Grupa R22: wpływy 25 proc. w górę, Vercom i CyberFolks motorami wzrostu

W pierwszym kwartale br. Grupa R22 zanotowała wzrost przychodów o 25 proc. do 83,9 mln zł i zysku netto z 8,52 do 9,86 mln zł. Większość wpływów osiąga w segmencie hostingu (pod marką CyberFolks) oraz CPaaS (poprzez firmę Vercom).

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Skorygowana EBITDA Grupy R22 wyniosła 21,3 mln zł i była o 21 proc. wyższa niż przed rokiem. Natomiast zysk EBITDA zwiększył się z 17,67 do 20,72 mln zł.

Jak podano, na wyniki wpływ miały koszty jednorazowe, czyli koszty transakcyjne wysokości 650 tys. zł (w segmencie CPaaS) oraz koszty wyceny ESOP w wysokości 156 tys. zł.

- We wszystkich trzech głównych segmentach działalności Grupy R22 notujemy dynamiczne wzrosty. Na szczególną uwagę zasługują wyniki segmentu cyber_Folks, które głównie w sposób organicznych wzrosły o 21 proc. rdr na poziomie przychodów i 24 proc. na poziomie wyniku EBITDA oraz wyniku Grupy Profitroom, której przychody wzrosły aż o 77 proc. rdr - napisał w liście do akcjonariuszy Jakub Dwernicki, prezes Grupy R22.

Wpływy CyberFolks 21 proc. w górę, Vercom z 29 proc. wzrostu

Marka CyberFolks, czyli segment hostingowy grupy, zwiększył w pierwszym kwartale sprzedaż o 21 proc. do 30 mln zł, a EBITDA wzrosła o 24 proc. do 12 mln zł. Od IV kw. R22 konsolidowało wyniki przejętej pod koniec grudnia firmy Zenbox.

Liczba klientów usług hostingowych wzrosła w I kw. o 10 tys. rdr do 211 tys. ARPU (średnie przychody na klienta) wzrosło do 308 zł z 277 zł w pierwszym kwartale 2021 r. Liczba obsługiwanych domen wzrosła do 377 tys. (366 tys. przed rokiem). ARPU w segmencie obsługi domen było wyższe o 7 zł w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku i sięgnęło 76 zł.

Drugi segment, czyli platforma komunikacyjna w formie usługi (spółka Vercom), osiągnął w pierwszym kwartale prawie 9 mln zł skorygowanej EBITDA, o 16 proc. więcej rok do roku. Sprzedaż zwiększyła się o 29 proc. do 49,5 mln zł.

grafika

W kwietniu spółka Vercom ogłosiła przejecie za ok. 400 mln zł MailerLite - globalnego dostawcy narzędzi do komunikacji e-mail dla klientów biznesowych. Jak przypomniał prezes, transakcja ta pozwoli blisko trzykrotnie zwiększyć liczbę klientów segmentu CPaaS oraz zapewni obecność na 180 rynkach. Wartość przejęcia to 400 mln zł.

Spółka Profitroom, producent oprogramowania dla branży hotelarskiej, wypracowała w pierwszym kwartale 2022 r. 11 mln zł przychodów, czyli o 77 proc. więcej rdr.

grafika

Grupa R22 jest notowana na warszawskiej giełdzie od końcówki 2017 roku. We wtorek na koniec sesji kurs firmy wynosił 38 zł, co przekłada się na 538,8 mln zł kapitalizacji.

Głównymi akcjonariuszami spółki są przewodniczący jej rady nadzorczej Jacek Duch (30,44 proc.), Jakub Dwernicki (18,28 proc.) oraz Robert Dwernicki (9,15 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały