SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Google chce walczyć z clickbaitem. Będzie promować unikalne treści w wyszukiwarce

Google zapowiedział zmiany w algorytmie swojej wyszukiwarki. Chce wyżej pozycjonować linki do unikalnych i ważnych dla internautów treści, które mogą wnieść dodatkową wartość dla użytkowników poszukujących informacji na konkretne tematy. Na dalszych pozycjach w wyszukiwarce znajdą się z kolei treści stanowiące według Google clickbait.

Fot. GoogleArticle

Wyszukiwarka prowadzona przez Google jest obecnie najpopularniejszą tego typu usługą na świecie. Według danych z lutego br. z platformy korzystało globalnie ponad 73 proc. internautów, ten wynik pozostawił daleko w tyle takich konkurentów, jak Bing Microsoftu, Baidu czy Yahoo.

Unikalne treści w górę, clickbait w dół

Google często wprowadza zmiany w mechanizmie swojej wyszukiwarki, które niekiedy budzą wręcz popłoch w branży SEO. W ostatnich latach prawdziwą rewolucją okazało wprowadzenie aktualizacji o nazwie BERT, która ma poprawiać jakość wyników wyszukiwania dzięki lepszemu zrozumieniu przez mechanizm wyszukiwarki intencji użytkownika.

Niedawno koncern podał, że algorytm BERT doprowadził m.in. do obniżenia o 30 proc. wyników wyszukiwania, które po wprowadzeniu określonych haseł prowadziły do szkodliwych treści, między innymi pornograficznych.

Teraz Google zapowiedział z kolei, że wprowadza nową serię aktualizacji do wyszukiwarki, które mają na celu walkę z clickbaitem i poprawę trafności wyników wyszukiwania, nadając priorytet oryginalnym i autentycznym treściom nad przetworzonymi informacjami, które krążą na stronach agregatorów. Zmiany w postaci dwóch aktualizacji będą wprowadzane w najbliższym czasie.

Czytaj także: Google reklamuje swoją wyszukiwarkę młodym internautom

- Wiemy, że ludzie nie uznają treści za pomocne, jeśli wydają się one zaprojektowane tak, by przyciągać kliknięcia, a nie informować czytelników – przyznał na firmowym blogu Danny Sullivan, menedżer ds. wyszukiwania w Google. - Dlatego w niedługim czasie dla użytkowników posługujących się językiem angielskim na całym świecie wprowadzamy szereg ulepszeń w wyszukiwarce, aby ułatwić ludziom znalezienie pomocnych treści stworzonych specjalnie przez, i dla ludzi. Ta aktualizacja pomoże upewnić się, że nieoryginalne, niskiej jakości materiały nie będą miały wysokiej pozycji w wyszukiwarce, szczególnie w przypadku treści edukacyjnych online, rozrywkowych, zakupowych i związanych z technologią.

Google informuje, że aktualizacja rankingu wyszukiwania o nazwie „Helpful Content Update” rozpocznie się globalnie w poniedziałek, 22 sierpnia br.

- Na przykład, jeśli szukasz informacji o nowym filmie, mogłeś wcześniej zobaczyć artykuły, które agregowały recenzje z innych stron bez dodawania perspektyw poza tym, co jest dostępne gdzie indziej - tłumaczy Danny Sullivan. - Nie jest to zbyt pomocne, jeśli oczekujesz, że przeczytasz coś nowego. Dzięki tej aktualizacji zobaczysz więcej wyników z unikalnymi, autentycznymi informacjami, dzięki czemu będziesz miał większe szanse na przeczytanie czegoś, czego jeszcze nie widziałeś.

Czytaj także: Netflix zapowiada miniserial "Clickbait" o mrocznej stronie social mediów

Druga aktualizacja, która ma pozwalać łatwiej znaleźć wysokiej jakości, oryginalne recenzje jest spodziewana w najbliższych tygodniach. Google w przeszłości już wielokrotnie zmieniał rankingi recenzji produktów, ostatnio w grudniu 2021 i marcu 2022 r.

Dołącz do dyskusji: Google chce walczyć z clickbaitem. Będzie promować unikalne treści w wyszukiwarce

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
...
Czyli kolejne ograniczanie wolnisci do uzyskiwania informacji z roznych źródeł a nie tylko pro ukrainskich
odpowiedź
User
...
Czyli kolejne ograniczanie wolnisci do uzyskiwania informacji z roznych źródeł a nie tylko pro ukrainskich
odpowiedź
User
seba
walczyć?
raczej tworzy system wykupywania sponsorowanych linkow by firmy coraz więcej płaciły
odpowiedź