SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Grupa Onet-RAS Polska testuje facebookowy system komentarzy. „Dobrze wpływa na jakość dyskusji”

W serwisach Grupy Onet-RAS Polska, na czele z portalem Onet.pl, testowo wdrażany jest system komentarzy oparty na profilach z Facebooka. - Będziemy obserwować jego wpływ na parametry serwisów, nie wykluczamy, że w przyszłości będziemy testować i korzystać także z innych rozwiązań obsługujących komentarze - zaznacza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Paweł Jurek, dyrektor zarządzający segmentem Onet.

Paweł Jurek Article

Facebookowy system komentarzy wprowadzono już na portalach Onet.pl i Fakt.pl oraz w wielu serwisach tematycznych Grupy Onet-RAS Polska, m.in. Przegladsportowy.pl, Businessinsider.com.pl, Auto-swiat.pl i Noizz.pl.

Poprzednie systemy komentowania nadal działają natomiast m.in. na Newsweek.pl, Plejada.pl i Komputerswiat.pl.

- Już od kilku miesięcy prowadzimy w Onecie testy różnych rodzajów wtyczek obsługujących komentarze. Zaletą mechanizmów Facebookowych jest to, że użytkownicy publikują treści pod własnym imieniem i nazwiskiem, co zwykle dobrze wpływa na jakość dyskusji, dodatkowo mogą także publikować komentarze od razu na swoim prywatnym profilu. Jesteśmy obecnie w czasie wdrażania tego rozwiązania w kolejnych serwisach - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Jurek, dyrektor zarządzający segmentem Onet.

- Będziemy obserwować o wpływ tego rozwiązania na parametry serwisów, nie wykluczamy, że w przyszłości będziemy testować i korzystać także z innych rozwiązań obsługujących komentarze. Zwłaszcza że dotychczasowe testy wykazały, że rodzaj forum nie ma wpływu na zaangażowanie użytkowników, a liczba odsłon generowanych przez fora jest tylko ułamkiem oglądalności kluczowych serwisów - dodał Jurek.

Grupa Onet-RAS Polska już wiele miesięcy temu wprowadziła w swoich serwisach jednoodsłonowe galerie zdjęć. Pod koniec 2016 roku wydawca zaczął natomiast blokować dostęp do wielu treści tekstowych (m.in. części strony głównej Onetu) internautów z włączonymi adblockami.

Według badania Gemius/PBI w styczniu br. strony i aplikacje internetowe Grupy Onet-RAS Polska zanotowały 21,75 mln realnych użytkowników i 3,34 mld odsłon, a sam portal Onet.pl - 18,28 mln użytkowników i 2 mld odsłon.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa Onet-RAS Polska testuje facebookowy system komentarzy. „Dobrze wpływa na jakość dyskusji”

83 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polak
Żeby to nie był ich gwóźdź do trumny, bo ludzie przyzwyczają się komentować newsy facebookiem, facebook puści własne newsy i onet zostanie bez użytkowników, bo ci będą już komentować i czytać tylko na facebooku. Niby piszą ostatnio, że coraz więcej mediów chce walczyć z dominacją facebooka, a tu taki uzależnianie się. Dziwne.
84 11
odpowiedź
User
BigO
Wszedłem przed paroma dniami na onet, jakiś artykuł mnie zaciągnął tam, odblokowałem adblocka, aby zobaczyć, patrzę w komentarzach facebook. Zdziwiła mnie ta zmiana, ale i ucieszyła. Komentujące profile ze zdjęciami to w 80% grażyny, janusze i emeryci trącący prl-em (do zwykłych emerytów nic nie mam). Od razu wiadomo, co sądzić o takim komentarzu. Wiele najeżdżało na Polskę, nie wiem czy robią tak od zawsze, czy odkąd pis przejął władzę.
43 45
odpowiedź
User
sin
Koniec z anonimowością komentarzy oznacza upadek serwisu. Obserwuję to wszędzie. Pa, Onet!
odpowiedź
User
Stoptvpis
Oby WM nie poszły ich drogą.
51 10
odpowiedź
User
pavv
Ja bym się Panie Ładny tak nie cieszył. To właśnie anonimowość (oczywiście pozorna) komentarzy w decydowała w dużym stopniu o popularności danego portalu. Anonimowe komentarze były często fajne i dowcipne. Teraz pozostaną tylko poprawne politycznie pochodzące z upadającego FB
98 10
odpowiedź