Żywiec zainteresowany ofertą Palikota. Legendarny Browar w Leżajsku może zmienić właściciela

Manufaktura Piwa Wódki i Wina („MPWiW”) otrzymała oficjalne potwierdzenie przyjęcia oferty wstępnej przez Grupę Żywiec na zakup browaru Leżajsk wraz z marką piwa Leżajsk. Propozycja MPWiW została złożona w związku z publicznymi zapowiedziami likwidacji browaru w Leżajsku w jego obecnym kształcie.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Żywiec zainteresowany ofertą Palikota. Legendarny Browar w Leżajsku może zmienić właściciela
Janusz Palikot, fot. materiały prasowe

Manufaktura Piwa Wódki i Wina otrzymała mailowe potwierdzenie od Grupy Żywiec przyjęcia do wiadomości zainteresowania MPWiW zakupem likwidowanego browaru w Leżajsku - podano w komunikacie. Oferta została złożona w pierwszej połowie marca.

– Jesteśmy poważnie zainteresowani zakupem browaru w Leżajsku. Chcemy kupić browar wraz z pełną infrastrukturą oraz prawem do znaku towarowego Leżajsk, w którym widzimy olbrzymi potencjał - deklaruje Janusz Palikot, prezes Manufaktury Piwa Wódki i Wina.

- Cieszę się, że po okresie jakichś zakłóceń w komunikacji otrzymaliśmy oficjalne potwierdzenie od Grupy Żywiec, że nasza propozycja została przyjęta do wiadomości. Z informacji od Żywca wynika, że trwa proces formalnego przygotowania do negocjacji. Zapewne zostanie to zlecone jakiejś kancelarii lub firmie doradczej. My jesteśmy przygotowani do rozmów, choćby jutro - dodaje biznesmen.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kuba-wojewodzki-janusz-palikot-spolka-obligacje-emisja-nowa-100-mln-zl ##

Palikot nowym właścicielem browaru w Leżajsku?

Jak przekazano w komunikacie, szczegółowa oferta Manufaktury Piwa Wódki i Wina zostanie podana po ustaleniu, co będzie przedmiotem transakcji: browar z całą infrastrukturą, czy tylko jej część, prawa do znaku, czy bez tych praw. - Każda z tych kwestii wpływa na cenę i wymaga due dilligance. Zapewne, jeśli dojdzie do transakcji, to trzeba się liczyć z końcem II lub początkiem III kwartału, bo takie rzeczy nigdy nie dzieją się szybko. Kluczową jest data zapowiedzianej likwidacji browaru, ustalona na 30 czerwca – powiedział Janusz Palikot.

Oferta produktowa MPWiW obejmuje m.in. sprzedaż piw regionalnych i rzemieślniczych (Tenczynek, Doktor Brew, Piwo Świeże, Piwo Marakuja), kraftowych alkoholi wysokoprocentowych (Okowity, Whisky oraz destylaty), a także piwa i innych trunków produkowanych na bazie konopi (Piwo BUH, Okovita BUH, Wódka BUH).

Browar Leżajsk w obecnym kształcie działa od 1978 roku. Pierwsze wzmianki o warzeniu piwa w mieście sięgają 1525 roku. Od 2004 r. Leżajsk należy do Grupy Żywiec. 7 lutego br. należący do Heinekena koncern  poinformował o „reorganizacji swojej produkcji w Polsce”, co oznacza likwidację browaru w Leżajsku do 30 czerwca br. Grupa Żywiec zamierza rozwijać cztery inne swoje browary - w Żywcu, Elblągu, Warce i Namysłowie. „Marka Leżajsk pozostanie w portfolio firmy, a jej produkcja będzie kontynuowana w innych browarach” – podała Grupa Żywiec.

W kwietniu ub.r. Manufaktura Piwa Wódki i Wina chciała pozyskać prawie 11 mln zł z emisji nowych akcji, wyceniając się na 304 mln zł. Ostatecznie sprzedała 68 proc. oferowanych walorów za 75,2 mln zł, akcje trafiły wyłącznie do drobnych inwestorów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

RMF Classic z pierwszym radiowym serialem na święta

RMF Classic z pierwszym radiowym serialem na święta

Cztery kraje poza Eurowizją 2026. Polska następna?

Cztery kraje poza Eurowizją 2026. Polska następna?

Kolor roku 2026 od Pantone: Cloud Dancer

Kolor roku 2026 od Pantone: Cloud Dancer

TikTok uruchamia Nearby Feed. Funkcja lokalnych treści dla milionów użytkowników

TikTok uruchamia Nearby Feed. Funkcja lokalnych treści dla milionów użytkowników

Tusk na X wyprzedził Orbana i Muska

Tusk na X wyprzedził Orbana i Muska

24 kanały za darmo w Netii. Świąteczna promocja

24 kanały za darmo w Netii. Świąteczna promocja