SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa Nokaut zainwestuje 5,9 mln zł w Morizon. Pełna fuzja w połowie 2014?

Grupa Nokaut zamierza za 5,9 mln zł kupić akcje stanowiące 22,4 proc. kapitału firmy Morizon, która właśnie przejmuje spółkę Melog.com. Nokaut nie wyklucza, że w połowie przyszłego roku połączy się z obiema firmami.

Zarząd Grupy Nokaut chce za 5,9 mln zł nabyć 8 mln akcji Morizonu z serii E stanowiących 22,4 proc. kapitału zakładowego spółki. Do transakcji dojdzie, jeśli zaakceptują ją walne zgromadzenie akcjonariuszy Nokautu.

Na początku grudnia br. Morizon, wydawca wyszukiwarek nieruchomościowych, podpisał umowę kupna działającej w tym samym segmencie spółki Melog.com. Transakcja w 48,72 proc. zostanie sfinansowana gotówką, a w 51,28 proc. za akcje Morizonu z serii F (więcej na ten temat). Przy czym środki do realizacji gotówkowej części kupna Morizonu też pozyska z emisji swoich udziałów - właśnie serii E, które zamierza przejąć Grupa Nokaut.

Grupa Nokaut podkreśla, że w efekcie tego kupna będzie mogła do swoich wyników finansowych dodawać dane Morizonu (powiększonego o Melog.com). Cena 5,9 mln zł za 22,4 proc. akcji Morizonu oznacza wycenę całej spółki na poziomie 26 mln zł.

Z kolei na przełomie II i III kwartału przyszłego roku Grupa Nokaut może całkowicie połączyć się z Morizonem (i przejętym przez tą spółkę Melog.com). - Celem stron jest stworzenia wiodącego podmiotu działającego na rynku nieruchomości i kredytów hipotecznych w internecie - informuje Nokaut.

W pierwszych trzech kwartałach br. Grupa Nokaut zanotowała 8,55 mln zł wpływów ze sprzedaży i 64 tys. zł straty netto, a w samym III kwartale - 297 tys. zł straty (zobacz szczegóły). W listopadzie firma wypowiedziała Wirtualnej Polsce umowę dotyczącą pozyskiwania ruchu oraz zlecania i emisji reklam (więcej na ten temat).

Serwisy Grupy Nokaut we wrześniu br. zanotowały 2,3 mln realnych użytkowników i 9,8 mln odsłon, a sam Nokaut.pl - 2,07 mln użytkowników i 7,76 mln odsłon. Strony Grupy Morizon miały w tym miesiącu 295 tys. użytkowników i 3,37 mln odsłon, a Domy.pl, najpopularniejszy serwis Melog.com - 685 tys. użytkowników i 12,33 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

Dołącz do dyskusji: Grupa Nokaut zainwestuje 5,9 mln zł w Morizon. Pełna fuzja w połowie 2014?

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Co komu po odsłonach z których nic nie wynika, Co z tego, że wyświetlają się reklamy skoro 99% oglądaczy one nie interesują i nawet nie zauważają co się wyświetla tylko szukają przycisku ZAMKNIJ.
odpowiedź
User
ja
gdzie sie podziala propaganda ze ceny mieszkan sa na najnizszych poziomach i warto kupic.
Polska to gospodarcza potęga.
Ludzie po KREDYTY !!!
odpowiedź
User
df
ja, na Onecie co dwa dni takie artykuły.
odpowiedź