SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa Sare ze wzrostem przychodów, strata maleje dzięki optymalizacji kosztów

Grupa kapitałowa Sare (wkrótce zacznie działać pod nazwą Digitree Group) według wstępnych danych w trzech kwartałach br. zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 25 proc. do 42,63 mln zł, 2,69 mln zł zysku EBITDA i 929 tys. zł straty netto. Firma podkreśla, że w efekcie optymalizacji kosztów jej strata maleje z kwartału na kwartał.

Dariusz Piekarski, prezes Grupy Sare Article

Przychody sprzedażowe Grupy Sare zwiększyły się w skali roku z 34,01 do 42,63 mln zł. Firma w komunikacie giełdowym stwierdziła, że wynika to z przejęcia przez nią pod koniec ub.r. spółki Fast White Cat zajmującej się tworzeniem sklepów internetowych (za 94 proc. jej akcji zapłaciła 1,95 mln zł i pakiet swoich akcji).

Zysk EBITDA Grupy Sare zmalał z 4 do 2,69 mln zł, natomiast wynik netto pogorszył się z 1,2 mln zł zysku do ok. 929 tys. zł straty netto. Firma uzasadnia, że spadek wyniku netto bierze się „w szczególności ze zwiększonych kosztów amortyzacji oraz spadku kampanii mailingowych w następstwie obowiązywania rozporządzenia RODO, które zaczęło obowiązywać dopiero z końcem maja 2018 roku”.

Natomiast w samym trzecim kwartale br. przychody sprzedażowe firmy wzrosty w skali roku o 22 proc. do 13,87 mln zł, skonsolidowany zysk EBITDA poszedł w górę z 435 tys. zł do 1,04 mln zł, natomiast strata netto zmalała z 360 do 214 tys. zł.

Grupa Sare w komunikacie zwróciła uwagę, że w minionym kwartale zanotowała znacznie mniejszą stratę neto niż w pierwszym i drugim kwartale br. (kiedy było to odpowiednio 360 i 355 tys. zł), natomiast skonsolidowany zysk EBITDA był dużo większym niż w pierwszym kwartale br. (533 tys. zł).

- Powyższe jest efektem wprowadzonych w pierwszym półroczu 2019 roku programów optymalizujących koszty - uzasadniła firma.

Do grupy kapitałowej Sare należą spółki i marki zajmujące się marketingiem internetowym: SAREhub i SAREsystem (to narzędzia do komunikacji e-mail marketingowej i marketing automation), INIS (e-mailingowa sieć reklamowa i afiliacyjna), agencja kreatywno-interaktywna JU, Salelifter (zajmuje się monetyzacją i walidacją baz danych), sieć reklamy wideo VideoTarget, serwis Cashback, Adepto zajmujące się generowaniem leadów dla branży finansowej, Fast White Cat i Sales Inteligence (oferuje narzędzia do prowadzenia i promowania sklepów internetowych i porównywarek cenowych).

Na początku października akcjonariusze Sare zdecydowali o zmianie jej nazwy na Digitree Group. - Zmiana pozycjonowania grupy podyktowana jest rozszerzeniem zakresu usług przez spółki należące do naszej grupy kapitałowej - uzasadnił prezes firmy Dariusz Piekarski.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa Sare ze wzrostem przychodów, strata maleje dzięki optymalizacji kosztów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl