“Gość Niedzielny” to tytuł kojarzony kiedyś głównie sprzedażą w kościołach. Dziś tytuł poza dystrybucją w punktach sprzedaży prasy rozwija też ofertę subskrypcyjną. Ruszyła ona pod koniec 2023 roku. „Gość Niedzielny” oferuje cztery warianty subskrypcji: miesięczna (19,90 zł), kwartalna (49,00 zł), półroczna (95,00 zł) oraz roczna (182,00 zł).
Subskrybenci “GN” otrzymują nieograniczony dostęp do: wszystkich wydań online tygodnika „Gość Niedzielny”, wszystkich wydań online magazynu „Gość Extra”, wszystkich wydań online magazynu „Historia Kościoła”; wszystkich wydań online miesięcznika „Mały Gość Niedzielny”, wszystkich płatnych treści publikowanych na portalu gosc.pl. Nie muszą też oglądać reklam na stronie, mogą liczyć na niespodzianki od redakcji.
Piotr Sudoł informuje, że w tej chwili, jeżeli chodzi o druk sprzedaż "Gościa Niedzielnego” to ponad 54 tys. egzemplarzy, co daje najlepszy wynik wśród tygodników opinii.

– Gdyby udało się równolegle pozyskać znaczącą liczbę subskrybentów, moglibyśmy optymistycznie patrzeć w przyszłość. Mimo że subskrypcja cyfrowa jest tańsza dla czytelnika niż suma sprzedawanych egzemplarzy tygodnika w tym samym okresie, to dla wydawnictwa ta forma sprzedaży jest opłacalna. Nie ma kosztów druku, marży dla dystrybutorów etc. I cash flow jest bardzo krótki. Natomiast w przypadku dystrybutorów prasy drukowanej, na pieniądze czeka się długo – dodaje.
Sudoł zauważa, że prace nad obecnym modelem sprzedaży treści “Gościa Niedzielnego” w internecie rozpoczęto dwa lata temu, więc jest to dość początkowy etap. – Musimy jeszcze nauczyć się wielu rzeczy, począwszy od technologii, zachowań konsumenckich, oczekiwań klientów etc. Jest to długi, skomplikowany i kosztowny proces – zauważa.

Jak informuje wydawca, subskrybenci “Gościa Niedzielnego” aktualnie najczęściej wybierają miesięczny pakiet. Sudoł zdradza, że aktualnie trwają prace nad wdrożeniem subskrypcji odnawialnej. – Mam nadzieję, że uda się ją uruchomić w ciągu najbliższych tygodni – pointuje.










