydawcy w zeszłym miesiącu odwiedziło 22,65 mln internautów (79,22 proc. zasięgu), którzy wykonali 3,31 mld odsłon i dziennie spędzali średnio 36 minut i 57 sekund. W styczniu ub.r. wydawca zanotował 21,67 mln użytkowników, 77,43 proc. zasięgu i 4,21 mld odsłon.

Z kolei Grupa Allegro w minionym miesiącu miała 19,18 mln użytkowników, 67,06 proc. zasięgu i 2,69 mld odsłon, a rok wcześniej - 17,56 mln użytkowników, 62,72 proc. zasięgu i 2,11 mld odsłon.

W przypadku Grupy Gazeta.pl liczba użytkowników wzrosła w skali roku z 16,75 do 18,33 mln, zasięg z 59,85 do 64,1 proc., a liczba odsłon zmalała 744,79 do 740,72 mln. Znacząco podskoczyły też statystyki Grupy Polska Press (zasięg z 58,09 do 64,06 proc., a liczba odsłon z 555,62 do 703,77 mln), Grupy OLX (zasięg z 59,96 do 60,29 proc., liczba odsłon z 1,8 do 4,54 mln), Grupa ZPR Media (zasięg z 48,23 do 53,57 proc., liczba odsłon ze 120,18 do 168,12 mln), Grupa Ceneo.pl (zasięg z 40,36 do 46,29 proc., liczba odsłon ze 148,79 do 168,46 mln) oraz Grupa TVN (zasięg z 38,47 do 45,61 proc., liczba odsłon z 205,67 do 258 mln).

Z kolei Grupa Ringier Axel Springer Polska zanotowała spadek zasięgu z 77,73 do 76,37 proc. i liczby odsłon z 3,34 do 2,5 mld, a Grupa Interia.pl przy spadku zasięgu (z 70,4 do 69,19 proc.) zyskała pod względem liczby odsłon (z 1,41 do 1,51 mld).

grafika

Google.com w zeszłym miesiącu miało 26,1 mln użytkowników, 91,26 proc. zasięgu i 6,39 mld odsłon, a rok wcześniej - 20,38 mln użytkowników, 72,81 proc. zasięgu i 862,87 mln odsłon. Natomiast w przypadku Google.pl liczba użytkowników zmalała w skali roku z 26,45 do 17,14 mln, zasięg - z 94,49 do 59,95 proc., a liczba odsłon - z 7,55 do 1,74 mld.

Spore wzrosty osiągnęły Allegro.pl (zasięg z 60,7 do 65,02 proc., liczba odsłon z 1,64 do 1,93 mld), WP.pl (zasięg z 56,66 do 60,91 proc., przy spadku liczby odsłon z 2,91 do 2,15 mld), Interia.pl (zasięg z 49,81 do 50,65 proc.) oraz Gazeta.pl (zasięg z 37,51 do 45,59 proc. przy spadku liczby odsłon z 293,84 do 265,76 mln).

Natomiast Onet.pl w minionym miesiącu zanotował 17,45 mln użytkowników, 61,01 proc. zasięgu i 1,78 mld odsłon, a rok wcześniej - 18,28 mln użytkowników, 65,32 proc. zasięgu i 2 mld odsłon.

Na WP.pl odwiedzający spędził w ciągu dnia średnio 35 minut i 23 sekundy, na o2.pl - 34 minuty i 19 sekund, na Google.com - 28 minut i 46 sekund, na Facebooku - 28 minut i 43 sekundy, a na Onecie - 28 minut i 5 sekund. Rok temu nie podawano jeszcze tej statystyki.

grafika

Na komputerach Grupa Google zanotowała rok do roku spadek liczby użytkowników z 23,45 do 22,08 mln, zasięgu z 83,77 do 77,22 proc. oraz liczby odsłon z 5,36 do 4,14 mld.

