Grupa Lotos oszczędzi ponad 500 mln zł w ramach pakietuantykryzysowego

Grupa Lotos przekroczy w 2009 roku założoną na 500 mln zł wartośćoszczędności w ramach tzw. pakietu antykryzysowego, poinformował wczwartek prezes Paweł Olechnowicz. Według niego, do końcapaździernika spółka zrealizowała już ok. 455 mln zł oszczędności.

masz / isb
masz / isb
Udostępnij artykuł:

"Założone w pakiecie antykryzysowym 500 mln zł oszczędnościbędzie przekroczone na koniec roku" - powiedział Olechnowicz nakonferencji z okazji publikacji wyników kwartalnych. Według niego,efekt realizacji pakietu antykryzysowego do końca października 2009to ok. 455 mln zł oszczędności.

Z informacji spółki wynika, że na tę kwotę składa 194 mln złoszczędności kosztów i 261 mln zł z tytułu zawieszenia lubwstrzymania inwestycji. Pierwotnie Lotos planował 390 mln złoszczędności, jednak zdecydował się zwiększyć wartość pakietu o 110mln zł.

Olechnowicz podkreślił też, że konsekwentna realizacjaprzyjętego w lutym tego roku pakietu antykryzysowego przyczyniłasię do osiągnięcia dobrych wyników finansowych w trzecim kwartale ito pomimo niekorzystnych warunków makroekonomicznych, związanychprzede wszystkim z niskim poziomem marży rafineryjnej oraz niskimdyferencjałem Brent/Ural.

W III kw. 2009 dyferencjał z notowań Brent/Ural spadł do 0,32USD/bbl z 1,76 USD/bbl w III kw. 2008 . Średnia marża rafineryjna znotowań w okresie lipiec-wrzesień 2009 osiągnęła poziom 2,87USD/bbl i była niższa od marży ubiegłorocznej o 68,6%.

Grupa Lotos miała 579,36 mln zł skonsolidowanego zysku nettoprzypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2009roku wobec 237,89 mln zł straty rok wcześniej. Był to wynik lepszyod oczekiwań rynkowych, których średnia wynosiła 402 mln zł zysku.Analitycy spodziewali się w tym okresie wyniku netto w wysokości172-560 mln zł.

masz / isb
Autor artykułu:
masz / isb
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu