SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa WP traci w mobile’u, Onet i RASP z dużym wzrostem. Interia z Onetem liderami w audio/wideo

We wrześniu br. strony Grupy Wirtualna Polska zanotowały mniej krajowych odsłon mobilnych i użytkowników korzystających z treści audio/wideo niż miesiąc wcześniej. Wzrosty w obu ujęciach osiągnęła natomiast Grupa Onet - RASP.

Article

Serwisy Grupy Allegro - GG we wrześniu br. zanotowały 591 mln krajowych odsłon mobilnych, o 9,8 mln mniej niż w sierpniu, natomiast strony Grupy Wirtualna Polska - 511,3 mln, o 25,2 mln mniej. Za to witryny Onetu i RASP zyskały w skali miesiąca 42,5 mln takich odsłon, a strony Grupy Gazeta.pl - 35,5 mln.

Na tych ostatnich krajowe odsłony mobilne stanowiły już 21,46 proc. wszystkich odsłon, a na stronach Allegro i GG, Grupy WP oraz Onetu i RASP - od 13,2 do 14,7 proc. W przypadku Ulub.pl ten wskaźnik wyniósł aż 45,36 proc., a dla stron Marquard Media - 31,23 proc.

W skali roku wszystkie serwisy osiągnęły bardzo duże wzrosty. Przykładowo we wrześniu ub.r. strony Allegro i GG zanotowały 174 mln krajowych odsłon mobilnych, witryny Onetu i RASP - 215,3 mln, a strony Grupy Gazeta.pl - 98,9 mln.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobile

lp.

węzeł

użytkownicy (real users)

odsłony krajowe mobilne

odsłony krajowe mobilne (%)

1

Grupa Allegro - GG

15 433 106

590 992 177

14,68%

2

Grupa Wirtualna Polska

14 754 646

511 267 431

13,21%

3

Grupa Onet - RASP

15 547 051

468 262 135

14,59%

4

Grupa Gazeta.pl

12 316 347

176 575 234

21,46%

5

Grupa Interia.pl

12 112 641

141 448 655

14,82%

6

Grupa Fotka.pl

1 951 377

61 297 510

21,66%

7

ulub.pl

1 546 870

44 208 385

45,36%

8

Grupa Polskapresse - Media Regionalne

8 416 486

37 521 905

14,50%

9

Grupa Demotywatory.pl

3 954 316

31 727 497

9,68%

10

Grupa TVN

6 120 655

30 021 180

15,00%

11

bezuzyteczna.pl

2 278 434

26 178 526

23,80%

12

Grupa Murator - Time

8 006 398

17 967 443

18,95%

13

filmweb.pl

4 093 997

16 128 606

8,52%

14

Grupa Edipresse.pl

4 786 833

13 313 971

20,12%

15

trojmiasto.pl

1 127 200

11 249 583

22,73%

16

photoblog.pl

727 445

10 427 870

21,92%

17

wiocha.pl

1 119 245

10 221 649

13,39%

18

Grupa Marquard Media

923 347

9 792 381

31,23%

19

Grupa Ceneo.pl

5 879 536

8 623 310

13,34%

20

cda.pl

3 707 346

7 408 864

10,02%


Na portalu Onet.pl wykonano 415,7 mln krajowych odsłon mobilnych, o 43,3 mln więcej niż miesiąc wcześniej, a na WP.pl - 293,4 mln, o 18,2 mln mniej. Allegro.pl zyskało w skali miesiąca 6 mln takich odsłon, natomiast Gazeta.pl straciła 2,2 mln, a o2.pl - 9,7 mln. Interia i Pudelek zanotowały nieznaczne zmiany.

Na Ulub.pl 45,36 proc. wszystkich odsłon to krajowe odsłony mobilne, na Sport.pl - 35,03 proc., a na Pudelek.pl - 30,80 proc.

Ranking domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobile

lp.

węzeł

użytkownicy (real users)

odsłony krajowe mobilne

odsłony krajowe mobilne (%)

1

onet.pl

13 820 931

415 676 414

14,59%

2

wp.pl

11 792 091

293 435 363

11,85%

3

interia.pl

7 089 686

99 824 393

16,02%

4

allegro.pl

12 542 077

85 831 720

3,92%

5

gazeta.pl

9 366 358

68 037 098

16,22%

6

pudelek.pl

2 292 977

66 787 722

30,80%

7

o2.pl

3 354 721

59 782 416

10,39%

8

fotka.pl

577 970

59 094 154

22,53%

9

olx.pl

7 357 142

44 991 905

4,42%

10

ulub.pl

1 546 870

44 208 385

45,36%

11

sport.pl

2 691 243

35 420 961

35,03%

12

bezuzyteczna.pl

2 278 434

26 178 526

23,80%

13

tvn24.pl

3 220 806

21 322 706

21,92%

14

sportowefakty.pl

1 913 908

18 348 524

27,71%

15

nocoty.pl

3 037 465

16 565 068

12,89%

16

filmweb.pl

4 093 997

16 128 606

8,52%

17

demotywatory.pl

2 688 709

15 778 958

9,06%

18

plotek.pl

1 617 862

15 704 183

23,82%

19

fakt.pl

4 132 456

12 720 321

11,20%

20

pomponik.pl

1 373 359

12 702 123

20,19%


Strony Onetu i RASP zanotowały we wrześniu 10,38 mln krajowych cookies mobilnych, o 600 tys. więcej niż w sierpniu, natomiast serwisy Grupy WP - 9,18 mln, o 251,8 mln więcej. Serwisy Muratora i Time’u zyskały w skali miesiąca 337,6 tys. krajowych cookies mobilnych, a strony TVN - 624,9 tys. W czołowej dziesiątce spadek zanotowały tylko Allegro i GG.


Z treści audio i wideo na stronach Onetu i RASP skorzystało 4,92 mln użytkowników, o 92,4 tys. więcej niż przed miesiącem, a w serwisach Grupy WP - 4,22 mln, o 598,7 tys. mniej


W serwisach Grupy Interia.pl użytkownicy korzystali z treści audio i wideo na urządzeniach niemobilnych przez 14,02 mln godzin, o 961,9 tys. więcej niż miesiąc wcześniej, a na stronach Allegro i GG - przez 5,96 mln godzin, o 123,6 tys. mniej. Niewielki spadek (o 85,6 tys. godzin) zanotowały serwisy Muratora i Time’u, a znaczące wzrosty - witryny Onetu i RASP (o 324,7 tys. godzin) oraz Grupy Gazeta.pl (o 252 tys. godzin).

Na stronach Allegro i GG przeciętny użytkownik przeglądał materiały audio i wideo na urządzeniach mobilnych przez 15 godzin i 56:09 minut, a w serwisach Grupy Interia.pl - przez 10 godzin i 51:56 minut.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa WP traci w mobile’u, Onet i RASP z dużym wzrostem. Interia z Onetem liderami w audio/wideo

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adam
to juz nawet w mobile nie beda pierwsi? :(
Smuteczek.
IPO za dwa lata mialo byc, a na razie ch…j, dupa i kamieni kupa.
odpowiedź