Grupa Żywiec przewiduje nieznaczny wzrostu rynku piwa i przychodów w 2012

Grupa Żywiec spodziewa się nieznacznego wzrostu rynku piwa z naciskiem na wyższe koszty produkcji oraz wzrostu przychodów spowodowanych głównie wzrostem cen i wolumenu sprzedaży w 2012 roku, podała spółka w  komunikacie.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"W trakcie 2012 roku spodziewamy się nieznacznego wzrostu rynku piwa z naciskiem na wyższe koszty produkcji oraz wzrostu przychodów spowodowanych głównie wzrostem cen i wolumenu sprzedaży. Grupa Kapitałowa Żywiec SA w dalszym ciągu koncentruje się na budowaniu marek, poprawie dystrybucji, obsługi klienta oraz satysfakcji konsumenta" – czytamy w komunikacie.

W 2011 wolumen sprzedaży Grupy Kapitałowej Żywiec łącznie z zewnętrznym portfelem marek wyniósł 12,0 mln hektolitrów w porównaniu z 11,9 mln hektolitrów w roku 2010.

"Wróciliśmy na ścieżkę wzrostu ilości sprzedanego piwa. W 2011 zanotowaliśmy około 2% wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. Jest to przede wszystkim związane ze znaczącymi inwestycjami dotyczącymi naszych marek (największa intensywność telewizyjnej kampanii reklamowej pośród przedsiębiorstw piwowarskich), jak również wprowadzeniem nowej butelki Żywiec, a także z innymi innowacjami ukierunkowanymi na konsumenta (piwo niepasteryzowane, Grzaniec)" - czytamy dalej.

W ocenie spółki, te inwestycje w połączeniu ze zmianą struktury sprzedaży (wyższy udział marek tańszych, wyższy udział sprzedaży w dyskontach) miały negatywny wpływ na poziom wypracowanego zysku z działalności operacyjnej w 2011 roku. Spadek przychodów spowodowany był głównie presją cenową i zmianą kanałów sprzedaży.

Grupa Żywiec miała 318,42 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2011 roku wobec 398,86 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 3605,94 mln zł wobec 3631,09 mln zł rok wcześniej.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style