SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Google utrzymuję przewagę nad Onetem i WP

'Na niektórych stronach należących do Onet.pl stosowane były mechanizmy automatycznie odświeżające zawartość stron' - twierdzi Rada Badania M-PBI/Gemius.

Serwis Google.pl utrzymał w kwietniu b.r. pozycję lidera na polskim rynku internetowym. Drugi Onet ma prawie 600 tys. użytkowników mniej a trzecia Wirtualna Polska około 1,8 mln  - wynika z najnowszego badania Megapanel PBI/Gemius.
 
W porównaniu z danymi z poprzedniego miesiąca liczba użytkowników największych polskich serwisów zmieniła się w marcu b.r. następująco:

Google:    +       15770
Onet:       +        7355
Wp:         -      193878
Interia:     -      336702
Allegro:     -     108313
Microsoft:  -     374913
o2.pl:        -       59260
Gazeta.pl: -       59262.

 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego

nazwazasięgużytkownicy (real users)
1Google80,94%10 041 941
2Onet.pl76,33%9 470 181
3Wirtualna Polska67,31%8 350 953
4INTERIA.PL53,67%6 659 171
5Allegro.pl52,43%6 505 577
6Microsoft48,08%5 965 268
7o2.pl40,77%5 058 031
8Gazeta.pl38,71%4 802 583
9wikipedia.org37,78%4 688 078
10msn.com30,40%3 771 999
11Orange25,83%3 204 361
12Plus GSM25,58%3 173 980
13neostrada.pl - oferta usługi20,63%2 559 048
14sciaga.pl19,24%2 386 678
15eBay18,34%2 275 246
16maxior.pl17,93%2 224 244
17PTC Era17,39%2 157 312
18otoMoto17,27%2 142 200
19Gery.pl16,15%2 004 291
20idg.pl15,45%1 916 710

- Rada Badania Megapanel PBI/Gemius informuje, że podczas opracowywania wyników badania za kwiecień 2006 stwierdzono, iż na niektórych stronach należących do portalu Onet.pl stosowane były mechanizmy automatycznie odświeżające zawartość stron i przy okazji generujące na nich automatyczne odsłony. Rada Badania podjęła decyzję o usunięciu automatycznie wygenerowanych odsłon z wyników badania. W związku z powyższym wyniki prezentowane w badaniu za kwiecień 2006 są pozbawione odsłon, które zostały dodane na skutek opisanych powyżej nieprawidłowości i oddają rzeczywiste wyniki oglądalności witryn internetowych.

Jednocześnie Rada Badania informuje, iż analogiczna procedura będzie stosowana zawsze w przypadku wykrycia jakichkolwiek nieprawidłowości związanych z automatycznym generowaniem odsłon.

W imieniu Rady Badania Megapanel PBI/Gemius

Przewodniczący Rady Badania, Wiceprezes Zarządu Gemius S.A. Marcin Pery
Prezes Zarządu Polskie Badania Internetu Sp. z o. o. Andrzej Garapich

Co na te zarzuty Onet?

Usunięte odsłony były generowane przez funkcjonalność wprowadzoną ze względu na komfort i wygodę użytkowników portalu.

Funkcjonalność, w przypadku niektórych serwisów (w tym m.in. strony głównej) powodowała dodawanie do przeglądarki użytkownika automatycznie nowych informacji, gdy użytkownik pozostawiał ją włączoną przez ponad godzinę nie wykazując w tym czasie żadnej aktywności.

Różnica w oglądalności w stosunku do obecnie uznawanej przez metodologię badania wynosiła około 1 procent, a w sumie, do oglądalności całego portalu wynosiła 0,48 procent (10 mln PV przy oglądalności portalu na poziomie ponad 2 mld w kwietniu).

Pomimo marginalnej skali statystycznej, kierując się troską o zachowanie badawczej rzetelności, Onet zawiesił wspomnianą funkcjonalność do czasu, gdy metodologia badań umożliwi weryfikację oglądalności tego rodzaju mechanizmów - wyjaśnia Piotr Trzórzewski, rzecznik prasowy Onet.pl.

 

Ranking witryn według miesięcznej liczby odsłon
lp.nazwaliczba odsłonużytkownicy (real users)
1Allegro.pl2 240 308 4716 505 577
2Onet.pl2 086 168 6689 470 181
3Google1 595 642 73310 041 941
4Wirtualna Polska1 198 586 0948 350 953
5INTERIA.PL623 437 4466 659 171
6o2.pl456 580 8805 058 031
7fotka.pl378 860 4481 698 344
8grono.net337 464 973747 236
9Gazeta.pl329 428 5324 802 583
10epuls.pl282 370 209587 623

 

Ranking witryn według miesięcznego czasu
lp.nazwaczas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy (real users)
1Onet.pl43 646 08604:36:319 470 181
2Google39 956 63003:58:4410 041 941
3Wirtualna Polska27 956 47703:20:518 350 953
4Allegro.pl18 207 43502:47:556 505 577
5INTERIA.PL16 023 89002:24:226 659 171
6o2.pl14 833 31802:55:575 058 031
7neostrada.pl5 043 35901:58:142 559 048
8Gazeta.pl4 721 91700:58:594 802 583
9fotka.pl4 274 51102:31:001 698 344
10epuls.pl3 500 17405:57:23587 623
11grono.net2 904 94303:53:15747 236
12Orange2 497 45200:46:453 204 361
13maxior.pl2 322 52501:02:392 224 244
14wikipedia.org1 754 72400:22:274 688 078
15PTC Era1 680 90800:46:452 157 312
16Plus GSM1 648 69500:31:093 173 980
17livescore.com1 550 76204:43:44327 932
18ogame.pl1 550 03802:09:54715 928
19Microsoft1 401 70600:14:055 965 268
20gry.pl1 392 23701:15:361 104 945

W najnowszym badaniu Megapanel PBI/Gemius opublikowano po raz drugi pełne dane o popularności komunikatorów w Polsce. Liderem jest Gadu-Gadu - miesięcznie ponad 5,3 mln użytkowników. Z komunikatora Skype korzysta prawie 2,3 mln użytkowników a z Tlen.pl 807 tys.

  

Ranking komunikatorów według zasięgu miesięcznego
lp.nazwazasięgużytkownicy (real users)średni czas uruchomienia na użytkownika
1Komunikator Gadu-Gadu42,97%5 330 81866:51:25
2Komunikator Skype18,75%2 326 00764:25:35
3Komunikator Tlen.pl6,51%807 67465:09:41
4Komunikator MSN messenger0,90%111 22066:31:30
5Komunikator AQQ0,80%99 00151:01:21
6Komunikator Spik0,71%88 06946:19:34
7Komunikator Konnekt0,20%24 90871:05:00
8Komunikator ICQ0,17%21 39750:33:32
9Komunikator Xfire0,06%7 16830:19:21
10Komunikator Miranda0,06%7 16159:57:28

W zestawieniu najpopularniejszych komunikatorów nie uwzględniono:

    * komunikatora Windows Messenger, który instaluje się automatycznie wraz z systemem Windows i uruchamiając się automatycznie po starcie komputera w przeważającej części przypadków nie jest używany.
    * komunikatora Stefan, który w kwietniu był dostępny jedynie w wersji testowej. Aplikacja będzie uwzględniana w rankingukomunikatorów począwszy od czerwcowych wyników badania Megapanel PBI/Gemius.
dane za marzec 2006

Dołącz do dyskusji: Google utrzymuję przewagę nad Onetem i WP

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl