SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Grupa K2 ze 108,8 mln zł wpływów i 2,3 mln zł zysku. Mało nowych klientów K2 i K2 Media, w górę Fabrity i Oktawave

W ub.r. grupa kapitałowa K2 zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 1,4 proc. do 108,79 mln zł oraz 2,32 mln zł zysku netto (wobec 3,79 mln zł rok wcześniej. - Niezadowalające okazały się przede wszystkim procesy pozyskiwania nowych klientów w segmencie agencyjnym oraz mediowym - przyznaje prezes firmy Tomasz Tomczyk. Wzrosły natomiast przychody platform technologicznych Fabrity i Oktawave.

Tomasz Tomczyk, prezes Grupy K2 Article

Segment agencyjny grupy K2, obejmujący głównie agencję K2, zanotował spadek wpływów z 37,92 mln zł w 2017 roku do 33,12 mln zł w ub.r. oraz zysku EBITDA z 2,09 mln zł do 512 tys. zł. - Niezadowalające okazały się przede wszystkim procesy pozyskiwania nowych klientów w segmencie agencyjnym oraz mediowym. Wprowadzone jednak w drugiej połowie zeszłego roku zmiany przyniosły już zamierzone efekty. Obydwa segmenty otworzyły nowy rok z obiecującym portfelem zamówień - komentuje prezes K2 Tomasz Tomczyk w liście do interesariuszy.

- Segment agencyjny, w którym działa Agencja K2, po niezadowalającym biznesowo roku 2018 spodziewa się powrotu na ścieżkę wzrostu. Odświeżona marka i wprowadzenie do oferty nowych usług w ramach K2Bots.AI ma zapewnić realizację tego celu - zapowiada Tomczyk.

Z kolei w segmencie mediowym przychody sprzedażowe zmalały w skali roku z 49,54 do 47,25 mln zł, a zysk EBITDA - z 3,09 do 2,19 mln zł. K2 Media właśnie przeobraziła się w K2 Precise. - Wynika to z repozycjonowania spółki i skupienia się na usługach z zakresu precise marketing, w tym przede wszystkim programatic, paid search i paid social. K2 Precise położy również nacisk na konsulting i analitykę danych dla swoich największych klientów - zapowiada prezes K2.

Za to spółka Fabrity, zajmująca się produkcją oprogramowania dla klientów biznesowych, osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych z 12,06 do 15,92 mln zł oraz zysku EBITDA z 1,28 do 1,36 mln zł. - W kolejnym roku zamierza utrzymać tempo wzrostu przychodów w przedziale 15-20 proc. i skupić się na rozwoju sił sprzedażowych, skupionych w szczególności na rynkach Europy Zachodniej. Spółka planuje również zwiększenie udziału przychodów w segmencie outsourcingu specjalistów IT - opisuje Tomasz Tomczyk.

Natomiast Oktawave, oferująca usług z zakresu chmury obliczeniowej, przy wzroście przychodów sprzedażowych z 12,82 do 14,02 mln zł zanotowała niewielki spadek zysku EBITDA - z 3,35 do 3,31 mln zł.

- Spółka Oktawave zakłada rozwój sprzedaży na poziomie rynkowego tempa wzrostu poprzez pełną komercjalizację drugiego centrum danych. Dzięki temu spodziewane jest pozyskanie nowych klientów dotychczas niedostępnych dla Oktawave - stwierdza prezes K2.

Zysk EBITDA grupy K2 zmalał w skali roku do 10,36 do 7,97 mln zł, a zysk netto - z 3,79 do 2,32 mln zł. Prezes firmy zwraca uwagę, że w 2017 roku osiągnęła ona rekordowe wyniki, a w ub.r. poniosła dodatkowe koszty programu opcyjnego dla kierownictwa Fabrity.

- Grupa K2 zanotowała sezonową poprawę wyników w czwartym kwartale 2018 roku. Odnotowane wyniki były jednak poniżej poziomów osiągniętych w rekordowym czwartym kwartale 2017 roku - opisuje Tomasz Tomczyk.

- Prognozy wzrostu rynków, na których działa Grupa K2 są optymistyczne. Nastroje klientów mimo napływających sygnałów spowolnienia gospodarczego są nadal pozytywne - ocenia prezes K2. - Kolejny rok z rzędu, największym wyzwaniem będzie zapewnienie odpowiedniej liczby wykwalifikowanych specjalistów do obsługi coraz bardziej zaawansowanych projektów i sprostanie rosnącym wymaganiom rynku pracy - zaznacza.

Głównymi akcjonariuszami Grupy K2 są AGS A/S (16,84 proc.) oraz jej były prezes Janusz Żebrowski (16,47 proc.). Firma jest notowana na warszawskim rynku giełdowym od połowy 2008 roku, jej kapitalizacja według kursu z zamknięcia sesji w czwartek to 24,8 mln zł.

Jesienią 2016 roku Grupa K2 zaczęła przegląd opcji strategicznych obejmujący m.in. rozmowy z kilkoma potencjalnymi inwestorami. W sierpniu ub.r. zrezygnowała z tego, nie zdecydowała się na sprzedaż swoich aktywów, oceniając złożone jej oferty jako niesatysfakcjonujące. Firma zapowiedziała też, że chce rozwijać się organicznie, m.in. poprzez nowe projekty uzupełniające zakres jej usług oraz wzrost wpływów z zagranicy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa K2 ze 108,8 mln zł wpływów i 2,3 mln zł zysku. Mało nowych klientów K2 i K2 Media, w górę Fabrity i Oktawave

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Janusz
Szli dobrze, ale zaangażowanie się w konflikt polityczny po jednej ze strony skutecznie odstraszyło od współpracy innych. Trzeba wiedzieć, że agencje, ich management powinni zostać bezstronni. To jest kapitał, firma i nie można poniżać ludzi, siać hejt polityczny.
1 1
odpowiedź