Google uruchamia program News Showcase w Japonii

Google rozszerza swoją usługę News Showcase na Japonię. Dzięki temu umożliwi swoim użytkownikom przeglądanie nagłówków z ponad 40 japońskich gazet i agencji informacyjnych, z których każda pobiera opłatę licencyjną od amerykańskiego giganta technologicznego.

ram
ram
Udostępnij artykuł:
Google uruchamia program News Showcase w Japonii

W przeciwieństwie do treści, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google'a, usługa ta umożliwia mediom informacyjnym zarządzanie i umieszczanie ich relacji na stronie lub w aplikacji News Showcase.

Usługa jest już świadczona w wielu krajach Europy i Ameryki Południowej. Teraz obejmuje ogólnokrajowe i lokalne japońskie gazety, w tym "The Asahi Shimbun", "The Mainichi Shimbun", "The Yomiuri Shimbun", "The Chunichi Shimbun" i "Kyodo News", z wybranymi treściami w wielu językach. Opłaty licencyjne nie są ujawniane.

grafika

News Showcase jest dostępny zarówno na platformach stacjonarnych, jak i smartfonach. Każdy tytuł może "zapakować" kilka nagłówków naraz i umieścić linki do artykułów na ich stronach internetowych. Wydawcy, którzy publikują treści za paywallem, mogą zdecydować, czy zezwolić na bezpłatny dostęp do poszczególnych artykułów.

Opłata licencyjna od Google'a szansą dla nadawców

Podczas gdy Google zwiększa ogromne przychody z reklam w wyszukiwarkach, wydawcy gazet borykają się ze spadającymi nakładami i niższymi przychodami z reklam zarówno w druku, jak i w internecie. Nadawcy liczą, że program, który pobiera opłatę licencyjną od Google'a zwiększy przychody i liczbę sprzedawanych prenumerat.

Google uruchomiło program News Showcase w październiku ubiegłego roku w Niemczech i Brazylii. Obecnie do programu w kilkunastu krajach dołączyło ponad 1 tys. serwisów informacyjnych, takich jak Reuters i News Corp., spółka macierzysta "The Wall Street Journal" i innych głównych serwisów.

Koncern Google szacuje, że zapłaci nawet 1 mld dolarów wydawcom mediów informacyjnych na całym świecie, licząc od chwili startu News Showcase, czyli października 2020 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Tylu Polaków korzysta z gazetek promocyjnych przed zakupami w sklepie

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Nowy świąteczny spot Jakdojade

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia

Przedpremierowe pokazy filmu "SONG SUNG BLUE" już 25 grudnia