Google zwiększa przejrzystość reklam

Google będzie teraz oferować użytkownikom więcej informacji o reklamach określonych produktów firmy, w tym na nowych stronach reklamodawców.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Google zwiększa przejrzystość reklam

Nowy format - strony reklamodawców - ma na celu zwiększenie liczby reklam wyświetlanych użytkownikom. Użytkownicy mogą uzyskać dostęp do tych informacji w nowej sekcji „Informacje o tej reklamie”.

- Informacje będą zawierać listę reklam, które określony zweryfikowany reklamodawca wyświetlał w ciągu ostatnich 30 dni - wyjaśnia Mojdeh Tomsich, menedżer produktu ds. prywatności i bezpieczeństwa reklam w Google, w opublikowanym w środę poście.

Tomsich powiedział, że użytkownicy mogą kliknąć reklamę, aby dowiedzieć się więcej o reklamodawcy, nawet jeśli nie rozpoznają marki, przed odwiedzeniem jej witryny lub dokonaniem zakupu.

Strony reklamodawców zostaną uruchomione w wyszukiwarce i YouTube w nadchodzących miesiącach w Stanach Zjednoczonych, a w 2022 r. będą stopniowo wprowadzane do kolejnych krajów. Tomsich napisał również, że firma będzie z czasem badać sposoby udostępniania dodatkowych danych na stronach reklamodawców.

Strony reklamodawców są częścią dążeń do poprawy przejrzystości i lepszego wyświetlania reklam, które korzystają z produktów Google.

Użytkownicy korzystają z przejrzystości reklam i narzędzi kontroli w YouTube bardziej niż z jakiejkolwiek innej usługi Google. Aby pomóc użytkownikom w podejmowaniu świadomych decyzji na swoich platformach, Google w najbliższych miesiącach wprowadzi funkcję „Informacje o tej reklamie” w YouTube i wyszukiwarce.

Użytkownicy mogą również zgłosić reklamę, jeśli uważają, że narusza zasady. Gdy reklama jest zgłaszana, członek zespołu Google sprawdza ją pod kątem zgodności z jej zasadami. Reklama może zostać usunięta, jeśli zostanie uznana za nieodpowiednią.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu