SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Grupa Sare z 46 mln zł wpływów w ub.r., zysk spadł wskutek wzrostu kosztów wynagrodzeń

W ub.r. Grupa Sare, zajmująca się marketingiem internetowym, zanotowała 45,95 mln zł wpływów (o 4,61 mln zł więcej niż rok wcześniej) i 2,83 mln zł zysku netto (po spadku o 1,15 mln zł w skali roku) - wynika ze wstępnych szacunkowych danych firmy. Jej nowym większościowym akcjonariuszem jest spółka należąca do funduszu 21 Concordia.

Dariusz Piekarski, prezes Grupy Sare Article

W komunikacie giełdowym Grupa Sare tłumaczy, że wzrost jej wpływów wynika głównie z wyższych o 3,8 mln zł niż rok wcześniej przychodów segmentu obejmującego spółki INIS i Mr Target zajmujące się e-mail marketingiem.

Z kolei skonsolidowana EBITDA firmy zmalała w skali roku z 6,18 do 5,7 mln zł, a zysk netto - z 3,98 do 2,83 mln zł. Spółka wyjaśnia, że to skutek wzrostu kosztów wynagrodzeń i świadczeń pracowniczych o ok. 5,9 mln zł w skali roku.

Grupa Sare zaznacza, że są to wynik szacunkowe, które mogą zmienić się w ramach przeglądu sprawozdania finansowego prowadzonego przez biegłego rewidenta. Ostateczny raport finansowy firmy za ub.r. zostanie opublikowany 26 marca.

21 Concordia i Tomasz Pruszczyński przejęli Grupę Sare

W połowie grudnia ub.r. spółka Polinvest 7 (należąca do funduszu inwestycyjnego 21 Concordia) i Tomasz Pruszczyński ogłosili wezwanie do prawie 1,7 mln akcji Grupy Sare stanowiących ok. 74,01 proc. jej kapitału zakładowego (do Pruszczyńskiego wcześniej należało już 25,99 proc. akcji spółki).

Zaproponowali 22,7 zł za jedną akcję, co daje wycenę całego pakietu wynoszącą 38,5 mln zł. Dwa tygodnie temu poinformowano, że wezwanie dojdzie do skutku.

W efekcie do Polinvest 7 należy obecnie 1,5 mln akcji Grupy Sare stanowiących 65,45 proc. jej kapitału, a do Tomasza Pruszczyńskiego - bez zmian 25,99 proc. akcji.

Grupa Sare zajmuje się marketingiem internetowym i telefonicznym, jej działalność jest podzielona na cztery główne segmenty. Sare oferuje narzędzie do masowych wysyłek informacji reklamowych, INIS i Mr Target zajmują się realizacją kampanii e-mailingowych, Salelifter - przetwarzaniem danych i zarządzanie stronami internetowymi, a Teletarget oferuje call center.

Firma jest notowana na warszawskiej giełdzie od czerwca 2011 roku. W tym okresie znacząco wzrosły jej wpływy: z 7,52 mln zł w 2011, przez 14,54 mln zł w 2013 do 41,34 mln zł w ub.r. Jednocześnie zwiększył się zysk netto przypadający na akcjonariusza jednostki dominującej: w kolejnych latach od 2011 wynosił 946 tys. zł, 493 tys. zł, 456 tys. zł, 1,07 mln zł, 3,79 mln zł i 3,54 mln zł. Dotychczas firma nie wypłacała dywidend.

Od połowy ub.r. prezesem Grupy Sare jest Dariusz Piekarski (zastąpił na tym stanowisku Tomasza Pruszczyńskiego), a członkiem zarządu - Przemysław Marcol. Pod koniec ub.r. do zarządu spółki dołączył Krzysztof Zawadzki.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa Sare z 46 mln zł wpływów w ub.r., zysk spadł wskutek wzrostu kosztów wynagrodzeń

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Telemarketer
Oferować to mozna usługi call center, a nie call center
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing