SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gruner+Jahr wygrywa z adblockerami, 35 proc. odbiorców zrezygnowało z blokowania reklam

Wydawnictwo Gruner+Jahr rozpoczęło program walki z aplikacjami blokującymi reklamy odcinając od treści użytkowników adblockerów. Po trzech miesiącach 35 procent z nich przestało blokować reklamy.

Article

Swoją walkę z aplikacjami blokującymi reklamy Gruner+Jahr rozpoczął w listopadzie ub.r. od serwisu Geo.de. Użytkownicy adblockerów przy próbie otwarcia określonych materiałów otrzymywali specjalny komunikat. Proszono w nim o wyłączenie adblockera lub wykupienie subskrypcji - 50 eurocentów za jeden dzień dostępu do serwisu lub 2 euro za dostęp tygodniowy.

Jak informuje w rozmowie z serwisem Digiday Oliver von Wersch, dyrektor ds. strategii cyfrowej G+J polityka wydawcy przyniosła oczekiwany skutek. Przed rozpoczęciem akcji odcinania od treści użytkowników adblockerów stanowili oni ok. 22 proc. czytelników Geo.de. Po trzech miesiącach funkcjonowania programu ich liczba zmniejszyła się o 35 proc.

Widząc pozytywne skutki swojej strategii G+J postanowił rozszerzyć odcinanie użytkowników adblockerów od treści także na inne swoje platformy - Essen&Trinken oraz  Schöner-wohnen. W ich wypadku rezultaty okazały się jeszcze lepsze niż przy Geo.de. Liczba odbiorców wykorzystujących adblockery spadła w wypadku obu witryn o ok. 30 proc. w ciągu jednego tygodnia.

Von Wersch podkreśla, że w wypadku Essen&Trinken i Schöner-wohnen większość użytkowników tych serwisów to kobiety, które nie korzystają masowo z aplikacji blokujących reklamy i nie są do nich mocno przywiązane, jest im więc łatwiej porzucić te narzędzia podczas przeglądania internetu.

- Oczywiście w przyszłości nie należy się spodziewać, że w kolejnych miesiącach dynamika spadku użytkowników adblockerów będzie przypominała Wielki Wybuch - zapowiada Von Wersch. - Widać jednak pozytywną tendencję w zachowaniach naszych czytelników, którą będziemy starali się umacniać.

Po pozytywnych doświadczeniach związanych ze swoimi serwisami tematycznymi G+J zamierza w niedalekiej przyszłości zastosować tę samą metodę walki z adblockerami w wypadku flagowego serwisu - Stern.de, który miesięcznie jest odwiedzany przez 4,5 mln internautów, a ok. 30 proc. z nich wykorzystuje aplikacje blokujące reklamy.

Gruner+Jahr nie jest pierwszym niemieckim wydawcą, który postanowił zdecydowanie walczyć z masowym blokowaniem reklam w internecie. Jesienią ub.r. podobną drogę wybrał Axel Springer w wypadku serwisu Bild.de. Po trzech tygodniach od wprowadzenia blokady dwie trzecie użytkowników tej platformy zaczęło wyłączać adblockery w swoich przeglądarkach.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Gruner+Jahr wygrywa z adblockerami, 35 proc. odbiorców zrezygnowało z blokowania reklam

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Racjonalny
Tylko nie mówcie Onetowi, bo w ogóle wykasuje ze swoich stron jakąkolwiek treść i zostawi reklamy, a za to wszystko albo każe sobie zapłacić. Natomiast jeśli jakiś krnąbrny nie wyłączy AdBlocka, to mu spalą płytę główną :)
18 9
odpowiedź
User
Zaciekawienie
"... ich liczba zmniejszyła się o 35 proc." czyli te osoby nie wyłączyły AdBlocka, tylko znalazły sobie alternatywny serwis.
19 9
odpowiedź
User
Zen
Z ciekawosci odwiedzilem te strony wymienione w artykule. Oczywiscie jak to mam w zwyczaju od 9 lat nie wylaczylem zadnej blokady reklam, analityki itp w oczekiwaniu na mityczna informacje z o zablokowaniu dostepu i niestety sie jej nie doczekalem :( . Rozumiem ze to kopejna propagandowe info puszczone przez jakas tam firemke w swiat zeby przestraszyc uzytkownikow i wymusic slowem zaprzestanie blokowania reklam. Na dzien dzisiejszy zadna z tych blokad nie dziala !!! A ta z bilda to juz kompletna amatorka.
11 9
odpowiedź
User
pavv
A ci co pozostali i tak nie widzą wyświetlanych reklam, a tylko przycisk zamknij.
10 8
odpowiedź
User
Rafi
Wirtualna Polska to dopiero nośnik reklam.
Kilka prosty formuł dodanych w Adblocku na ich domeny, i prawie 20 tysięcy zablokowanych elementów w 3 tygodnie (na tych domenach). Jak wchodziłem na WP bez Adblocka to komputer wchodził na takie obroty jak samolot który ma zaraz odlecieć.
A komputer może nie mam jakiś super, ale parametrami na poziomie wyższych stref obecnej średniej półki cenowej.
14 8
odpowiedź