SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa Sare z 22,7 mln zł wpływów i 1,56 mln zł zysku. Mniej z e-mailingów, zmalała strata Salelifter

W minionym półroczu zajmująca się marketingiem internetowym Grupa Sare zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 1 proc. do 22,68 mln zł oraz 1,56 mln zł zysku netto (wobec 1,79 mln zł rok wcześniej). Coraz mniej firma zarabia z kampanii mailingowych, zysk zapewniają jej spółki Inis i Mr Target.

Dariusz Piekarski, prezes Grupy SareDariusz Piekarski, prezes Grupy Sare

Wzrost wpływów sprzedażowych Grupy Sare wynika z przejęcia przez nią pod koniec kwietnia br. spółki Sales Intelligence (za minimum 1,8 mln zł od Hubstyle). W wynikach grupy w zeszłym półroczu znalazło się 1,01 mln zł przychodów i 19,1 tys. zł zysku kupionej spółki.

- Sales Intelligence dobrze uzupełnia nasze portfolio, pomimo krótkiego okresu integracji już widzimy pierwsze sukcesy. W ramach Grupy Sare możemy w skali miesiąca lepiej wykorzystać dane o 2,5 mln intencji zakupowych użytkowników Nokaut oraz oferować nasze usługi ponad 2 tys. sklepów internetowych. Wspólnie pracujemy też nad rozwojem oferty - opisuje Dariusz Piekarski, prezes Sare.

Zysk EBITDA Grupy Sare wzrósł w skali roku o 9 proc. do 3,57 mln zł, a zysk netto zmalał z 1,79 do 1,56 mln zł. Firma ograniczyła nakłady na usług obce z 13,09 mln zł w pierwszej połowie ub.r. do 11,95 mln zł w minionym półroczu, natomiast koszty wynagrodzeń zwiększyły się z 4,58 do 5,6 mln zł. W grupie według stanu z końca czerwca pracuje 160 osób.

- Wypracowane przez Grupę zyski w pierwszym półroczu 2018 roku są nieco niższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, jednak przychody utrzymały się na podobnym, wysokim poziomie.  Naszym celem strategicznym jest przede wszystkim utrzymanie dynamiki wzrostu EBITDA. Metodycznie uzupełniamy naszą ofertę o nowe kompetencje w ramach omnichannel, co umacnia naszą pozycję w obszarze marketingu internetowego - komentuje Tomasz Kuciel, członek zarządu Sare.

Kapitał własny firmy zwiększył się z 25,15 mln zł w połowie ub.r. do 28,03 mln zł na koniec czerwca br., natomiast zobowiązania długoterminowe (głównie rezerwy z tytułu odroczonego podatku dochodowego) - z 777,6 tys. zł do 1,13 mln zł.

W przychodach Grupy Sare udział kampanii mailingowych zmalał rok do roku z 58 do 40 proc., a udział sprzedaży e-maili wynosi bez zmian 12 proc. Kampanie display zanotowały wzrost z 16 do 19 proc., a udział pozostałych usług podwoił się (wzrost z 14 do 29 proc.).

- Skupiamy się na dostarczaniu naszym klientom wysokojakościowych i efektywnych rozwiązań automatyzujących marketing i sprzedaż. Rynek cały czas się zmienia, dlatego staramy się wyprzedzać oczekiwania naszych klientów. Obecnie skupiamy się na efektywności komunikacji oraz wprowadzeniu nowych integracji zewnętrznych, dzięki czemu możliwe będzie zarządzanie komunikacją i sprzedażą z jednego miejsca - stwierdza Dariusz Piekarski.

Większość wpływów i zysk netto zapewniają grupie spółki Inis i Mr Target. Przy czym ich przychody zmalały w skali roku z 18,19 do 16,81 mln zł, a zysk - z 5,25 do 3,66 mln zł.

Spółka Sare zanotowała wzrost wpływów z 5,1 do 5,34 mln zł, a jej strata zmalała z 1,1 do 1,05 mln zł. Natomiast Salelifter przy spadku przychodów z 5,23 do 4,01 mln zł zanotował spadek straty z 1,63 mln zł do 411,1 tys. zł.


Sare od 7 lat jest notowana na warszawskiej giełdzie. W środę na zamknięciu sesji za akcję firmy płacono 16 zł, a jej kapitalizacja wynosiła 34,66 mln zł.

Na początku ub. i br. w efekcie wezwania większość akcji Sare przejęli Polinvest 7 (należący do funduszu inwestycyjnego 21 Concordia) i Tomasz Pruszczyński - założyciel Sare. Płacili po 22,7 zł za walor.

Obecnie do Polinvest 7 należy 65,64 proc. akcji Sare, a do Pruszczyńskiego - 25,99 proc.

Dołącz do dyskusji: Grupa Sare z 22,7 mln zł wpływów i 1,56 mln zł zysku. Mniej z e-mailingów, zmalała strata Salelifter

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl