Google i YouTube najczęściej odwiedzanymi na świecie stronami internetowymi

Google i YouTube odpowiadają za jedną czwartą całego globalnego ruchu internetowego – wynika z analizy Techgaged. Aż 95 proc. czasu w internecie użytkownicy spędzają na smartfonach.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Google i YouTube najczęściej odwiedzanymi na świecie stronami internetowymi
fot. Shutterstock/ Michael Vi

W 2024 roku użytkownicy internetu na całym świecie spędzali średnio ponad sześć godzin i 38 minut dziennie na przeglądaniu internetu. Smartfony odpowiadały za ogromne 95 proc. ruchu internetowego. Należące do koncernu Alphabet YouTube i Google wygenerowały aż jedną piątą wszystkich wizyt wszystkich internautów na świecie.

Ruch internetowy na świecie. Dwóch gigantów 

Zgodnie z danymi ze strony Techgaged.com, YouTube i Google kontrolowały około 25 proc. globalnego ruchu internetowego w 2024 roku.

Sam Google odpowiadał za 18,73 proc. ruchu internetowego, prawie trzykrotnie więcej niż drugi w rankingu YouTube i więcej niż pozostałe 14 stron internetowych ujętych w zestawieniu łącznie.

W 2024 roku użytkownicy systemu Android średnio odbywali 310 sesji miesięcznie na TikToku, spędzając prawie 32 godziny na oglądaniu filmów, o trzy godziny więcej niż na YouTube i dwa razy więcej niż na Facebooku lub Instagramie.

Mimo popularności mediów społecznościowych, YouTube pozostaje miejscem numer jeden dla treści wideo, a Google - czołową wyszukiwarką internetową. 

Choć TikTok i Instagram przyciągają użytkownika na dłużej, to YouTube pozostaje potęgą wideo online, generując 6,44 proc. ruchu internetowego, czyli prawie 40 proc. więcej niż Facebook, TikTok, Instagram, X, Reddit i WhatsApp łącznie.

Statystyki Techgaged pokazują, że Facebook był trzecią najczęściej odwiedzaną stroną w sieci, odpowiadając za 2,76 proc. ruchu internetowego, 2,5 razy mniej niż YouTube i 6,5 razy mniej niż Google. Instagram i WhatsApp uzupełniają listę pięciu najczęściej odwiedzanych stron, odpowiadając za odpowiednio 1,33 proc. i 1,03 proc. ruchu internetowego.

grafika

Wykres: Ruch w każdej witrynie jako procent łącznej liczby wizyt w 10 000 najczęściej odwiedzanych domenach internetowych na świecie (w procentach)

Rośnie ChatGPT. Gdzie platformy społecznościowe?

Pomimo trwałego kryzysu wizerunkowego, odpływu liczby użytkowników, ruchu i reklamodawców z powodu kontrowersyjnych zmian na platformie, platforma X (dawniej Twitter) nadal była szóstą najczęściej odwiedzaną stroną w sieci, odpowiadając za 1 proc. ruchu internetowego w zeszłym roku.

Wikipedia, która zajęła siódme miejsce z udziałem 0,89 proc., stawała się coraz bardziej konkurencyjna wobec ChatGPT, które nie było daleko w tyle z wynikiem 0,8 proc. To plasuje narzędzie AI przed dużymi domenami, takimi jak Reddit (0,79 proc.), Yahoo (0,78 proc.) i Amazon (0,61 proc.).

Ponadto statystyki pokazują, że piętnaście najpopularniejszych stron odpowiada za 37,5 proc. ruchu internetowego wśród najczęściej odwiedzanych 10 000 stron. Jak piszą autorzy analizy Techgaged, to dowód na to, jak wielka jest w dalszym ciągu dominacja w światowym ruchu internetowym stosunkowo niewielkiej liczby platform. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7