Spadki zanotowały też kolejne portale i wydawcy w zestawieniu: YouTube (zasięg z 68,86 do 62,29 proc., liczba odsłon z 959,83 do 752,59 mln), Facebook (zasięg z 68,22 do 61,35 proc., liczba odsłon z 2,26 do 1,49 mld), Grupa Wirtualna Polska (zasięg z 58,85 do 56,54 proc., liczba odsłon z 2,75 do 1,7 mld), a także Grupa Ringier Axel Springer Polska (zasięg z 58 do 51,51 proc., liczba odsłon z 1,61 do 1,2 mld).

Natomiast zasięg Grupy TVN zwiększył się z 19,81 do 21,33 proc., przy spadku liczby odsłon z 88,65 do 84,54 mln.

grafika

Google.com miało 20,77 mln użytkowników, 72,63 proc. zasięgu i 3,15 mld odsłon (wobec 16,2 mln użytkowników, 57,9 proc. zasięgu i 583,3 mln odsłon rok wcześniej), a Google.pl - 14 mln użytkowników, 48,98 proc. zasięgu i 940,04 mln odsłon (w styczniu ub.r. było to 23,18 mln użytkowników, 4,71 mld odsłon i 82,81 proc. zasięgu).

Allegro.pl zanotowało w skali roku niewielki wzrost odwiedzalności (zasięg z 46,37 do 46,92 proc., liczba odsłon z 1,13 do 1,23 mld), zmalały natomiast wyniki Onetu (zasięg z 48,17 do 40,31 proc., liczba odsłon z 1,25 do 1,01 mld) oraz WP.pl (zasięg z 41,78 do 40,17 proc., liczba odsłon z 2,1 do 1,17 mld).

grafika

Za to na smartfonach i tabletach zdecydowana większość czołowych wydawców osiągnęła spore wzrosty statystyk. Grupa Google w zeszłym miesiącu miała 20,68 mln użytkowników, 72,31 proc. zasięgu i 4,12 mld odsłon, podczas gdy rok wcześniej było to 19 mln użytkowników, 67,88 proc. zasięgu i 3,15 mld odsłon.

W przypadku Grupy Wirtualna Polska liczba użytkowników zwiększyła się z 14,98 do 17,1 mln, zasięg - z 53,53 do 59,78 proc., a liczba odsłon - z 1,37 do 1,61 mld. Natomiast Grupa Ringier Axel Springer Polska zanotowała wzrosty z 15,39 do 16,59 mln użytkowników i z 55 do 58,01 proc. zasięgu przy spadku liczby odsłon z 1,74 do 1,3 mld.

grafika

W mobile’u zmalały w skali roku statystyki przeglądarkowej wersji Facebooka: zasięg z 40,24 do 49,63 proc., a liczba odsłon z 2,83 do 2,74 mld.

WP.pl wyprzedziła Onet, a Gazeta.pl zmniejszyła stratę zasięgową do Interii. WP.pl zanotowała wzrost z 36,14 do 44,24 proc. zasięgu i z 802,23 do 980,05 mln odsłon, Onet.pl - z 43,66 do 43,89 proc. zasięgu i z 747,82 do 765,6 mln odsłon. W przypadku Gazeta.pl zasięg zwiększył się z 24,86 do 35,87 proc., a liczba odsłon ze 131,05 do 150,39 mln, a w przypadku Interii zasięg poszedł w górę z 31,28 do 36,41 proc., a liczba odsłon z 311,11 do 366 mln.

grafika

Bardzo duże wzrosty liczby użytkowników osiągnęły też aplikacje mobilne. Przy czym w ich pomiarze od grudnia ub.r. wprowadzono znaczące zmiany, dlatego porównywanie wyników rok po roku jest niemiarodajne.

W zeszłym miesiącu z aplikacji Google’a skorzystało 19,96 mln internautów (co dało 69,79 proc. zasięgu), z aplikacji YouTube’a - 19,14 mln (66,95 proc.), z Map Google - 14,45 mln (54,02 proc.), a z Messengera - 15,38 mln (53,78 proc.). Taka sama kolejność była w styczniu ub.r.

grafika

Liczebność próby: N=145 982. Grupa objęta badaniem 7-75 lat. Do badania wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack KantarMillward Brown z III kwartału 2017r. i badania Maluchy z 2016r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski