SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa Kolastystyna skoncentruje się na marce Miraculum i redukcji zadłużenia

Grupa Kolastyna sprzedała markę Kolastyna firmie Sarantis za 11,6 mln zł brutto. Pozyskane pieniądze wykorzysta na spłatę części obligacji i zasilenie kapitału obrotowego, powiedziała prezes spółki Monika Nowakowska na konferencji w czwartek. Skoncentruje się na marce Miraculum, redukcji zadłużenia i chce osiągnąć zysk netto w 2010.

"Z wpływów z transakcji z Sarantis na spłatę części obligacji wykorzystamy 7,5 mln zł, reszta pieniędzy przeznaczona zostanie na zasilenie kapitału obrotowego. Obecnie skoncentrujemy się na markach zgrupowanych wokół Miraculum oraz dalszej redukcji zadłużenia" - dodała Nowakowska.

Dodała, że spodziewa się zysku netto na koniec roku, a redukcja zadłużenia będzie odbywać się m.in. przez sprzedaż nieruchomości obciążonych hipotekami, a także "budowanie grupy obligatariuszy", którzy będą chcieli skonwertować obligacje na akcje.

Spółka prognozuje zysk brutto na poziomie 4,4 mln zł na koniec 2010. Najpóźniej do końca roku chce również zmienić nazwę na Miraculum. Do tego czasu ma odbyć się również głosowanie nad propozycjami układowymi, które przewidują m.in. redukcję wierzytelności o 40% i przesunięcie spłaty zobowiązań na lata 2011-2015.

"Mamy pozytywne sygnały od naszych wierzycieli w tej kwestii. Ponadto już rozpoczynamy finansowanie kolekcji świątecznej i aktywizujemy działania sprzedażowe. We wrześniu spodziewam się, że wprowadzimy nowe produkty pod logo Miraculum" - dodała prezes spółki.

Ze słów Grzegorza Leszczyńskiego, prezesa IDM SA, największego akcjonariusza spółki, wynika że oczekuje "kilkudziesięcioprocentowego" zysku z inwestycji w Kolastynę.

"Już mamy zainteresowanie inwestorów, ale na razie wciąż restrukturyzujemy spółkę, aby do końca roku była to firma w pełni zdrowa i gotowa do wykorzystania potencjału marek, które posiada. Nie zamierzamy konwertować wierzytelności na akcje, mamy wystarczający pakiet akcji. Za to wspieramy firmę w procesie uzdrowienia i oczekujemy zysków z tej inwestycji" - powiedział Leszczyński.

Nabywca marki Kolastyna - firma Sarantis, ma w swoim portfolio takie marki jak Jan Niezbędny, Grosik, STR8, C-THRU.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa Kolastystyna skoncentruje się na marce Miraculum i redukcji zadłużenia

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl