Google odrabia straty: wyraźne wzrosty w III kw, ponad 5 mld dolarów z reklam w YouTube

Holding Alphabet, do którego należy Google, opublikował swoje wyniki finansowe za III kwartał 2020 roku. W każdym z kluczowych obszarów były one sporo lepsze niż oczekiwali rynkowi analitycy.

km
km
Udostępnij artykuł:

Zysk netto Alphabet wyniósł w III kwartale 2020 roku 11,25 mld dolarów, w porównaniu do 7,07 mld dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2019.proc.).

W tym samym czasie o 14 proc. zwiększył się przychód holdingu - z 40,5 mld dolarów do 46,17 mld dolarów.

Samo Google zanotowało przychód w wysokości 46,02 mld dolarów, co także oznacza wyraźny wzrost rok do roku (z 40,23 mld dolarów), a zysk operacyjny zwiększył się z 9,18 mld dolarów do 11,21 mld dolarów.

grafika

Przychód Google z reklam wzrósł o ponad 8 proc., z 33,8 mld dolarów do 37,1 mld dolarów. W przypadku serwisu YouTube wpływy reklamowe zwiększyły się z 3,8 mld dolarów do 5,04 mld dolarów. Z kolei biznes chmurowy wygenerował przychód w wysokości 3,44 mld dolarów, wobec 2,38 mld dolarów rok wcześniej.

Z najnowszego raportu finansowego Alphabet wynika także, że koszt pozyskania ruchu, czyli opłaty uiszczane innym podmiotom za utrzymywanie Google jako domyślnej wyszukiwarki, sięgnęły w III kwartale 2020 roku 8,17 mld dolarów (wobec 7,49 mld dolarów rok wcześniej). Tymczasem pozostałe marki wchodzące w skład holdingu wygenerowały 178 mln dolarów przychodu. To więcej niż rok wcześniej (155 mln USD), ale zaksięgowana na nich operacyjna strata sięgnęła 1,1 mld dolarów (wobec 941 mln dolarów straty w III kw. 2019 r.).

grafika

Wyniki Alphabet w każdym z wyżej wymienionych obszarów były o wiele lepsze od spodziewanych przez analityków i inwestorów. Po ich publikacji kurs akcji holdingu na amerykańskiej giełdzie Nasdaq wzrósł po zamknięciu sesji o ponad 7 proc.

Przypomnijmy, że w poprzednim kwartale Alphabet w ujęciu rok do roku zanotował pierwszy w swojej dwudziestoletniej historii spadek zarówno całkowitego przychodu, jak i przychodu z reklam. Był to efekt kryzysu wywołanego przez pandemię koronawirusa, przez którą reklamodawcy znacząco obniżyli swoje nakłady na marketing.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu