Google odpowiada za blisko połowę reklam na stronach z fake newsami

Google obsługuje prawie połowę całego ruchu reklamowego w witrynach z tzw. fake newsami - wynika z badania przeprowadzonego przez badaczy Lia Bozarth i Ceren Budak z University of Michigan School of Information.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Google odpowiada za blisko połowę reklam na stronach z fake newsami
fot. Shutterstock.com

Badania te wskazują, że jeśli reklamodawcy nie zwracają szczególnej uwagi na swoje listy wykluczeń, istnieje szansa, że ​​ich reklamy mogą być wyświetlane obok fałszywych wiadomości w internecie.

Według nowego badania przeprowadzonego przez badaczy Lia Bozarth i Ceren Budak z University of Michigan School of Information, Google obsługuje 48 proc. całego ruchu reklamowego w witrynach publikujących fake newsy. Prawie jedna trzecia (32 proc.) „stron o niskiej wiarygodności”, takich jak Breitbart, Drudge Report i Sputnik News, została dostarczona przez Google.

Naukowcy przeanalizowali reklamy w witrynach z listy zatytułowanej „Fałszywe, wprowadzające w błąd, Clickbait-y i/lub satyryczne źródła wiadomości” stworzonej przez Melissę Zimdars, badaczkę z Merrimack College. To ok. 1700 wydawców. Jako fałszywe (tzn. wypełnione pseudonauką i prostymi kłamstwami) lub o niskiej wiarygodności zidentyfikowano 545 witryn.

Badania przeprowadzone przez Bozarth i Budak wskazują, że chociaż wielcy gracze, tacy jak Google, uzyskują niewielkie przychody z reklam w tych witrynach z fake newsami, nadal są „odpowiedzialni za dostarczanie znacznej części reklam na fałszywych i niskiej jakości witrynach informacyjnych”.

Ponadto „badacze odkryli, że "10 najbardziej wiarygodnych serwerów reklamowych", takich jak Lockerdome i Outbrain, stanowi 66,7 proc. fałszywego  i 55,6 proc. ruchu reklamowego niskiej jakości.

Dziesięć największych firm reklamowych miało otrzymywać z ruchu na witrynach z fałszywymi wiadomościami kwoty od 985,7 tys. do 1,15 mln dol. miesięcznie.co stanowi znikomą część ich rocznych dochodów.

Google usunęły reklamy z ponad 1,3 mld stron internetowych, które miały naruszyć jej zasady w 2020 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol