SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google wprowadza w błąd?

Australijska Komisja Ochrony Konkurencji i Konsumentów (Australian Competition and Consumer Commission - ACCC) oskarżyła Google o wprowadzanie w błąd internautów i nie wyróżnianie linków sponsorowanych w rezultatach wyszukiwania.

Google wprowadza w błąd?

ACCC twierdzi, że Google nie rozróżnia płatnych reklam od zwykłych wyników wyszukiwania generowanych przez swoją wyszukiwarkę - donosi serwis ars technica. Według komisji użytkownicy są wprowadzani w błąd myśląc, że na listę rezultatów wyszukiwania w Google nie mają wpływu opłaty od reklamodawców.

Jako przykład bezprawnej działalności lidera na rynku wyszukiwarek ACCC przytacza sytuację, jaka miała miejsce przed dwoma laty. Wówczas w wynikach wyszukiwania na stronie Google dwa punkty sprzedaży samochodów umieszczono jako linki sponsorowane. Jednak po kliknięciu w te linki, użytkownicy byli kierowani do strony konkurencji tychże punktów.

Google zdecydowanie odrzuca zarzuty komisji i zamierza twardo bronić swoich racji. Sprawa zostanie rozpatrzona w australijskim sądzie 4 października.

źródło: ars technica

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Google wprowadza w błąd?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl