Google zasypane pozwami, daje deweloperom więcej czasu na obowiązkowe korzystanie z systemu rozliczeniowego Google Play

Google o pół roku przesunęło termin, do którego wszystkie aplikacje w Sklepie Play muszą wykorzystywać system rozliczeniowy Google dla zakupów w aplikacjach.

km
km
Udostępnij artykuł:
Google zasypane pozwami, daje deweloperom więcej czasu na obowiązkowe korzystanie z systemu rozliczeniowego Google Play

We wrześniu 2020 r. Google zaktualizowało zasady dotyczące płatności, wprowadzając zapis, zgodnie z którym wszyscy deweloperzy sprzedający w Sklepie Play cyfrowe produkty i usługi w swoich aplikacjach muszą korzystać z systemu rozliczeniowego Google Play.

Ostateczny termin, jaki Google dało deweloperom na dostosowanie się do nowych zasad, ustalono wówczas na 30 sierpnia 2021 r. Teraz jednak internetowy gigant przesunął ten termin o pół roku - do 31 marca 2022 r.

We wpisie na blogu Google wyjaśnia, że udostępnia opcję ubiegania się o 6-miesięczne wydłużenie okresu przejściowego "po dokładnym rozpatrzeniu uwag pochodzących zarówno od dużych, jak i małych deweloperów".

Google pozwane

Internetowy gigant ani słowem nie wspomina natomiast o innej przyczynie, która mogła mieć decydujący wpływ na powyższą decyzję. Otóż w ostatnim czasie przeciwko Google trafił do sądu pozew zbiorowy od 36 amerykańskich stanów, zarzucających firmie ograniczanie konkurencji w sklepie z aplikacjami, w tym właśnie poprzez przymuszanie do korzystania z własnego systemu płatności. Co warte podkreślenia, Google od każdej transakcji wykonanej przez firmowy system zatrzymuje 30 proc. przychodu.

Deweloperzy chcący przesunąć termin zastosowania się do nowych zasad ogłoszonych przez Google, będą mogli to zrobić począwszy od czwartku 22 lipca, składając stosowny wniosek na stronie internetowej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały