SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa Gremi wycenia “Przekrój” na 3,2 mln zł

Należąca do Grzegorza Hajdarowicza Grupa Gremi wycenia markę tygodnika “Przekrój” na 3,2 mln zł - wynika z informacji o transakcji, która ostatnio została dokonana w ramach holdingu.

Grupa Gremi wycenia “Przekrój” na 3,2 mln zł

Właścicielem praw do marki “Przekrój” jest Wydawnictwo “Przekrój”, a wydawcą tygodnika spółka Gremi Media sp. z o. o., która wydaje również m.in. “Rzeczpospolitą” i “Parkiet”.

W dniu 6 września br. dokonana została transakcja w wyniku której jedna ze spółek Grupy Gremi sprzedała firmie Gremi Media SA (świadczy usługi finansowe - zajmuje się inwestycjami kapitałowymi, restrukturyzacją i nieruchomościami) 100 proc. udziałów w spółce Wydawnictwo “Przekrój” za 3,18 mln zł. Jak podano w komunikacie, kwota ta została “ustalona na podstawie wyceny sporządzonej przez niezależny podmiot zewnętrzny”.

- Działania te wiążą się z restrukturyzacją - komentuje krótko portalowi Wirtualnemedia.pl Eryk Kłopotowski, rzecznik prasowy Grupy Gremi. Transakcja może być elementem przygotowań do sprzedaży tytułu. W poniedziałek Grupa Gremi podała, że “Przekrój” nie zostanie przekazany tworzonej właśnie Fundacji, co dotąd planowano. Prowadzone są bowiem rozmowy z wydawnictwem zainteresowanym zakupem praw do tytułu (więcej na ten temat).

“Przekrój” to marka obecna na rynku od 1945 roku, pismo założył Marian Eile. Magazyn święcił największe triumfy w latach siedemdziesiątych, kiedy jego szefem był Mieczysław Czuma. Zdarzało się wtedy, że nakład pisma osiągał milion egzemplarz Grzegorz Hajdarowicz właścicielem “Przekroju” został w 2009 roku, wcześniej przez dziewięć lat tytuł należał do Edipresse Polska. Od 2000 roku “Przekrój” miał już bardzo wielu redaktorów naczelnych i kilka razy zmieniał swoją koncepcję wydawniczą.

Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem tygodnika w I półroczu br. wyniosła 17 960 egz. (więcej na ten temat).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa Gremi wycenia “Przekrój” na 3,2 mln zł

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
M
Transfer kasy do kieszeni Hajdara. Czyli kasa do spółki która nie ma poręczenia wobec skarbu i Jupiter SA
12 8
odpowiedź
User
Analityk
Przekrój kupiła firma Gremi od formy Gremi. Ale news!
9 8
odpowiedź
User
ha ha ha
Ta marka wkrótce będzie do wzięcia za darmo.
8 8
odpowiedź
User
Jack
A na ile Point Group wyceniał Film? Pamiętacie ;)?
8 8
odpowiedź
User
Wieszcz
Gdybym byl akcjonariuszem Gremi Media SA (spolki gieldowej!!!) zazadalbym wyceny niezaleznego audytora. Jesli teraz tytul zostanie sprzedany na zewnatrz za mniej niz 3,2 mln zl, to znaczy, ze inwestorzy gieldowi zaplacili haracz panu GH. Takie operacje swiadcza o tym, ze wszystko powoli sie tam sypie.
Albo sie sypnie calkiem, albo wejdzie ktos za marne grosze, np. pan Benbenek, i posprzata.
8 8
odpowiedź