Google usunął ze sklepu prawie 600 aplikacji. Kara za wyświetlanie irytujących reklam

Koncern Google usunął ze swojego sklepu Google Play Store prawie 600 aplikacji, które nie spełniały standardów wymaganych przez firmę. Usunięte programy wyświetlały użytkownikom irytujące i szkodliwe reklamy, większość z nich pochodziła z Indii, Chin i Singapuru.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Google usunął ze sklepu prawie 600 aplikacji. Kara za wyświetlanie irytujących reklam

O zdecydowanych krokach podjętych przez Google wobec aplikacji, które nie spełniały odpowiednich standardów reklamowych koncern poinformował na swoim blogu.

600 aplikacji poza Google Play Store

W ostatnim czasie Google usunął ze swojego internetowego sklepu Play Store prawie 600 rozmaitych aplikacji które funkcjonowały wbrew regulaminowi platformy.

Jak wyjaśnia Google zablokowane aplikacje wyświetlały użytkownikom irytujące i szkodliwe reklamy. Chodziło m.in. o bannery zajmujące cały ekran smartfona, czy też takie reklamy które pojawiały się w trakcie prowadzenia rozmów telefonicznych przez użytkowników.

Google zaznacza, że oprócz usunięcia aplikacji z Play Store zostały one także pozbawione możliwości monetyzacji na platformach Google AdMob oraz Google Ad Manager. Według informacji podanych przez serwis BuzzFeed większość usuniętych aplikacji pochodziła z Indii, Chin oraz Singapuru, zaś ponad 40 należało do jednej chińskiej firmy Cheetah Mobile.

Sztuczna inteligencja walczy z reklamami

Na blogu Per Bjorke, senior product manager w Google zaznacza, że koncern cały czas aktywnie walczy z deweloperami stosującymi w swoich aplikacjach niedozwolone formaty reklamowe.

Według zapewnień nad wykrywaniem intruzywnych reklam w aplikacjach w koncernie pracuje dedykowany do tego zespół ekspertów, który przez cały czas jest rozbudowywany.

Poza tym Google stworzył mechanizmy oparte na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym, które mają wspierać specjalistów w szybkim identyfikowaniu aplikacji w App Store stosujących irytujące formaty reklamowe.

Zysk netto holdingu Alphabet, do którego należy Google wyniósł w IV kwartale 2018 roku 8,95 miliarda dolarów, w porównaniu do 3,02 miliarda dolarów straty w analogicznym okresie roku 2017. W tym samym czasie o 22 proc. zwiększył się przychód Alphabet - z 32,32 miliarda dolarów do 39,28 miliarda dolarów.

Samo Google zanotowało przychód w wysokości 39,12 miliarda dolarów, co także oznacza wyraźny wzrost rok do roku (z 32,19 mld dol.), a zysk operacyjny zwiększył się z 8,6 miliarda dolarów do 9,7 miliarda dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK