Zmiany w zarządzaniu Grupą Canal+. Dotyczą też Polski
Grupa Canal+ poinformowała o zmianach w zarządzie, które mają doprowadzić do rozwoju firmy i zacieśnić synergię między wszystkimi podmiotami. Trzem członkom zarządu powierzono nowe obowiązki. Za nadzór polskiego rynku jest teraz odpowiedzialny Jacques du Puy.

Jak informuje telesatellite.com, prezes Grupy Canal+ Maxime Saada wyjaśnił, że reorganizacja jest odpowiedzią na rosnące ambicje grupy, która działa w 52 krajach. Firmie zależy, żeby oddziały z tych państw ściślej współpracowały niż miało to miejsce do tej pory. Dzięki temu Canal+ może zyskiwać więcej klientów i zbliżyć się do amerykańskich gigantów streamingu.
Kim jest nowy nadzorujący Canal+ Polska?
Jacques du Puy jest obecnie odpowiedzialny za Global Pay TV, nowy dział skupiający wszystkie usługi Canal+ związane z płatną telewizją we Francji, Polsce, Europie Środkowej (Belgia, Holandia, Austria, Czechy, Słowacja, Węgry i Rumunia), Afryce i Azji. Menadżer nadzoruje tez usługi telekomunikacyjne (na terytoriach zamorskich i w Afryce). Prezesem Canal+ Polska pozostaje Edyta Sadowska.
Jacques du Puy jest związany z Canal+ od ponad 12 lat. Od stycznia 2013 roku pełnił funkcję prezesa Canal+ International, a trzy lata później wszedł do zarządu Canal+. W latach 2011-2012 pełnił funkcję dyrektora operacyjnego weterynaryjnego laboratorium farmaceutycznego Vetoquinol.
Wcześniej, w latach 2002-2011, był członkiem Globalnego Komitetu Wykonawczego Bayer CropScience, a w latach 2002-2011 dyrektorem generalnym firmy na Europę, Afrykę i Bliski Wschód. Od 1998 do 2002 roku pełnił funkcję dyrektora generalnego Rhône-Poulenc Agro Japan, a następnie dyrektora generalnego Aventis CropScience Japan i Korei po fuzji Rhône-Poulenc i Hoechst.
Jego kariera rozpoczęła się na początku lat 80. w Rhône Poulenc Agro, gdzie zajmował różne stanowiska na wysokim szczeblu międzynarodowym, w szczególności jako dyrektor generalny firmy w Indiach, a następnie w Japonii. Jest absolwentem AgroParis Tech oraz Panthéon - Uniwersytetu Sorbońskiego.
Większa integracja zespołów z różnych państw
Grupie Canal+ zależy, żeby zespoły z różnych państw wymieniały się doświadczeniami. Zmian w zarządzie jest więcej. Amandine Ferré, członek zarządu i dyrektor Finansowy Canal+ jest obecnie odpowiedzialna za wszystkie operacje finansowe grupy i wszystkich podlegających jej podmiotów.
Członek zarządu Anna Marsh została dyrektorem ds. treści Canal+. Dalej będzie pełnić obowiązki zastępcy dyrektora generalnego Canal+ i dyrektora generalnego Studionacanal. Na nowym stanowisku jej zadaniem jest przyspieszenie wdrażania globalnej strategii dotyczącej treści na poziomie grupy.
Ponadto ma ułatwić integrację treści globalnych przy jednoczesnym poszanowaniu specyfiki każdego regionu, optymalizować wymianę know-how między zespołami lokalnymi i centralnymi i definiować produkcje, których stworzenie lub przejęcie przez Canal+, może przynieść sukces.
– Grupa Canal+ znacznie się rozrosła w ostatnich latach. W ciągu dziesięciu lat firma podwoiła liczbę abonentów, osiągając prawie 27 milionów w ponad 50 krajach. Nowa organizacja prac zarządu powinna umożliwić nam pełne wykorzystanie korzystnych efektów globalnego zasięgu Canal+ poprzez wzmocnienie synergii między wszystkimi regionami – powiedział Maxime Saada, szef Grupy Canal+.
Ponad 400 mln aktywnych użytkowników w usługach OTT
Historia Grupy Canal+ zaczęła się 40 lat temu, kiedy ruszył pierwszy kodowany kanał we Francji. Obecnie firma ma 26,9 milionów abonentów na całym świecie, ponad 400 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie na platformach OTT oraz łącznie ponad 9 000 pracowników.
Firma zauważa w komunikacie, że generuje przychody w 195 krajach, działając bezpośrednio w 52 krajach. Zdaniem Canal+, jej usługi zajmują czołowe pozycje na rynku płatnej telewizji na dwudziestu rynkach. Canal+ działa też w segmentach produkcji, transmisji, dystrybucji i agregacji treści.
– Canal+ jest obecnie na dobrej drodze do pozycji światowego lidera w dziedzinie mediów i rozrywki, posiadającego od 50 do 100 milionów abonentów. Osiągnięto kluczowe cele w zakresie produkcji i dystrybucji atrakcyjnych na całym świecie treści, integracji nowych aktywów Dailymotion i GVA oraz trwającego przejęcia Multichoice, afrykańskiego lidera płatnej telewizji – mówił niedawno Saada.
Firma, która w grudniu zadebiutowała na londyńskiej giełdzie, jest w trakcie przejmowania afrykańskiego dostawcy płatnej telewizji i streamingu MultiChoice. W czasie kiedy w pierwszej kolejności hollywoodzkie filmy trafiają do platform typu Netflix Amazon Prime Video, Max, Disney+, SkyShowtime, Canal+ chce więcej inwestować w treści sportowe na wyłączność. W Polsce to m.in. Liga Mistrzów, Premier League.
Dołącz do dyskusji: Zmiany w zarządzaniu Grupą Canal+. Dotyczą też Polski
Co do oferty filmowej - Canal+ powinien szerzej rozejrzeć się po rynku europejskim (szeroko rozumianych... a nie tylko UK czy Francja) czy azjatyckim (Korea Południowa, Japonia). Jest wiele świetnych filmów, które są na wyciągnięcie ręki.