Żywiec zainteresowany ofertą Palikota. Legendarny Browar w Leżajsku może zmienić właściciela

Manufaktura Piwa Wódki i Wina („MPWiW”) otrzymała oficjalne potwierdzenie przyjęcia oferty wstępnej przez Grupę Żywiec na zakup browaru Leżajsk wraz z marką piwa Leżajsk. Propozycja MPWiW została złożona w związku z publicznymi zapowiedziami likwidacji browaru w Leżajsku w jego obecnym kształcie.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Żywiec zainteresowany ofertą Palikota. Legendarny Browar w Leżajsku może zmienić właściciela
Janusz Palikot, fot. materiały prasowe

Manufaktura Piwa Wódki i Wina otrzymała mailowe potwierdzenie od Grupy Żywiec przyjęcia do wiadomości zainteresowania MPWiW zakupem likwidowanego browaru w Leżajsku - podano w komunikacie. Oferta została złożona w pierwszej połowie marca.

– Jesteśmy poważnie zainteresowani zakupem browaru w Leżajsku. Chcemy kupić browar wraz z pełną infrastrukturą oraz prawem do znaku towarowego Leżajsk, w którym widzimy olbrzymi potencjał - deklaruje Janusz Palikot, prezes Manufaktury Piwa Wódki i Wina.

- Cieszę się, że po okresie jakichś zakłóceń w komunikacji otrzymaliśmy oficjalne potwierdzenie od Grupy Żywiec, że nasza propozycja została przyjęta do wiadomości. Z informacji od Żywca wynika, że trwa proces formalnego przygotowania do negocjacji. Zapewne zostanie to zlecone jakiejś kancelarii lub firmie doradczej. My jesteśmy przygotowani do rozmów, choćby jutro - dodaje biznesmen.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kuba-wojewodzki-janusz-palikot-spolka-obligacje-emisja-nowa-100-mln-zl ##

Palikot nowym właścicielem browaru w Leżajsku?

Jak przekazano w komunikacie, szczegółowa oferta Manufaktury Piwa Wódki i Wina zostanie podana po ustaleniu, co będzie przedmiotem transakcji: browar z całą infrastrukturą, czy tylko jej część, prawa do znaku, czy bez tych praw. - Każda z tych kwestii wpływa na cenę i wymaga due dilligance. Zapewne, jeśli dojdzie do transakcji, to trzeba się liczyć z końcem II lub początkiem III kwartału, bo takie rzeczy nigdy nie dzieją się szybko. Kluczową jest data zapowiedzianej likwidacji browaru, ustalona na 30 czerwca – powiedział Janusz Palikot.

Oferta produktowa MPWiW obejmuje m.in. sprzedaż piw regionalnych i rzemieślniczych (Tenczynek, Doktor Brew, Piwo Świeże, Piwo Marakuja), kraftowych alkoholi wysokoprocentowych (Okowity, Whisky oraz destylaty), a także piwa i innych trunków produkowanych na bazie konopi (Piwo BUH, Okovita BUH, Wódka BUH).

Browar Leżajsk w obecnym kształcie działa od 1978 roku. Pierwsze wzmianki o warzeniu piwa w mieście sięgają 1525 roku. Od 2004 r. Leżajsk należy do Grupy Żywiec. 7 lutego br. należący do Heinekena koncern  poinformował o „reorganizacji swojej produkcji w Polsce”, co oznacza likwidację browaru w Leżajsku do 30 czerwca br. Grupa Żywiec zamierza rozwijać cztery inne swoje browary - w Żywcu, Elblągu, Warce i Namysłowie. „Marka Leżajsk pozostanie w portfolio firmy, a jej produkcja będzie kontynuowana w innych browarach” – podała Grupa Żywiec.

W kwietniu ub.r. Manufaktura Piwa Wódki i Wina chciała pozyskać prawie 11 mln zł z emisji nowych akcji, wyceniając się na 304 mln zł. Ostatecznie sprzedała 68 proc. oferowanych walorów za 75,2 mln zł, akcje trafiły wyłącznie do drobnych inwestorów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style